Föra över musik till Samsung galaxy 5

Turali

Trådstartare
Jag köpte min telefon i februari och har fortfarande inte lyckats klura ut hur jag ska föra över musik till den. Har gått igenom manualen många gånger sedan dess, men de har råkat glömma den biten och tar bara upp överföring via bluetooth :crazy:

Kopplar jag upp mobilen till datorn får jag välja mellan mapparna Dcim (kameran), Lost.dir samt Android.
Andriodmappen leder vidare till data - sedan dyker det upp just massa...data. Har försökt lägga olika låtar på lite olika platser för att se om jag kan lyckas rätt någon gång. De låtar jag hittat är i "okänt format" och spelas inte upp. Vad och hur göra?

Musiken är i WMA-format.
 
Sv: Föra över musik till Samsung galaxy 5

Varför inte använda sladd?x)
 
Sv: Föra över musik till Samsung galaxy 5

Det är sladden som följde med mobilen jag använder.
 
Sv: Föra över musik till Samsung galaxy 5

Har också en Samsung, men inte den modellen och med ett annat operativsystem. Dock borde det inte vara någon större skillnad.

1. Installera Samung Kies. (Samsungs svar på iTunes, ungefär).
2. Koppla in mobilen till datorn via sladden.
3. På mobilens skärm borde det poppa upp en ruta där du kan välja vilken USB anslutning du vill ha. Välj Samsung Kies och tryck OK.
4. Nu borde mobilen och datorn kunna prata med varandra och datorn bör kunna känna av att mobilen är ansluten.
5. Öppna Samsung Kies.
6. Det kan ta några sekunder innan programmet får kontakt med din mobil.
7. Till vänster ser du en meny där du borde kunna hitta din mobil överst (kan hända att man får möjligheten att döpa enheten (mobilen) till valfritt namn).
8. Klicka på "Musik" i menyn under din mobil.
9. Nu är du inne i musikmappen i din mobil. Längst upp finns en menyrad där det står "Lägg till musik", "Ta bort" och "Spara på dator", valet är självklart; Klicka på "Lägg till musik".
10. Om du har ett externt minneskort i mobilen kommer det poppa upp en liten ruta där du kan välja om du vill lägga musiken på det interna minnet (telefonens eget minne) eller det externa.
11. När du valt vilket minne musiken ska läggas på får du upp dina mappar, sen är det bara att leta fram den mappen där du har din musik, markera önskade låtar och sen klicka enter/"öppna" så läggs musiken in i mobilen på det minnet du valt.

När du är klar och vill koppla från mobilen högerklickar du på mobilens namn i menyn till vänster och väljer "koppla från". När mobilen försvunnit ur menyn kan du dra ur usb sladden.
 
Sv: Föra över musik till Samsung galaxy 5

Har ju själv en galaxy spica.Enda jag gör är att koppla in,montera och sen kommer det upp en fönster med mobilens alla mappar.Sen finns det en som heter music....:)
 
Sv: Föra över musik till Samsung galaxy 5

Nu har det nääästan löst sig. Skulle skapa en mapp med namnet music, och sedan är det bara att föra över musik i Mp3-format dit. Fick laddat ned ett program också, eftersom nästan all min musik är i Wma, så måste formatera om dem....

Fungerar bara kies på mac? Läste mig också till att man skulle välja kies på telefonen, men då kopplade den inte upp sig till datorn alls. Fick leta massor bland inställningarna innan jag lyckades byta tillbaka igen.

Telefonåbäke. Nu hoppas jag att det fungerar!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 309
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp