Föräldrar till barn som rider

Alltså jag vet att det finns dressyrgjordar som är svängda. Men jämfört med långa gjordar så blir ju svängen på en dressyrgjord näst intill obefintlig. Finns det dressyrgjordar som är ordentligt svängda?
 
Alltså jag vet att det finns dressyrgjordar som är svängda. Men jämfört med långa gjordar så blir ju svängen på en dressyrgjord näst intill obefintlig. Finns det dressyrgjordar som är ordentligt svängda?
Ja, det gör det, (Jag har en svängd dressyrgjord på min promenaddrake...) även om det blir svårare att hitta ju kortare gjorden är.
 
Ja, det gör det, (Jag har en svängd dressyrgjord på min promenaddrake...) även om det blir svårare att hitta ju kortare gjorden är.
Ja längden är ju ett problem. Har googlat runt lite och de gjordar jag tycker ser ok ut till ett vettigt pris finns inte i den längd som ponnyn behöver, de finns bara i större storlekar.
Men jag ska leta vidare så får vi se.
 
2020 blir det nystart för oss! Vi har kämpat på med medryttarponnyn under hösten men det har känts sisådär (skrev om det tidigare i den här tråden). Nu har vi varit och träffat en ny ponny som vi ska börja hänga med efter nyår! Han är jättetrevlig i hanteringen och tycker om barn 👌! Känns dessutom lyhörd på ett helt annat sätt än nuvarande ponny. Shettis, men sparsamt hanterad av barn. Tydligen busig på ridbanan, men vi kommer nog mest att hänga i skogen.

Vi provade att köra när vi var där och jag gick därifrån med världens nöjdaste unge :). Känns kul att kunna variera. Vi vill ju verkligen kunna pyssla och gosa också, här finns verkligen förutsättningarna för det!

Som grädde på moset så är vår nya medryttardag lördag! P.g.a. jobb och annat har barnet ibland inte suttit i sadeln förrän närmaste 18.30 under hösten. Ni kan tänka er hur pigg en fyraåring är då, särskilt i beckmörker :grin:... Så lördagar blir perfekt! Jag känner mig supernöjd just nu :).
 
2020 blir det nystart för oss! Vi har kämpat på med medryttarponnyn under hösten men det har känts sisådär (skrev om det tidigare i den här tråden). Nu har vi varit och träffat en ny ponny som vi ska börja hänga med efter nyår! Han är jättetrevlig i hanteringen och tycker om barn 👌! Känns dessutom lyhörd på ett helt annat sätt än nuvarande ponny. Shettis, men sparsamt hanterad av barn. Tydligen busig på ridbanan, men vi kommer nog mest att hänga i skogen.

Vi provade att köra när vi var där och jag gick därifrån med världens nöjdaste unge :). Känns kul att kunna variera. Vi vill ju verkligen kunna pyssla och gosa också, här finns verkligen förutsättningarna för det!

Som grädde på moset så är vår nya medryttardag lördag! P.g.a. jobb och annat har barnet ibland inte suttit i sadeln förrän närmaste 18.30 under hösten. Ni kan tänka er hur pigg en fyraåring är då, särskilt i beckmörker :grin:... Så lördagar blir perfekt! Jag känner mig supernöjd just nu :).
Men det är väl skönt att ni får testa på något nytt :) Byter ni stall också, eller är det bara ny häst?
 
Jag glömmer bara ta kort nu för tiden. Men A och Donna kämpar på! På julafton ska hon våga rida med ut med andra i stallet. Bara skritt och med halsrem och att jag hålller i grimskaft. Ponnyn har tappat ryttare på skritturer förr :angel: :D
 
Lilla C var med mig i stallet när jag skulle rida. Hästen är stor och barnet litet 🤪

BA693603-BD71-43F8-9005-8A32209CDDB9.jpeg


Mvh Miks
 
Jessieospottanuppställd.jpg

Här har vi haft träningshelg. Upplägg med ett dressyrpass och ett hopp-pass lördag + söndag. Väldigt givande. Lite prestationsångest under dressyrpasset gjorde att det inte bara var lätt och enkelt allting.
I det stora hela jättebra upplägg och träning och barnet åkte hem nöjd och glad.
Svårt att vara förälder tycker jag ibland (ofta) när barnet är så rädd för att göra fel/misslyckas. De var superduktiga både ryttare och ponny :heart
Mina barn har ju aldrig gått på ridskola och de behöver den här gruppträningen tycker jag för att ha roligt tillsammans och för att se att allt inte bara flyter på för andra ekipage heller utan man måste kämpa ibland också för att lära sig nytt och för att det ska bli bättre.
 
Sista ridningen för året för båda barnen. Lilla Aladdin är en lite busponny. Han travar gärna och är lätt att få i galopp. Däremot har han varierande styrbarhet 🤪😅 Jag låter sonen köra på fart och balans mer än att det ska bli rätt och tjusigt varje gång. Hans bästa stunder är när han får ok på att ”galoppera lite random i ridhuset” 😂.

56A7BA27-2EC4-40C1-A3FD-1DFD726EE1A6.jpeg


Mvh Miks
 

Liknande trådar

Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
1 714
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 737
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 910
Senast: ylvalill
·
Ridning Min syster med familj bor utanför Falun och en av döttrarna är hästtokig och vill rida turridning. Problemet är att det inte verkar vara...
Svar
3
· Visningar
926
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp