B

Bellina

Hejsan!
Min ponny är 9 år. Är det för sent att lära henen att hoppa riktigt bra?
Tacksam för svar!:p
 
Sv: För sent

Det är absolut inte för sent!
Min häst är en fd galoppör och jag har bara hoppat lite sporadiskt över pyttehinder fram tills i vintras, då han blev 9, och jag satte igång att hoppträna, äntligen!
Men han gör stora framsteg hela tiden och det här kommer bli riktigt bra. Dock gäller det att verkligen behandla dem som unghästar, eftersom de är totala nybörjare. Så att man inte pressar hästen för mycket, utan går väldigt långsamt framåt så att det fortfarande är roligt för hästen!
Sen ur fysisk synpunkt tror jag det är jättebra, för det minskar ju alltid slitaget på ben osv, om inte hästen har hoppat så jättemycket under sitt utvecklingsstadie!
 
Sv: För sent

Okej vad bra! Jag har hopptränat två gånger med min ponny för att jag var tvungen att jobba upp kondition och sedan har min allroundsadek gått sönder, så jag ha hopptränat i dressyrsadel. Hehe. det funkar iallafall.
 

Liknande trådar

Fritid Det är nu klart att jag flyttar till Åland. Ska jobba i Kastelholm. Letar bostad och har ställt hunden i kö på hunddagis i Jomala. Nu...
Svar
4
· Visningar
584
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Tog nya prover förra måndagen och jag undrar lite kring mitt järnvärde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
574
Senast: Kristall10
·
Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 071
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 816
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp