Föräldrakontroll tonåring

Monkie

Trådstartare
Jag behöver, på min tonårings mobil :
*begränsa skärmtid
*inte kunna ladda ner appar
*ha koll på Instagramkonto
*ha koll på Snapchatanvändare
... Utan att kränka tonåringens integritet.

Jag har läst runt lite och det verkar som att man kommer rätt långt med telefonens egna inställningar, Iphone7, men jag har inte hundra koll.

Tips?
 
Ska du ha koll med tonåringens vetskap eller i smyg?

Jag behöver ha koll på min 15-årings sociala medier och har haft en dialog med hen om det. Fast egentligen har det mer varit ett ultimatum typ ska du ha sociala medier ska jag ha tillgång till din telefon. Mitt fingeravtryck är loggat i telefonen så jag kan gå in i den när jag vill. Nu gör jag visserligen i princip aldrig det, kan inte ens minnas sist, men möjligheten ska finnas. Så om du inte tänkt göra det i smyg, kan du prata med din tonåring om det?
 
Senast ändrad:
Ja, vi har pratat om det, men jag har lite motstånd så att säga. Jag har hittat en funktion nu så att jag bestämmer skärmtid och att appar inte kan laddas ner eller tas bort. Jag skulle främst behöva koll på Snapchat vilket verkar vara ganska svårt om man inte sk sitta på axeln på ungen.
 
Ja, vi har pratat om det, men jag har lite motstånd så att säga. Jag har hittat en funktion nu så att jag bestämmer skärmtid och att appar inte kan laddas ner eller tas bort. Jag skulle främst behöva koll på Snapchat vilket verkar vara ganska svårt om man inte sk sitta på axeln på ungen.
Snapchat är svårt då mkt försvinner när man sett det.
 
Hur menar du med ha koll på snapchat? Begränsa tiden hen använder på snapchat eller begränsa vilka hen har kontakt med på snapchat?

Är det iPhone så kan du ställa in skärmtid och skärmfri tid på barnets mobil. Du kan även bestämma tid där mobilen inte går att använda. I så fall gör du det på Inställningar —> Skärmtid, där finns det flera olika alternativ att välja på och du kan välja en kod så att barnet inte kan ändra inställningarna själv.
Det ska också finnas någon familjefunktion som gör att man som förälder ska kunna ha koll på barnets mobil via sin mobil men jag är inte säker på hur det fungerar.
 
Ja, vi har pratat om det, men jag har lite motstånd så att säga. Jag har hittat en funktion nu så att jag bestämmer skärmtid och att appar inte kan laddas ner eller tas bort. Jag skulle främst behöva koll på Snapchat vilket verkar vara ganska svårt om man inte sk sitta på axeln på ungen.
På snap chat kan man ställa in så att chattar sparas i 24 timmar.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Myrten
·
IT & mobiler Jag behöver hjälp med min Iphone 8. Ingen hör mig när jag ringer, och inget ljud går in när jag använder appen Duolingo eller Whats up...
Svar
2
· Visningar
671
Senast: Stinaelin
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 375
Senast: Mabuse
·
Samhälle Okej ja jag vet jag har legat under en sten halva mitt liv. Men jag har ett svindyrt abonnemang på telia som jag betalar för varje...
2
Svar
24
· Visningar
1 176
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp