De är runt 11-13 år. Visst är det skönt med ridhus vid ihållande regn men vi utnyttjar det väldigt lite och jag längtar till mer skog och fler mysiga stigar/vägar att välja på! Som tur är verkar dottern uppskatta att rida ut, jag följer med och promenerar eller cyklar så jag får med motion
Kan det vara så att föräldrarna inte vill att de rider ut själva? Kanske att ni kan få med er någon om ni lockar med sällskap och planerar någon dag innan? Oavsett låter det ju som en himla trevlig flytt om ni får lite mer ridvägar!
Jag är lite ledsen för att markägaren på vår lilla "skrittrunda" inte vill att vi rider i skogen nu då det blivit väldigt sönderkört av skogsmaskiner och därav väldigt blött och lätt att trampa sönder (det respekterar och förstår vi såklart, men det är väldigt trist för oss!). Så nu när dottern blir mer och mer intresserad av att rida vet jag inte riktigt vart vi ska ta vägen

Vill inte rida på vägen med dottern och på fälten (där det f.ö ju inte heller går att rida när det blir blött) blir hästen onödigt laddad. Och all annan skog ligger en bit bort och så långt är inte tålamodet. Så igår red vi ett varv i en väldigt isig paddock och sedan skrittade vi fram och tillbaka på uppfartsvägen
I sommar fyller hon två och då hoppas jag att hon ska vilja rida stallkompisens fantastiska äldre shettis och att vi ska få rida i skogen igen när det torkat upp. Vi konstaterade jag och maken (som ibland följer med och går med henne i sele när jag skrittar) att det vore ju perfekt om han slapp att bära henne på våra skritturer när vi har en så fin kompis att låna
Just nu är det mest min storhäst, oftast tillsammans med mig, som gäller. Igår "red" hon min häst helt själv (jag höll ett stadigt tag i ett ben

) ut till hagen eftersom hon absolut inte kände sig klar när hon behövde hoppa av efter vårt lilla pass

Mamman tycker det är himla kul när det går åt det hållet!