Fönster till fult hus

kolblakkur

Trådstartare
Alltså mitt hus har världens fulaste plåtfasad. Typ cremevitt med bajsbruna gavlar och knutar. I sommar är det dags för fönsterbyte - men vilken modell passar huset? Det är byggt -47.
Jag skulle vilja ha vita med spröjs, men funkar det verkligen?
 

Bifogade filer

  • F0901F67-FA2B-452D-963C-5FBCCC383275.jpeg
    F0901F67-FA2B-452D-963C-5FBCCC383275.jpeg
    31,2 KB · Visningar: 419
Alltså mitt hus har världens fulaste plåtfasad. Typ cremevitt med bajsbruna gavlar och knutar. I sommar är det dags för fönsterbyte - men vilken modell passar huset? Det är byggt -47.
Jag skulle vilja ha vita med spröjs, men funkar det verkligen?
Tycker du ska vara försiktig med att byta fönstermodell.

Deet är fönster som passar utmärkt till just det huset. Tror det skulle skava rejält med andra fönster.

Det ser lite skumt ut med det vita i nederkant - antar att det är gardiner? Tror att man skulle få ett helt anat och trevligare intryck utifrån med andra gardiner. Kanske enkla längder bara?
Hur ser det inifrån? Är det fult därifrån?

Plåtfasad hade man väl inte på 40-talet? Vad finns innanför plåten? Kanske det är kontrasten mot plåten som förstör intrycket också?
 
Tycker du ska vara försiktig med att byta fönstermodell.

Deet är fönster som passar utmärkt till just det huset. Tror det skulle skava rejält med andra fönster.

Det ser lite skumt ut med det vita i nederkant - antar att det är gardiner? Tror att man skulle få ett helt anat och trevligare intryck utifrån med andra gardiner. Kanske enkla längder bara?
Hur ser det inifrån? Är det fult därifrån?

Plåtfasad hade man väl inte på 40-talet? Vad finns innanför plåten? Kanske det är kontrasten mot plåten som förstör intrycket också?
Bilden är från förra ägaren, vi har inga gardiner som hänger så. Har vanliga längder.

Nä, plåten är inte från när huset byggdes. Det har tidigare varit träpanel.
 
Alltså, vill du ha spröjs så kör på det? Fönster är ju dyrt, bättre att det blir som du vill ha det!
Min mamma målade om alla knutar och fönster från brunt till mellangrått och det blev hur fint som helst. Nu hade hon ju trä. Verkade ju som att det går att lösa relativt enkelt.
 
Det är ju en lösning om än lite drastisk :D

Men jag förstår dig, det är inte roligt när man inte är nöjd med sitt boende. Jag trivs något vansinnigt i mitt hus, det är som ett klädesplagg som sitter bekvämt för mig. Mitt enda problem med utsidan är att det behöver målas/renoveras men i övrigt älskar jag det.
Alltså jag är skitnöjd - men inte med fasaden. Den är dock i stort sett underhållsfri och det är helt fantastiskt.
 
Alltså mitt hus har världens fulaste plåtfasad. Typ cremevitt med bajsbruna gavlar och knutar. I sommar är det dags för fönsterbyte - men vilken modell passar huset? Det är byggt -47.
Jag skulle vilja ha vita med spröjs, men funkar det verkligen?
Jag hade satt dit vita med spröjs om jag hade velat ha det, kanske går det till och med att hitta samme vita färg som huset har.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
902
Senast: Wille
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 517
Senast: Caoimhe
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
584
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp