För långa benskydd?

Croco

Trådstartare
Tror jag köpt för stora senskydd till min ponny, de passar på vidden men tycker de är liiiite för långa. Spelar 2 cm på längden roll? Är en D-ponny, inte nätt så S passar inte men inte heller grov så köpte M, men är rädd att de bli för långa när han hoppar. Är veredus save the sheep. Vad tror ni? Kan lägga in bild efter jag varit i stallet idag.
 
Tror jag köpt för stora senskydd till min ponny, de passar på vidden men tycker de är liiiite för långa. Spelar 2 cm på längden roll? Är en D-ponny, inte nätt så S passar inte men inte heller grov så köpte M, men är rädd att de bli för långa när han hoppar. Är veredus save the sheep. Vad tror ni? Kan lägga in bild efter jag varit i stallet idag.
Gissning utan bild, så tror jag de blir för långa vid hoppningen.
 
Tror jag köpt för stora senskydd till min ponny, de passar på vidden men tycker de är liiiite för långa. Spelar 2 cm på längden roll? Är en D-ponny, inte nätt så S passar inte men inte heller grov så köpte M, men är rädd att de bli för långa när han hoppar. Är veredus save the sheep. Vad tror ni? Kan lägga in bild efter jag varit i stallet idag.

Lyft upp benen och kolla om skydden tar i. Har själv trista erfarenheter från för långa skydd som gav blodigt skav i karleden.
 
Jag Brukar tänka att när du böjer benet ska du få plats med två fingrar liggandes från toppen av skyddet och du ska inte få allt för trångt innan kvävecket om du förstår vad jag menar :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin För drygt ett år sedan köpte jag fodrade leggings i en lokal butik. Nu är jag tillbaka dit och exakt inget passar. Allt är för långt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 294
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 907
Senast: Sirap
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 079
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 332
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp