För lång?

L

Lisaaa__

Hej Hej!

Jag är 172cm lång och väger c:a55-60kg. Jag letar nu en ny ponny, men nästan alla är för små. Jag har provridit en ponny c:a 146cm och av lite grövre typ, men jag ser typ lite för lång ut på den med..:smirk: Och jag vill inte ha en stor häst. HUr ska jag göra?:confused: Ska jag ha en d-ponny och se lite lång ut på den? För jag vill tävla ponnyer och inte storhäst, man vill ju ta vara på sina ponnyår..

MKT tacksam för MÅNGA svar! :p
 
Sv: För lång?

Hur gammal är du?

Jag är snart 24 år, 174cm lång å rider en maxad d-ponny (min egen häst) det är inte konstigt.
Dock är hästen en tinker, så pga av hans "massa" så ser det väl inte konstigt ut. Hade jag ridit en smäcker ridponny hade det väl varit lite annorlunda.
 
Sv: För lång?

Hej!

Tack för ditt svar. Jag är 14år.. Men tänk om jag växer ännu mer, då kan de se konstigt ut när mina ben dinglar i luften... eller vad tror du? Finns de många ponny ryttare som ser långa ut på sina ponnyer?

tacksam för svar!
 
Sv: För lång?

Tävlar du mest hoppning eller dressyr? Det är nog jobbigare för hästen (ponnyn) att ha en lång ryttare i hoppning, lätt att man kommer i obalans...
/nocke/
 
Sv: För lång?

Jag tycker att om du känner dig för lång, och du ser för lång ut, ska du nog satsa på storhäst. Jag är bara 1.62 m och har stor. väger väl 49 ungefär. Var inte rädd för övergången!
 
Sv: För lång?

Kan du inte prova någon lite grövra ras? Finns många trevliga kallblodstravare, eller en större connermara?
Då borde du också kunna fortsätta rida/tävla hästen efter att du fyllt 18.
 
Sv: För lång?

Skulle du inte tycka att det vore okey att skaffa en liten häst då? En ponny som du kanske vill tävla med och så kan ju lätt kännas och bli för liten och då kanske du måste sälja den snart igen eller kanske rider den för länge även om den inte mår bra av det.
Jag är faktiskt mer för större hästar. Min favvo är 1,70-75 å jag är bara 1,65. Gillar den stora galoppen=)
 
Sv: För lång?

Om du vill rida D-ponny, så satsa på en lite större, grövre häst som du kan rida även senare i livet, det ser knappast dumt ut..
Däremot behöver du inte vara rädd för större hästar, någon sa en gång till mig att "desto större de är desto snällare är de" kanske inte stämmer i alla fall, men ändå.. Rider för tillfället en häst på 177 i mankhöjden och han är banne mig den snällaste häst jag någonsin ridit!:love:
 
Sv: För lång?

Den här då: Jag är 175, väger cirka 56 och rider min stora d-ponny på 148! Han ser ut som ett litet halvblod, rätt kraftig alltså, men bär framför allt upp sin ryttare så otroligt bra! Så fort han börjar jobba ser man inte det minsta lång ut på honom! Och jag har dessutom extra långa ben, längre ben än överkropp, så det är extra krångligt för mig. Så visst finns det hopp för dig, leta vidare! Ponnyåren ska man ta vara på, precis som du säger! :)
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 907
Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Andromedae
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 800
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp