för stor?

stinanilssons

Trådstartare
Jag haren c-ponny på 138 cm mkh. Hon är en welsh ponny alltså inte en av de lättare modellerna. Men hon är inte tjock på något sätt. Hon tåler att bära dom flesta, men sen ska det se bra ut när jag sitter på också..

Jag är 14 år och ska fylla 15 i november. Stabila 165 cm och väger 50 kg. Jag är byggd så mina ben är en bra bit längre än överkroppen. Jag är inriktad i hoppning, ifall jag blir för stor för att hoppa henne är det inte aktuellt att köra dressyr istället.

Tror ni att jag är för stor? Och ifall jag inte är det, hur lång tid har jag kvar innan tävlingsbranschen är över? Fast ni kanske tycker att det är bättre att gå över till d-ponny istället?
 
Senast ändrad:
Jag tror inte att du är för stor. Tror att du får tävla dressyr i ponnyklass tills du är 20 år och sedan i avdelning b, resten har jag inte någon koll på.
 
Jag haren c-ponny på 138 cm mkh. Hon är en welsh ponny alltså inte en av de lättare modellerna. Men hon är inte tjock på något sätt. Hon tåler att bära dom flesta, men sen ska det se bra ut när jag sitter på också..

Jag är 14 år och ska fylla 15 i november. Stabila 165 cm och väger 50 kg. Jag är byggd så mina ben är en bra bit längre än överkroppen. Jag är inriktad i hoppning, ifall jag blir för stor för att hoppa henne är det inte aktuellt att köra dressyr istället.

Tror ni att jag är för stor? Och ifall jag inte är det, hur lång tid har jag kvar innan tävlingsbranschen är över? Fast ni kanske tycker att det är bättre att gå över till d-ponny istället?

Funderar du på att sälja och köpa en ny, eller vill du mest få bekräftat att du kan fortsätta rida henne?

Tycker du om din ponny och det känns bra när du rider så fortsätt. Känner du dig lång så prova att rida en större D-ponny på en hoppträning några gånger och se om du får ett bättre position i sadeln?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 925
Senast: ylvalill
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej som älskar hästar och tävlar i hoppning upp till LB med min ponny. Nu ska jag äntligen få köpa en ny/en till ponny...
Svar
13
· Visningar
2 361
Senast: Zeed
·
Gnägg Hej! Jag är en tjej på 15 år och fyller 16 till hösten, och jag är 167 cm lång. Jag vill gärna komma ut & börja tävla i hoppning då det...
Svar
14
· Visningar
2 338
Senast: Nevermind
·
Gnägg Satt och tänkte på hur olika storlekspreferenser folk verkar ha när det kommer till hästar. Vet en tjej som var ganska nätt och max 155...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
14 893

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp