Föräldrar till barn som rider

Igår firade vi ett år tillsammans med lilla damen. Så glad jag är för att vi får ha henne i våra liv!
IMG_20210501_161414.jpg
 
Vi hade en så mysig tur idag! Soligt och varm och äntligen börjar skogsvägarna ha torkat upp så det går att rida på andra vägar än längs med stora grusvägen. Jag cyklar och dottern rider. Ponnyn älskar verklige att utforska nya ställen och blir sååå besviken när vi vänder hemåt! 😅
Hon är verkligen härlig och dottern älskar henne. Jag är så glad för att det blev så bra trotts att vi köpte henne osedd som nyinriden 3,5 åring 💖

BC981F8A-A427-455A-8754-DA81C8AD4363.jpeg
 
Sonen (11år) var med på sin andra hopplektion någonsin. Han var så stolt efteråt. De hoppade bana i både trav och galopp. Så kul att få se utveckligen!

Nedan bilder på en av travsträckorna mellan hindren samt ett hopp i galopp. Han behöver komma fram med händerna lite men för att vara andra gången var det klart godkänt 😊
A8A40465-3AEC-417F-A579-965D8247F5B1.jpeg

Mvh Miks
 
Dottern (6år) fick rida samma häst dagen efter. Hon valde egna vägar i skogen långt från mamman 😅 Hon har nyligen fått börja rida utan ledare. Dock med grimskaft som grästygel annars är det hopplöst. Hon både töltade, travade och galopperade på en av grusvägarna i skogen. Då sprang jag bredvid 😊

Sonen fick rida sin favorithäst och fick ta täten i galoppen. Väldigt bra träning att galoppera först.

Nedan bild på dottern i skogen, ”off line”
E52720F1-6A87-4ACD-A31E-93D9C7C1EFA8.jpeg

Mvh Miks
 
Sonen red sin absoluta favorit häst i fredags. En häst strax över D-ponny mått. En äldre gentleman som alltid är snäll. Det var En lektion där de skulle öva på nedsutten trav och att rulla med i sitsen i galopp. De blandade trav och galopp nästan hela lektionen. Han var såååå nöjd efter. Dock öppnade sig himlen när vi gick mot ridbanan så alla var blöta in på underkläderna 💦😅
E8717B35-B003-4DD8-9F1F-060D4057277E.jpeg

Mvh Miks
 
Min yngsta son (12), som inte ridit sen förra sommaren (hade hemma vår welshponny som är utlånad till ridskolan, men sonen var måttligt intresserad så ponnyn är tbx på ridskolan), blev upptvingad (av sin syster) på min ridhäst (irländare, 160 cm) i helgen. Och tyckte det var riktigt kul! Han trodde det var läskigt att rida en så stor häst, men insåg att det inte var det.
Så vi får väl se om jag får ha hästen ifred framöver... :p (han får gärna rida om han vill det!)
1622060611956.png
 
Äntligen t-shirtväder! Vi har njutit hela helgen, först med lite hoppning igår och så en uteritt genom skog och mark idag.

Nu inväntar vi bara sommarlov och semester - högst efterlängtat!

191927494_10223116859928021_8551321581313985041_n.jpg


På hemvägen var det plötsligt en lämplig hoppgren framför oss. Det höjde tydligen uteritten från tio av tio till tusen, enligt den unga ryttaren :D
 
Vi var på maskeradhoppning i helgen. Det var sonens första tävling med sin egen ponny så han valde att rida en 10-centimetersbana i skritt för att bara behöva hålla koll på styrningen (styrningen är lite trasig emellanåt... :p). Ponnyn kan vara ganska tuff och har mycket motor, men hon skötte sig helt exemplariskt och var stencool. Sonen älskar att klä ut sig, så denna tävling var en riktig höjdare. Dock vann inte lilla discokungen priset för bästa utklädnad, så nu vill han aaaaaldrig mer åka på maskeradhoppning igen... :D
FoL.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
1 820
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 983
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
594
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp