För långa bensnören på täcke?!

Mjuff

Trådstartare
Mina två senast inköpta regntäcken har så långa bensnören! Det är olika märke på täckena, och strl 145 resp 155... men båda har detta lilla störningsmoment! OM nu inte jag är ute och snurrar då. Men jag tycker inte att bensnörena ska vara för långa, för då känns det som stor risk att hästen kan fastna med dem någonstans. I dessa fall var de så långa att de gick nedanför hasen, trots att jag korsat dem!
Ska det vara så? Och om inte... varför i hela friden görs dom så långa? Det går ju inte att justera längden heller lixom. :crazy:
 
Gör en knut på dem, eller kolla hur hakarna är fästa. Det kanske går att ta bort haken, klippa av snöret och klämma/knyta dit haken igen?
 
Haken går nog inte flytta. Men jag tänkte tanken att göra knut på dem. Det är ju dock elastiska snören, så jag är tveksam på om knuten håller.

Men jag ska testa, tack för tipset! :bow:
 
Bara bensnörena? Var glad! :smirk:
Alla min ponnys täcken har för långa bensnören, för långa gjordar, är för stora framtill, helt enkelt för stora. :(
Nästan alla saker jag köper är för stora.:crazy:
Bara till att byta ut remmar, sy in, lämna in till sadelmakare osv.
 
Jag kan hålla med om att det alltid är alldeles för långa bensnören... :crazy: Jag brukar göra dom såpass korta att dom inte "hänger" alls...
 
Är det elastikska snöten går det utmärkt att göra knutar, gör några, eftersom de är elastiska går dom ju att töja ut så dom kan man ju ha ganska korta.
 

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa ett nytt Rambo summer series i större storlek. Hästen Har ett 145 idag där nästan halva rumpan sticker ut 😆 Jag har bytt ut...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Lollitza
·
Utrustning Hoppas ingen blir galen på alla mina trådar nu :angel: För ungefär 3 veckor sedan köpte jag ett ofodrat HW Amigo regntäcke till min...
2
Svar
24
· Visningar
2 444
Hästhantering jag har problem, hästen avskyr när man lägger på täcken hon hugger och sparkar hej vilt. inte bara hugga i luften mot bogen, utan hon...
2
Svar
28
· Visningar
4 538
Senast: Buck
·
Utrustning Blir tokig på täcken! Inget täcke har samma strl! Köpte förra våren ett Amigo Insulator 150gr i strl 145. Sitter kanon på min häst...
Svar
8
· Visningar
3 975
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp