Föräldrar till barn som rider

IMG_20200202_131249_803.jpg
 
Tänk att syskon kan vara så olika fast de både är tjejer och att det endast skiljer 1,5 år mellan dem.
Stora tjejen vill bara rida ut och mysa, skritta ute i skogen är hennes favorit - på mormors shettis hagkompis. Absolut inte på mormors shettis :angel:
Lillasyster vill rida på ridskolan, trava, gå över bommar och på mormors shettis ska hon prompt rida själv och tjatar bara om att hon vill galoppera.:D
 
Vi har hittat ett sätt att få sadeln att ligga hyfsat stilla. Dock passar den inte optimalt så vi använder den en till två gånger i veckan för att kunna vara ute och galoppera på ordentligt. Idag var en sådan dag och det var så magiskt fint ute då det drog in lite dimma som solen lyste igenom.
Tjejerna galopperade på full fart hela vägen hem och båda var lila svettiga och lyckliga när vi kom till stallet 😍
 

Bifogade filer

  • 14098A8B-13AF-4B02-99BA-E236DFD703FB.jpeg
    14098A8B-13AF-4B02-99BA-E236DFD703FB.jpeg
    129,8 KB · Visningar: 66
Det blev spännande ridning idag. A skulle prova att rida ett program och så fort hon vände upp på medellinjen sa ponny Yay! 🙄
Sen går hon med handbromsen i och krullar ihop sig, samtidigt som hon slår med huvudet och känns som hon ska explodera. Oerhört svårridet! A grät till slut av frustration!
 
Det blev spännande ridning idag. A skulle prova att rida ett program och så fort hon vände upp på medellinjen sa ponny Yay! 🙄
Sen går hon med handbromsen i och krullar ihop sig, samtidigt som hon slår med huvudet och känns som hon ska explodera. Oerhört svårridet! A grät till slut av frustration!
Vad jobbigt. Såg ni någon utlösande faktor?
 
Min väldigt försiktiga dotter som blir alldeles förstörd när hon trillar av (även om hon landar fint och egentligen inte slår sig men blir hemskt rädd), har nu trillat av tre gånger inom loppet av en vecka. Slog sig ingen av gångerna som tur är. Men det roliga är sista gången hon trillade av, hon red själv i ridhuset, barbacka. Jag var precis utanför och mockade boxen och vi hade ridhusdörren öppen för att jag skulle höra henne om något hände. När jag kom in i ridhuset ser jag dottern håller på att sitta upp på ponnyn, jag som trodde hon redan red. Visade sig att hon tramsat runt barbacka och helt enkelt trillat/glidit av :) men istället för att bli rädd och ledsen insåg hon att det var ju inget farligt utan började avgarva och klättrade upp igen :) Så stort framsteg och efter de senaste avramlingarn har hon faktiskt tuffat till sig lite. Tror att hennes rädsla att trilla av har hämmat henne lite men nu inser hon att det inte är det värsta som kan hända. Så kul när man på bara några dagar kan se framstegen barnen gör.
 
I Göteborg var det skitväder igår, men det gjorde oss ingenting för vi var på GHS :D Det var första gången som S fick följa med och han var storögd 8 timmar i streck. När vi tittade på Young rider cup kommenterade han att han också ville hoppa sådana hinder, galna unge :angel:
 
I Göteborg var det skitväder igår, men det gjorde oss ingenting för vi var på GHS :D Det var första gången som S fick följa med och han var storögd 8 timmar i streck. När vi tittade på Young rider cup kommenterade han att han också ville hoppa sådana hinder, galna unge :angel:
Han har ambitioner 👍🏻 Härligt!

Mvh Miks
 

Liknande trådar

Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
1 706
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 730
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 907
Senast: ylvalill
·
Ridning Min syster med familj bor utanför Falun och en av döttrarna är hästtokig och vill rida turridning. Problemet är att det inte verkar vara...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp