Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

B

Bellina

Hejsan!
Min ponny är 9 år. Är det för sent att lära henen att hoppa riktigt bra?
Tacksam för svar!:p

N

Neona

Sv: För sent

Det är absolut inte för sent!
Min häst är en fd galoppör och jag har bara hoppat lite sporadiskt över pyttehinder fram tills i vintras, då han blev 9, och jag satte igång att hoppträna, äntligen!
Men han gör stora framsteg hela tiden och det här kommer bli riktigt bra. Dock gäller det att verkligen behandla dem som unghästar, eftersom de är totala nybörjare. Så att man inte pressar hästen för mycket, utan går väldigt långsamt framåt så att det fortfarande är roligt för hästen!
Sen ur fysisk synpunkt tror jag det är jättebra, för det minskar ju alltid slitaget på ben osv, om inte hästen har hoppat så jättemycket under sitt utvecklingsstadie!

B

Bellina

Sv: För sent

Okej vad bra! Jag har hopptränat två gånger med min ponny för att jag var tvungen att jobba upp kondition och sedan har min allroundsadek gått sönder, så jag ha hopptränat i dressyrsadel. Hehe. det funkar iallafall.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5532 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hej! Jag har ett föl på 9 månader här och nu när jag luskat runt lite överallt (i efterhand...) kommer det fram att Pappan till henne...
Svar
14
· Visningar
1 215
Utrustning Hejsan! Jag har nu äntligen köpt min första egna häst😍 Hon kommer hem till mig om kanske 2-3 veckor. Vill gärna fixa en sadel så snabbt...
Svar
7
· Visningar
291
Hoppning Halloj! Jag har fastnat i en dålig hoppspiral tror jag 😛. Som ponnyryttare hade jag ett ganska hyfsat mod och kunde styra runt min...
Svar
10
· Visningar
576
Övr.Barn Sonen på 5 år har en kompis som är några år äldre. De lärde känna varandra förra sommaren och jag etablerade lite kontakt med hens...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Bup
  • Vad gör vi? Del CXXXIV
  • Kompromissa om boendeort

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2021