Sandra 93

Trådstartare
Alltså jag håller på att bli knäpp... mina fönster blir aldrig bra! Kvittar hur mkt jag putsar dom, när solen kommer fram ser dom för jävliga ut... bor dock i ett gammalt hur med gamla fönster.. men man måste ju kunna på dom helt okej tkr man. Jag har provat med mikrofiberduk. Ska den va blöt när man torkar bort ränderna ? Vad gör jag för fel?? 😴
 
Alltså jag håller på att bli knäpp... mina fönster blir aldrig bra! Kvittar hur mkt jag putsar dom, när solen kommer fram ser dom för jävliga ut... bor dock i ett gammalt hur med gamla fönster.. men man måste ju kunna på dom helt okej tkr man. Jag har provat med mikrofiberduk. Ska den va blöt när man torkar bort ränderna ? Vad gör jag för fel?? 😴

Vad är det för problem? Är de mjölkiga? Det kan i så fall vara kitt, om det är kittade fönster.
 
Nej de är inte kittade. Men jag vet inte vad jag gör för fel. För dom blir flammiga så fort solen lyser. Jag använder svamp en spann varmt vatten lite diskmedel o skrapa sen tar jag med papper o fönsterputs runt om.
 
Jag tycker det är svårt att misslyckas med fönsterputs och Torky. Torky är i min värld numer essentiell vid fönsterputs!
 
Alltså jag håller på att bli knäpp... mina fönster blir aldrig bra! Kvittar hur mkt jag putsar dom, när solen kommer fram ser dom för jävliga ut... bor dock i ett gammalt hur med gamla fönster.. men man måste ju kunna på dom helt okej tkr man. Jag har provat med mikrofiberduk. Ska den va blöt när man torkar bort ränderna ? Vad gör jag för fel?? 😴
Gamla fönster kan vara svåra att få bra. Men pröva att ha lite ättika i vattnet. Skippa diskmedlet.
 
Jag säger typ skippa allt - Särskilt fönsterputsen. Fönsterputs är ett jäkla elände!
Jag skulle använda varmt vatten och möjligtvis minsta stänket yes diskmedel och försöka tvätta bort all fönsterputs som kan vara kvar, alltså typ hälla hinkvis med vatten på fönstret, sedan låta självtorka och eventuellt gå över med tidningspapper, ett gammalt örngott eller en gammal handduk. Inte tvättade med sköljmedel. :)
 
Jag avskyr att putsa fönster. Köpte en kärcher för några hundralappar och har fina fönster numera (dvs när jag orkar putsa dem....)

Väninnan med stoooora skyltfönster använder samma manick. Hon fick inte rutorna fina tidigare.
 
Först microduk med mycket vatten. Skura bort fläckar. Sen torr microduk att torka bort o putsa fint. ALDRIG medel m microduk. Och tvätta inte microduk med sköljmedel.
 
Först microduk med mycket vatten. Skura bort fläckar. Sen torr microduk att torka bort o putsa fint. ALDRIG medel m microduk. Och tvätta inte microduk med sköljmedel.

Microdukar är ju så äckliga att ta i! :wtf::D Jag rekommenderar fortfarande typ tidningspapper eller gamla örngott.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
825
Senast: MiniLi
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 996
Senast: nullo-modo
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 149
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 274
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp