För stor för B-ponny?

M_L<3_L&K

Trådstartare
Hej, Undrar om jag är för stor för att rida B ponny. Jag är ca 154 cm och väger knappa 43 kg. Så jag undrar om jag kan rida B-ponny i alla grenar (hoppning & dressyr osv)?
 
Det låter inte som att du skulle vara för stor för en b-ponny, men som alltid behöver man ta hänsyn till vad det är för ponny, hur den är byggd, hur du är byggd osv. En liten b-ponny av ädel typ kanske du blir lite lång för, men en annan ponny som har samma mankhöjd men är grov och rejäl kan funka perfekt.

Man får titta på helhetsintrycket!
 
Tack rider ibland en maxad B ponny på ridskola. Jag är byggd med lite längre överkropp och kortare ben så mina ben blir inte så långa då hon är rätt kraftigt byggd men det finns ett russ jag gärna skulle rida men vet då inte om jag blir för stor. Den är lite mindre men forfarande ganska kraftig typ ett helt vanligt renrasigt russ. Tror du jag är för stor?
 
Tack rider ibland en maxad B ponny på ridskola. Jag är byggd med lite längre överkropp och kortare ben så mina ben blir inte så långa då hon är rätt kraftigt byggd men det finns ett russ jag gärna skulle rida men vet då inte om jag blir för stor. Den är lite mindre men forfarande ganska kraftig typ ett helt vanligt renrasigt russ. Tror du jag är för stor?
Fråga din ridlärare!
 
Tack rider ibland en maxad B ponny på ridskola. Jag är byggd med lite längre överkropp och kortare ben så mina ben blir inte så långa då hon är rätt kraftigt byggd men det finns ett russ jag gärna skulle rida men vet då inte om jag blir för stor. Den är lite mindre men forfarande ganska kraftig typ ett helt vanligt renrasigt russ. Tror du jag är för stor?
Russ kan normalt bära 43 kg utan problem dock får du fråga din ridlärare om den aktuella hästen. Oavsett vad vi säger är det ridskolans ord som gäller.
 
Hej, Undrar om jag är för stor för att rida B ponny. Jag är ca 154 cm och väger knappa 43 kg. Så jag undrar om jag kan rida B-ponny i alla grenar (hoppning & dressyr osv)?
Du skulle kunna rida min B-ponny utan problem. Hon är 122 cm och lite grövre. Hon har tävlat hoppning med en ryttare som är 159 cm.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
548
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska eventuellt börja rida en häst som är vääldigt hög, typ vid 1.90, själv är jag 154. Hästen i fråga är väldigt snäll från...
Svar
9
· Visningar
1 167
Senast: cf234k
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 070
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 603
Senast: Johannna1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • OS i Paris 2024 (dressyr)
  • Fautras
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp