För ful för kille?

Sv: För ful för kille?

:confused:Du har ju superfin hy, och jag ser faktiskt ingen skillnad mellan bilderna

kl
Jag lägger inte någon djupare värdering i skönhet. Visst - det är superkul att känna sig fin men det är inte en livsnödvändighet.

Precis så. Visst tycker jag att vissa ser bättre ut än andra, men det har ungefär lika stor betydelse som om en har blåa jeans och den andra svarta. Nån annan tycker exakt tvärtom. Det är det som är så kul!

Varje gång jag för min man nämner att nån tjej är såå vacker så brukar han oftast göra nån grimas och undra vad jag pratar om. Vi har så sjukt olika smak. Det har fått mig att inse att det faktist är sådär som folk säger, att skönhet är i beskådarens öga. Faktiskt.

Och då var jag en av dem som inte vågade visa sig mig utan smink, och knappt ens det. En som grät framför spegeln, aldrig ställde upp på bild, gömde mig bakom en tuff attityd.

Nu? Nu bryr jag mig faktist inte. Så otroligt dumt att kasta bort en massa tid och energi på nåt som utseende. Hur man än sminkar och fixar sig kommer ändå en hel hop med typer tycka att man är ful, och då man själv tycker man är som fulast finns det en hel hop med typer som tycker att man är jättesöt.
 
Sv: För ful för kille?

Du har då rakt inget att skämmas över!!!! Du är otroligt vacker med och utan smink!
Den människa som inte kan se det borde så smisk!
 
Sv: För ful för kille?

Kl

Den här tråden får mig att tänka på Miss Li i "Så mycket bättre". En DUKTIG och riktigt vacker tjej med en helt egen attraktiv stil, och så säger hon i intervjuer att hon känner sig FUL när hon ställer sig framför spegeln på morgonen...:crazy: Det gav mig en tankeställare. Att någon så vacker och framgångsrik kan tänka så???

LovingLife: Du är söt som en docka :)!
 
Sv: För ful för kille?

KL
Fast på ett sätt blir den här tråden lite motsägelsefull. Mönstret i den tyder ju ändå på att skönhet/fulhet är något viktigt.

- TS säger sig vara rädd för att vara för ful för kille
- Folk (inkl jag själv) säger att utseende inte är så viktigt för många osv.
- TS lägger ut bild på sig själv
- Omedelbart kommer "Du behöver då inte skämmas, du som är så snygg!"-svaren.

Vad ger det för signaler, egentligen? Notera att jag inte uttalar mig om TS utseende nu, utan rent allmänt. Hade det varit annorlunda om TS inte hade varit fotogenisk?
 
Sv: För ful för kille?

Men vad spelar det för roll om du har flammig hu lr vad nu problemet var? Älskar han dig så är det väl dig och inte din hud va? Man ska väl ändå se att någon har levt å inte är nån jävla docka ;). Kanske bara jag som tkr de e snyggt med ärr och sånt...
 
Sv: För ful för kille?

Håller med helt och fullt!
 
Sv: För ful för kille?

KL
Fast på ett sätt blir den här tråden lite motsägelsefull. Mönstret i den tyder ju ändå på att skönhet/fulhet är något viktigt.

- TS säger sig vara rädd för att vara för ful för kille
- Folk (inkl jag själv) säger att utseende inte är så viktigt för många osv.
- TS lägger ut bild på sig själv
- Omedelbart kommer "Du behöver då inte skämmas, du som är så snygg!"-svaren.

Vad ger det för signaler, egentligen? Notera att jag inte uttalar mig om TS utseende nu, utan rent allmänt. Hade det varit annorlunda om TS inte hade varit fotogenisk?

Fast är det verkligen motsägelsefullt? Tråden bevisar ju inte VAD som är fult/snyggt, bara att fruktansvärt många anser sig fula fast omgivningen tycker något helt annat. Vad jag tror är att man själv ofta har något väldigt "smalt" ideal för hur man ska se ut för att se bra ut. Till exempel har man kanske hängt upp sig på någon kändis utseende, eller kanske man har fäst sig vid hur någon i bekantskapskretsen ser ut, och tycker sedan att om man inte ser ut SÅ då är man inte vacker. Verkligheten är väl egentligen att det finns så mycket som är vackert, och egentligen så få saker som är direkt fula? För visst är det så att man väldigt sällan ser en människa och tänker: "Vad ful han/hon är?" Det händer i alla fall väldigt sällan att jag tänker så, även om jag tänkt så MÅNGA gånger om mig själv när jag var yngre.
 
Sv: För ful för kille?

Nej, du har inte riktigt förstått.

Pointen är att hur ful man än känner sig så kommer det ändå att finnas massor av folk som tycker du är supersnygg.

Och tvärtom. Så vad du än gör så kommer vissa att tycka att du är ful.

Därför spelar det liksom ingen roll.
 
Sv: För ful för kille?

Jag hade sådana tankar när jag var yngre. Jag är blond med blonda ögonbryn+fransar, och tycker jag ser ut som ett levande lik utan smink och detta har följt mig i flera år. Sminkar i ögonbryn och använder gärna mörk mascara och kajal. När jag gick i högstadiet fanns det inte en dag utan smink, detta ledde till problemhy vilket jag nu idag ångrar rejält. Hade hellre låtit min likvita hy varit istället för alla acneärr som dålig och tjockt lager med foundation gav mig.

Idag sminkar jag mig väldigt lätt. Använder brun mascara och är väldigt naturlig. Jag har väldigt många killkompisar som sett mig osminkad och de säger ofta att jag är vacker, med eller utan smink. Killen jag träffar just nu ser mig hellre osminkad med ruffstigt morgonhår än uppklädd för fest.

Och efter alla år inser jag att det är precis det jag vill ha, någon som vill vara med mig trots mina brister. Och framför allt någon som ger min styrkan att visa mina brister. Annars kan jag lika gärna leva ensam. Men det har tagit mig några år att hamna här.
 
Sv: För ful för kille?

Så där tror jag en hel del tjejer varit(tyvärr) i yngre år. De flesta växer dock ifrån det. Man inser att det inte är sminket som får en relation att hålla.

Jag har varit sån som inte vill visa mig utan smink. Jag sov med smink i början med pojkvänner och gick inte ens till affären några 100 m bort utan smink.

Nu är jag 33 år och har dels insett att pojkvänner faktiskt tycker jag är fin även utan smink(tom bättre enligt vissa). Och dels att andra inte heller dömer ut mig som person utan smink.
Och så orkar jag bara inte! Fy faaaan vad tid, energi, känslor etc jag lagt i onödan på det där!

Jag tycker absolut om att sminka mig greja med mitt yttre. Jag är estetiskt lagd och tycker det är rent skoj. Men inte alltid och absolut inte så att det är ett tvång för att våga utanför dörren.

Något som är attraktivt är självförtroende. Det kan man fejka om man inget har.
Ett leednde är också mycket attraktivt.

Jag har en del yngre tjejkompisar. Och de i sin tur kanske har någon yngre. Jag har också yngre elever. Jag blir jätteledsen när jag hör hur de pratar om nojor de har! För det är så många och de är så många! Det förstör så mycket och hindrar dem från att uppleva saker, njuta av livet fullt etc.

En kompis till mig är otroligt vacker! Vi är ibland ute ihop. Hon var ledsen någon gång i början för att hon tyckte att killar inte såg henne när vi var ute ihop. Hon tyckte jag fick mer fokus, mer blickar, mer kontakt med folk etc.
Men inte fasen beror det på att jag är snyggare! Tvärtom skulle jag tro. Men däremot såg jag inte sur ut. Vilket hon omedvetet gjorde då hon var osäker.
Jag hade kul, var avslappnad och hade god hållning. Det gör mycket!
När hon sen testade le lite och relaxa så blev läget helt annorlunda.

Så även om jag tycker du är jättevacker även på dina avsminkade bilder: tänk på vad utstrålning gör!
 
Sv: För ful för kille?

Nej, du har inte riktigt förstått.

Pointen är att hur ful man än känner sig så kommer det ändå att finnas massor av folk som tycker du är supersnygg.

Och tvärtom. Så vad du än gör så kommer vissa att tycka att du är ful.

Därför spelar det liksom ingen roll.

:bow:

Sen måste jag säga att jag tycker de flesta människorna ser "helt normala" ut, det är inte så mycket som skiljer oss åt, men sen finns det såklart dom som sticker ut och är väldigt vackra.

Direkt fula människor som jag har sett kan jag nog räkna på en hand. Däremot finns det såklart människor som inte faller mig utseendemässigt i smak, men det är i min värld inte synonymt med att vara ful. Skönhet har ingen absolut sanning.


(TS tycker jag dock faktiskt var helt otroligt jävla vacker)
 
Sv: För ful för kille?

Jag har (och gör delvis fortfarande) tänkt liknande. Jag känner mig inte bekväm utan smink p.g.a. mina mörka ringar under ögonen och bleka (som rödnar väldigt lätt), flammiga hy. Men när jag träffade min nuvarande sambo så sa han att jag är den vackraste människan han sett utan smink! Han menade att jag har en glimt i ögat som gör mig vackrare än nån annan han sett utan smink. Och det är verkligen ingenting jag varken sett eller tänkt på själv... Så ja, uttrycket att skönheten ligger i betraktarens ögon stämmer nog väldigt bra!
Att man sen har dagar när man av en eller annan anledning ser sliten ut är bara normalt och inget man tänker dumpa partnern för, eller blir avskräckt vid dejtande. :)
 
Sv: För ful för kille?

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, blir alldeles rörd och lite chockad av alla underbara kommentarer!..
Det är så långt från min egen verklighet det ni säger, tittar på bilderna om och om igen och förstår inte hur någon kan tycka att jag på något sätt är vacker på de osminkade bilderna.

Har nog aldrig fått så många komplimanger i mitt liv, välbehövlig egoboost...^^ Tusen tack!
 
Sv: För ful för kille?

Inte heller jag ser någon direkt skillnad på bilderna, och du har då utan tvekan mycket bättre hy än vad jag har.
Trots att jag har periodvis kass hy med massor av finnar osv (beror på vad jag äter för mat) och aldrig sminkar mig så har jag faktiskt lätt att charma de killar jag vill charma och samtliga ger mig komplimanger för mitt utseende och säger att jag ser bättre ut utan smink än med smink när de fått se mig sminkad.
Såå, kan jag hitta killar som gillar mig och mitt utseende så borde detsamma vara plättlätt för dig om du inte har någon hemsk personlighet :p
 
Sv: För ful för kille?

*kl*

Jag kände bara att jag behövde skriva något i den här tråden. Jag har, när jag var yngre, varit HELT övertygad om att jag aldrig kan träffa någon och bli tillsammans med någon på grund av att INGEN någonsin kan vara med mig utan att bli äcklad. Jag hatade verkligen hur mina kroppsdelar såg ut och skulle aldrig någonsin få för mig att visa mig naken för någon. Jag vet hur stark den skräcken och övertygelsen kan vara.

När man träffar rätt person ( sann klysha) som stegvis hjälper en att känna att man är perfekt precis som man är, och att kärleken inte sitter i ett perfekt yttre, så klarar man av att släppa in honom (eller henne) till det som är HELA ens person. Jag har legat helt naken i de mest konstiga positioner och fått höra att jag är den sexigaste killen i fråga träffat. Mer än en gång..Kändes lite surrealistiskt till en början men man vänjer sig vid det också;).


Det jag kommit fram till är att INGEN jag tycker är värd att lägga ner min tid på lägger vikt i att jag ska vara estetiskt perfekt. Jag är en människa, alltså har jag brister. De gör mig varken bättre eller sämre, de är bara en del av mig. Jag har inte stora toppiga silikonliknande bröst, så är det bara. Jag har gropar här och där, allt annat än en fast och tight kropp. Men jag är sjukt jävla härlig ändå, och det verkar även somliga killar tycka.

Det mest framgångsrika i ett förhållande tycker jag är att våga visa sig sårbar. På det viset får han veta att han är speciell, någon du vill anförtro dig åt och någon som får hela bilden, inte bara den välputsade ytan. Ska jag vara i ett förhållande vill jag vara det med hela killen, "flaws and all", inte bara en perfekt fasad. Då lär jag ju aldrig känna honom på djupet, då kan vi aldrig få den där speciella kontakten som är så fantastisk. Jag skulle aldrig vara i ett förhållande där det inte finns det djupet.

Man behöver inte sitta och gråta och "åh vad synd om mig detta är mina osäkerheter och svaga punkter". Man kan säga att nu är det såhär att jag tycker att det här och det här är jävligt jobbigt och det är nog bra om du vet om det. Det behöver ju absolut inte vara utseenderelaterade grejer såklart.

Var aldrig tillsammans med någon som inte älskar DIG, under din yta, med hela din kropp och personlighet. Det är sån slöseri med tid och energi och lycka.
 
Sv: För ful för kille?

Du har då rakt inget att skämmas över!!!! Du är otroligt vacker med och utan smink!
Den människa som inte kan se det borde så smisk!

Så om hon hade varit "ful" utan smink så hade hon haft något att skämmas över? :confused:

(Nu menar inte jag att TS var det, är mest nyfiken på hur du tänkte.)
 
Sv: För ful för kille?

:bow:
Superbra skrivet!!

Tillägg till tråden. Jag har sjukt stora komplex för min kropp och har alltid haft det. Nu vill jag inte uppmana alla som är osäkra på sitt utseende till att springa ut och skaffa massor av one night stands, men för mig har det faktiskt hjälpt.
Det har hänt att jag har känt mig som världens äckligaste och fulaste person och bara sett alla fel och brister innan jag gått hemifrån. Att då från det träffa någon okänd person, flörta, ragga, hångla med och kanske till slut ha sex med, får iallafall mig att tänka att så gräsligt ful kan jag inte vara. För då skulle inte killen se mig helt naken med alla mina fel och brister, och ändå tycka att jag är sexig.
Det blir liksom en väldig tydlig påminnelse att bara för att jag ser tusen fel, så kan andra se något rätt.

Häromdagen träffade jag en bekant som sa flera trevliga saker om mitt utseende också, och det är ju samma sak. Det gäller bara att lyssna på, och komma ihåg, de där komplimangerna man får. Så kan man försöka säga det till sig själv när man står och är kritisk framför spegeln.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 129
Gravid - 1år Hur gör ni om det visar sig att er partner inte klarar av föräldrarollen så bra som ni båda hoppats..? *långt* Vi visste från början...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
30 992
Senast: Badger
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 099
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 726
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kön kattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp