För stora bilder

Jenka

Trådstartare
Sen 1-2 veckor tillbaka får jag felmeddelanden på majoriteten av bilderna jag vill lägga upp, går inte att lägga upp pga storlek.
Nåt ändrat härifrån (har inte haft problemet tidigare)?

Alt hur förminskar jag de bäst från telefonen?
 
Sen 1-2 veckor tillbaka får jag felmeddelanden på majoriteten av bilderna jag vill lägga upp, går inte att lägga upp pga storlek.
Nåt ändrat härifrån (har inte haft problemet tidigare)?

Alt hur förminskar jag de bäst från telefonen?
Jag har råkat ut för samma grej. Så fort jag redigerade en bild i Snapseed tidigare kunde jag ladda upp direkt här utan problem, sen hände något (vad vet jag inte) och får samma felmeddelande att bilden är för stor.
Det jag fått göra då är att öppna bilden i Photoshop Fix (funkar säkert med Afterlight också ej provat än) och har bara helt sonika sparat om bilden utan att göra något med den och vips kan jag ladda upp.
 
Jag har vad jag vet inte ändrat något.

Utan att veta kan jag tänka mig att det hela beror på att mobilernas kameror blir bättre och bättre i alla fall skapar de större och större filer, om de är för enorma säger servern stop.

Gränsen är nu 8 MB. När de har laddats upp konverteras de på servern till en mindre storlek.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
42 43 44
Svar
875
· Visningar
57 094
Senast: Trott
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 436
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp