För tung last i släpet

Sv: För tung last i släpet

Fult?
Folk får väl skylla sig själva när de inte håller sig på rätt sida lagen, så svårt är det inte.
 
Sv: För tung last i släpet

Jag har koll på verkligheten, har du det? ;)

Jag är dessutom trafiklärare, undervisar inte folk i sång, alltså är jag inte körlärare. Förstår inte hur en körlärare ska behöva ha kunskap i trafik faktiskt, men du kanske tycker det, vad vet jag!

Ja det är det jag har vilket du uppenbarligen inte har eftersom du inte känner till de korrekta påföljderna för överträdelser, något man faktiskt tycker en med utbildning borde göra.

Inte heller har du koll på vad saker och ting heter en som undervisar i sång heter sånglärare eller sångpedagog.

Du får kalla dig själv vad du vill men andra benämner dig en körlärare precis som de trafikskolor tex som söker nya körlärare till sina verksamheter.

http://vakanser.se/tagg/korlarare/
 
Sv: För tung last i släpet

Det med att det ibland anses ok att bryta mot lagen har jag läst en del om nu i mitt yrke. Det forskas ju på allt möjligt, även varför det enligt "samhället" är ok att tex köra för fort, alltså köra över högsta tillåtna hastighet. Det en forskare kom fram till var att många ansåg det töntigt att alltid följa hastighetsbegränsningarna.

Däremot så är det inte accepterat av "samhället" att köra bil alkoholpåverkad.

Inte riktat till dig givetvis, tänkte på det med "följ lagen" som du nämnde! :laugh:
Och av reaktionerna att döma bara här på Buke verkar det ju stämma, det just den forskaren kom fram till! ;)
 
Sv: För tung last i släpet

Och detta är det som lärs ut på trafikskolorna så det borde vara det rätta kan man tycka.
Olovlig körning är ju när man kör något man inte har körkort för.