För många katter?

citron

Trådstartare
Blev idag utskälld av en person vara katt inte kommer hem. Jag frågade om den var kastrerad och hoppades på att katten skulle komma hem snarast.

Det är en person som jag är lite orolig över gällande antalet katterdenna har hemma. Det krävs ju tillstånd för att äga fler katter än 10 över 12 månader. Den här har snart fler än 20 katter över året. Vad händer om man inte har eller söker tillstånd?
 
Blev idag utskälld av en person vara katt inte kommer hem. Jag frågade om den var kastrerad och hoppades på att katten skulle komma hem snarast.

Det är en person som jag är lite orolig över gällande antalet katterdenna har hemma. Det krävs ju tillstånd för att äga fler katter än 10 över 12 månader. Den här har snart fler än 20 katter över året. Vad händer om man inte har eller söker tillstånd?

Blir det kontroll blir man ålagd att söka tillstånd eller minska antalet. Är det riktigt illa misskötsel inblandad kan de omhänderta djuren och man får djurförbud.
 
Blev idag utskälld av en person vara katt inte kommer hem. Jag frågade om den var kastrerad och hoppades på att katten skulle komma hem snarast.

Det är en person som jag är lite orolig över gällande antalet katterdenna har hemma. Det krävs ju tillstånd för att äga fler katter än 10 över 12 månader. Den här har snart fler än 20 katter över året. Vad händer om man inte har eller söker tillstånd?
Varför orolig? Missköter personen sina katter på ngt vis?
 
Varför orolig? Missköter personen sina katter på ngt vis?
Ja, skötseln är inte den bästa. Och antalet katter kommer bli ännu fler då.denne inte anser sig ha råd med kastreringar för "Du fattar väl att mat och kattsand är väldigt dyrr" samt har inavel då kattungar parar sig med både syskon, föräldrar och gud vet vad...

Hon varit anmäld förut men då var antalet katter mer hanterbart...
 
Ja, skötseln är inte den bästa. Och antalet katter kommer bli ännu fler då.denne inte anser sig ha råd med kastreringar för "Du fattar väl att mat och kattsand är väldigt dyrr" samt har inavel då kattungar parar sig med både syskon, föräldrar och gud vet vad...

Hon varit anmäld förut men då var antalet katter mer hanterbart...

Anmäl till länsstyrelsen. Om personen inte själv minskar ner antalet katter kommer länsstyrelsen göra det. Om hen inte får tillstånd för verksamhet förstås men det låter inte direkt som att lämpligheten finns där.
 
Ger för mig det är lag på att man ska ha tillstånd om man har ett visst antal katter, tillsammans med bristande skötsel så skulle jag skulle anmäla dom igen!

(Och har dom inte råd med en massa mat och sand så ska dom väl inte ha så många katter?)
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 270
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 362
Senast: G-uldlock
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
843
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp