För ful för kille?

Sv: För ful för kille?

Jag tycker det är helt ok på ett sätt, det tråkiga är att det är kutym att inleda med att man dissar sig själv sen kommer alla rara kommentarer.

"Här kommer en bild på fula mig och alla andra är så snygga"


"Näää, du är jättefiiiiiin"


Det är väl bra att unga tjejer boostar varandra, de trista är att så många verkar ha en skev självbild.
 
Sv: För ful för kille?

Ja det är tråkigt. Men det uppmuntrar ju också till bekräftande kommentarer till skillnad från om man lägger ut en bild och säger "kolla så snygg jag är".

Att vara snygg och själv tycka det är inte lika attraktivt som att vara snygg "utan att veta om det". Så den negativa självbilden är en del av paketet och när man bekräftar varandra i den här utseende-karusellen så bekräftas på det sättet även den negativa självbilden. Så nej, jag tror faktiskt inte att den typen av utseendefixerat "boostande" är särskilt bra.
 
Sv: För ful för kille?

Poäng.

Jag tänkte i termer "här är en bild på mig när :jag är glad för att solen skiner/jag har klappat kaniner/jag mår så fantastiskt bra/

De vore en kul variant.
 
Sv: För ful för kille?

Spontana tanken när jg såg bilderna var att du ju har jättefin hud!

Självklart är det roligt osv att känna sig lite extra snygg och bra när man vill göra ett bra intryck, men att begränsas så av sitt utseende... Dels låter det krångligt, dels rätt oattraktivt om jag ska vara ärlig. Inte utseendet men den låga självkänslan.

Min självkänsla har blivit betydligt bättre av att inse att alla har nån issue, alla är osäkra ibland, ingen kan få "vem som helst" osv. Jag har tidigare känt det mer som att jag är den enda som är tjock, tvivlar på vad folk tycker om min personlighet osv. Tack och lov är det mycket bättre även om den kanske inte är högst i världen. Jag kan iaf se mitt eget värde (oavsett utseende, prestation etc).

Har varit tillsammans med en sån kille som jag ansåg var för bra och snygg för mig. Det gick åt helvete och jag har aldrig blivit så nedtryckt. Klart att det inte alls behöver bli så och inte enbart berodde på hur han såg ut osv, men en sån känsla kan lätt bli farlig.

Till både dig ts, och stormkast, så gör det mig ont att se hur ni nedvärderar ert utseende, iaf för Stormkast del gång på gång, när era problemområden enbart verkar ligga i era egna ögon och ni båda är betydligt vackrare än genomsnittet och sådana man hade lagt märke till som snygga (och välfixade).
 
Sv: För ful för kille?

Tack Jenka!..
Jag tror att jag är ganska bra på att dölja min osäkerhet i allmänna sammanhang faktiskt, skulle jag fråga mina vänner så skulle de säga att jag är den sista de skulle tro har problem med dålig självkänsla. Och när jag är fixad och så en kväll med vänner så är det Definitivt inga problem med självförtroendet, som tur är... :-) Men jag jobbar hela tiden med mig själv, och jämför jag med mig själv för ett år sedan så känner jag att jag har utvecklats mycket bara sen dess!.. Så det går åt rätt håll för min del, det är jag övertygad om.. :)
Tack igen för dina ord!..:)
 
Sv: För ful för kille?

Andra har sagt vad som behövs sägas om utseende, smink och sådant, men jag vill lägga till en annan sak: ingen, absolut ingen, kan få vem de vill. Sätt aldrig upp en annan människa på en sådan piedestal. Det må låta som en fånig sak att reagera på men sådana där tankar leder bara till en känsla av underlägsenhet i bästa fall, och totalt jävla elände i värsta fall.

Word :bow:
 
Sv: För ful för kille?

kl

Har ni sett den här reklamen? Jag brukar tycka att sånt här är så amerikanskt tillgjort men den här grep mig verkligen

Det går ut på att personer får beskriva sig själva och sen får en annan person beskriva dem medan en tecknare bakom ett skynke gör ett realistiskt porträtt utifrån beskrivningen. Det är ganska stor skillnad på uttrycken i de två porträtten. Visar ganska tydligt hur skev uppfattning man kan ha om sig själv.
 
Sv: För ful för kille?

...medan alla som beskrev sig som jämlika eller mycket snyggare gentemot vad motparten ansåg snabbt blev bortklippta?
wink.gif
 
Sv: För ful för kille?

Och på vilket sätt gör det något? Lilstar skrev ju t.o.m. att:
Visar ganska tydligt hur skev uppfattning man kan ha om sig själv.
Min fetning.

Vissa vet precis hur de ser ut, eller tycker att de ser väldigt bra ut. Och det är ju bra, eller hur. Pointen är ju att så många lider av att de tror att alla tycker att de är fula (du, t.ex. vilket jag tycker är väldigt tråkigt då jag tycker att du är hur söt som helst på bild) trots att massvis av folk tycker att de är snygga.
 
Sv: För ful för kille?

Måste bara dela med mig av en sak som en vän sa häromdagen, på detta "tema". Jag beklagade mig över ett foto på mig som han tagit och ville att han skulle radera det och han förstod ingenting och frågade varför och jag förklarade att jag tyckte jag såg hemskt ut, bla bla bla.. Då svarade han:
- Det här kanske är en väl stor egoboost för dig nu, men du kan få VEM DU VILL "mitt namn".
Kunde inte låta bli att le och med tanke på denna tråden klokt svara -"Men ingen kan få VEM han vill "hans namn". ;)

Men väldigt smickrad blev jag ändå, att någon annan såg just MIG som den som "kan få vem hon vill.." :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 055
Gravid - 1år Hur gör ni om det visar sig att er partner inte klarar av föräldrarollen så bra som ni båda hoppats..? *långt* Vi visste från början...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
30 960
Senast: Badger
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 935
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 699
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp