Föra över vaccinationer i passet

Tillis

Trådstartare
Min häst har de senaste åren, pga att jag själv inte haft riktig koll, fått alla sina vaccinationer införda i ett sådant där vaccinationshäfte istället för i passet. Nu när det är regler om pass så måste jag ju föra över alla vaccinationer dit.
Måste då veterinären skriva över varenda en - i mitt fall 12 st - eller räcker det att han bara skriver typ "fullgott skydd mot influensa t.o.m 2005-06-25" ??
 
Sv: Föra över vaccinationer i passet

när vi skafade pass till en av mina "gamla" hästar hade han oxå vacintyg, vi förde inte över utan skrev bara in de nya i passet o i vaccintyget, har gjort så med alla hästar även de som har haft pass från början de har haft både och hela tiden.
 
Sv: Föra över vaccinationer i passet

När vi var på Strömsholm fyllde en veterinär i alla min ena hästs vaccinationer i passet från hennes tidigare vaccinationsintyg. Hon var då 19 år så det var väldigt många.
Vad jag vet så är det korrekt att göra så, det ska inte vara en massa lösa papper med utan allt ska vara i passet.
 
Sv: Föra över vaccinationer i passet

jag funderar på att föra över alla vaccinationer för min ena häst i passet eftersom han har typ 3-4 olika vaccinationsintyg förutom passet, eftersom en del var pga akuta saker och andra för att tex fodervärd glömt vaccinationsintyget och för att veterinärena för ett par år sedan vägrade skriva i passet, men då borde man ju rimligen fylla i alla. Det är i alla fall vad jag tänker göra, och även det som de jag vet som fyllt i passet i efterhand gjort.
 
Sv: Föra över vaccinationer i passet

Min veterinär sa till mig att skriva över alla vaccinationer till passet själv då det var väldigt många, hon har sedan kontrollerat dem jämfört med det gamla intyget och signerat dem.
 
Sv: Föra över vaccinationer i passet

Tillis skrev:
Min häst har de senaste åren, pga att jag själv inte haft riktig koll, fått alla sina vaccinationer införda i ett sådant där vaccinationshäfte istället för i passet. Nu när det är regler om pass så måste jag ju föra över alla vaccinationer dit.
Måste då veterinären skriva över varenda en - i mitt fall 12 st - eller räcker det att han bara skriver typ "fullgott skydd mot influensa t.o.m 2005-06-25" ??

Vetrinären skriver över alla till passet. För så är det i passet som min häst har.
 
Sv: Föra över vaccinationer i passet

Citat från ett annat forum:
Om hästpass:
Det räcker att intyga i passet att hästen (oavsett ras) är korrekt grundvaccinerad och sedan ange om den är vaccinerad halvårsvis eller årligen. Just nu krävs 6 mån intervall för hästar som tävlar utanför Sverige.

Denna information har jag fått från ridsportsförbundet

PL
 
Sv: Föra över vaccinationer i passet

Fast det finns ju bara 25 st fält att fylla i för influensa, de andra är ju för övrigt...
Då blir det ju löspapper iaf om man nu tex skall tävla utomlands många år eller som jag, glömmer bort att vacc i tid att hästen måste grundvacc igen.. .:o

Eller är jag helt ute och cyklar så här mitt i natten? :crazy:

Malin
 
Sv: Föra över vaccinationer i passet

Jag fick skriva över alla vaccinationer själv och sedan undertecknade vet. och kollade så att allt stämde.
 
Sv: Föra över vaccinationer i passet

Man får skicka in passet för att få fler sidor till vaccination har jag för mig.
 
Sv: Föra över vaccinationer i passet

Vilken tur.
Jag fick passen i dag.
Och min äldsta häst är 28 år och vaccinerad i obruten svit i 20 år.
Och detta med mellan 6-8mån intervall.
Det är nästan 40st vaccinationer.
För över dem den som orkar.
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 335
Senast: Ajda
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 481
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
13 904
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 595
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp