För stor?

Megapixel

Trådstartare
Jag undrar ifall jag är för stor för att rida shettis, ingen träning utan enbart skritt (möjligt vis lite skolning) i skogen i kanske 20 min nån gång i månaden. Shettisen i fråga är en ganska kraftig valack på ca 100 cm mkh. Jag själv är ca 163,5 och väger ungefär >52 kg, har väldigt bra balans och rider mest b-ponny utan problem. Har aldrig testat att rida honom förut men har suttit på halsen (matglad shettis som ska ha gräs även fast ja står i vägen🙄). Tacksam för svar :)
 
Tror det är lite för långt för en så liten pönni. Nu är det ju bara skritt/skolning i ca 20 minuter i och för sig men ändå.
Man kan ju promenera, tömköra, köra osv om det är så att någon bett dem hjälpa dig med ponnyn. :)
 
Jag undrar ifall jag är för stor för att rida shettis, ingen träning utan enbart skritt (möjligt vis lite skolning) i skogen i kanske 20 min nån gång i månaden. Shettisen i fråga är en ganska kraftig valack på ca 100 cm mkh. Jag själv är ca 163,5 och väger ungefär >52 kg, har väldigt bra balans och rider mest b-ponny utan problem. Har aldrig testat att rida honom förut men har suttit på halsen (matglad shettis som ska ha gräs även fast ja står i vägen🙄). Tacksam för svar :)
Hästen kanske orkar bära dig en liten stund men jag kan inte riktigt se vitsen att du som är så pass lång rider den. Vad är poängen?
 
Jag undrar ifall jag är för stor för att rida shettis, ingen träning utan enbart skritt (möjligt vis lite skolning) i skogen i kanske 20 min nån gång i månaden. Shettisen i fråga är en ganska kraftig valack på ca 100 cm mkh. Jag själv är ca 163,5 och väger ungefär >52 kg, har väldigt bra balans och rider mest b-ponny utan problem. Har aldrig testat att rida honom förut men har suttit på halsen (matglad shettis som ska ha gräs även fast ja står i vägen🙄). Tacksam för svar :)

Du är för stor för en shettis. Hitta en större häst att rida på.

Vill du hålla på med shettisen så kanske den är inkörd? :)
 
Tror det är lite för långt för en så liten pönni. Nu är det ju bara skritt/skolning i ca 20 minuter i och för sig men ändå.
Man kan ju promenera, tömköra, köra osv om det är så att någon bett dem hjälpa dig med ponnyn. :)
Han ska inte köras men vi promenerar o tömkör, funderar på att hitta en medryttare men det är ju så svårt att hitta en lagom liten duktig ryttare med hästvana föräldrar. Nu hade jag inte tänkt rida honom ville bara höra lite vad folk här tänker om längd o sånt för på ponnytrav i fokus så säger dem annat. Det känns onödigt för mig att rida honom men kul att höra vad andra tänker. :)
 
Du är för stor för en shettis. Hitta en större häst att rida på.

Vill du hålla på med shettisen så kanske den är inkörd? :)
Shettisen i fråga har jag hängt med sen 7 års ålder så en annan häst skaffar jag inte ;) Han ska inte köras längre tyvärr men jag gör en massa andra grejer (tömmkörning osv). Kul att höra vad andra tänker för själv skulle jag säga att jag är för stor.
 
Hur kan du ens fundera ? Jag är i samna storlek och skulle inte ens komma på tanken att sätta mig på en häst som ska ridas av små barn. Du lär ju kunna promenera med hästen mellan benen !
 
Hur kan du ens fundera ? Jag är i samna storlek och skulle inte ens komma på tanken att sätta mig på en häst som ska ridas av små barn. Du lär ju kunna promenera med hästen mellan benen !
Jo det är ju just det, vill höra vad folk här tänker för på ponnytravifokus tyckte dem att ryttare på ca 170 cm (tror jag) kunde rida shettis, tyckte det lät lite konstigt så frågade här också. Jag skulle aldrig sätta mig på en så liten ponny heller, det var en rent hypotetisk fråga helt enkelt.
 
Edit: Bara för att förtydliga - detta är en hypotetisk fråga för att se hur folk här på buke tänker om längd, jag är fullt medveten om att jag är för stor och tänkte därför aldrig rida en så liten ponny från början. 😊 Jag undrar ifall jag är för stor för att rida shettis, ingen träning utan enbart skritt (möjligt vis lite skolning) i skogen i kanske 20 min nån gång i månaden. Shettisen i fråga är en ganska kraftig valack på ca 100 cm mkh. Jag själv är ca 163,5 och väger ungefär >52 kg, har väldigt bra balans och rider mest b-ponny utan problem. Har aldrig testat att rida honom förut men har suttit på halsen (matglad shettis som ska ha gräs även fast ja står i vägen🙄). Tacksam för svar :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Undrar om jag är för stor för att rida B ponny. Jag är ca 154 cm och väger knappa 43 kg. Så jag undrar om jag kan rida B-ponny i...
Svar
5
· Visningar
1 484
Senast: carmarnic
·
Ridning Jag haren c-ponny på 138 cm mkh. Hon är en welsh ponny alltså inte en av de lättare modellerna. Men hon är inte tjock på något sätt. Hon...
Svar
2
· Visningar
636
Senast: Lager
·
Foder & Strö Hej! Jag har drabbats av riktig fångest,trots att jag har en ponny som inte ens haft fång.Jag läser och läser om alla hästar som...
Svar
4
· Visningar
1 214
Senast: sassiball
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej som älskar hästar och tävlar i hoppning upp till LB med min ponny. Nu ska jag äntligen få köpa en ny/en till ponny...
Svar
13
· Visningar
2 342
Senast: Zeed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp