Föräldrar till barn som rider

Vet inte om jag skrivit i den här tråden innan men jag har två tjejer på 5,5 och 8,5 år som rider :D Vi har två islandshästar och en minishettis och yngsta kan fortfarande rida henne, men snart får dom börja dela på den ena islandshästen. Den andra islandshästen är en enmanshäst (bara min alltså :D) och han gillar inte barn, bara om dom matar honom med godis, annars tycker han att dom är obehagliga 😂

Vi byggde en egen ridbanan i somras och har nu fått upp ljus och igår hade jag en liten lektion med dom. Så duktiga :)
 
Smyger runt lite i tråden i väntan på att sonen ska bli lite större. Vi har en shettis på 27 år på livstidsfoder (utöver en maxad c-ponny på snart 25 år) och den här mamman bara väntar på att sonen ska få lite mer balans så han kan åka på shettisen utan att nån håller i.
 
Idag åkte vi ut till shettisen själva för första gången (sambon har varit med förut). Hästen stod förstås längst bort i hagen så sonen fick följa med och hämta. Det gick bra! Sonen ville rida barbacka idag så det fick han. Blev ingen lång sväng men var så mysigt :heart
19C9A6E0-9F19-4A19-9D12-C8E3FFFE5364.jpeg
 
Idag red sonen igen på gamla Mille 31 år. Finns en till shettis på gården som han också får låna och den ville han prova idag, hon är lite yngre - bara 23 år :rofl:

Allt gick bra förutom att han gled av två gånger :o Får bli sadel nästa gång!

Ägaren är så gullig, jätteglad över att vi kommer. Jag var mycket där innan jag fick barn men sen blev det ett uppehåll, så mysigt att vara tillbaka:love:
 
Tur man ska undvika affärer just nu, annars hade jag nog gått all in och köp en massa hästgrejer till sonen :angel:

Beställde i alla fall en säkerhetsväst idag, kändes som en bra grej!

Någon som har tips på små ryktborstar för barn som inte är i plast? Gärna naturborst :)
 
Tur man ska undvika affärer just nu, annars hade jag nog gått all in och köp en massa hästgrejer till sonen :angel:

Beställde i alla fall en säkerhetsväst idag, kändes som en bra grej!

Någon som har tips på små ryktborstar för barn som inte är i plast? Gärna naturborst :)

Jag tycker de "små små" borstarna jag har till dottern sällan blir använda, däremot älskar hon mina med handtag. Själv gillar jag Borstiqs borstar. Så hade jag köpt till henne hade jag kört på något sånt här:
PhotoCollage_1605381269445.jpg

"Islänningen" tror jag vore perfekt och funderar själv på att köpa nu när jag såg den :laugh: Bananborstar tycker jag funkar bra i vuxenstorlek även för minihänder, pannborste eller hovborste brukar vara min go to lösning för att hitta "riktiga" borstar men i mindre storlek.
 
Jag tycker de "små små" borstarna jag har till dottern sällan blir använda, däremot älskar hon mina med handtag. Själv gillar jag Borstiqs borstar. Så hade jag köpt till henne hade jag kört på något sånt här:
Visa bifogad fil 60128
"Islänningen" tror jag vore perfekt och funderar själv på att köpa nu när jag såg den :laugh: Bananborstar tycker jag funkar bra i vuxenstorlek även för minihänder, pannborste eller hovborste brukar vara min go to lösning för att hitta "riktiga" borstar men i mindre storlek.
Håller med. Sonen har egna borstar i barnstorlek, men han använder mina istället :D
 
Dottern och vår fina lilla karamellponny har börjat hitta varandra mer och mer. Dom är så söta tillsammans 💕
Dålig bild tyvärr då min mobil tar usla bilder när det inte är fullt dagsljus.
 

Bifogade filer

  • 3C7311A2-F99C-4A6E-BE15-755C3F1B57BE.jpeg
    3C7311A2-F99C-4A6E-BE15-755C3F1B57BE.jpeg
    80,1 KB · Visningar: 76

Liknande trådar

Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
1 707
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 731
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 907
Senast: ylvalill
·
Ridning Min syster med familj bor utanför Falun och en av döttrarna är hästtokig och vill rida turridning. Problemet är att det inte verkar vara...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp