Föräldrar till barn som rider

Det har varit en helg i ponnyns tecken.

Igår letade ponnyn och hennes människa påskägg ...
168500351_10222699021602324_7971888588492008461_n.jpg


... och idag åkte vi till stranden!
168845842_10222708321314811_3756310025119204529_n.jpg


Nu är hela familjen ganska trötta :D
 
Passade på att miljöträna ponnyn nu under påsklovet genom att åka till ridhus några gånger. Hon har vårkänslor och leker popcorn emellanåt nu när vi är ute och rider så det var en spänd liten ponny som intog ridhuset. Hon bjöd dottern på en flygtur vid första traven men efter lite rastande på lina så skötte hon sig bra sedan när dottern satt upp igen. Linan fick dock sitta på för säkerhets skull 😊
Inte lätt att vara liten 5-årig ponny med vårkänslor 💕
Hon var dock väldigt söt när dottern hade ramlat av. Ponnyn stannade, vände sig om och såg väldigt förvånad ut. Såg ut som att hon undrade varför dottern klev av så fort, de hade ju så roligt 😅
A0D665E6-E844-4838-A564-0F0B39933E56.jpeg
 
Åh vad jag velar!!
Nu ser jag bara massa fina b-ponnyer som är till salu. Står med en shettis som inte är utbildad och som inte gillar att gå på banan. Men som är super fin att köra och hantera. Varför håller jag på och tvekar? Det är förmodligen ingen svårsåld shettis jag har heller.

Vi lånar en ponny i stallet som är gudasnäll som barnen rider på. De vill ju inte ens rida shettisen.
 
Åh vad jag velar!!
Nu ser jag bara massa fina b-ponnyer som är till salu. Står med en shettis som inte är utbildad och som inte gillar att gå på banan. Men som är super fin att köra och hantera. Varför håller jag på och tvekar? Det är förmodligen ingen svårsåld shettis jag har heller.

Vi lånar en ponny i stallet som är gudasnäll som barnen rider på. De vill ju inte ens rida shettisen.
Jag säger bara: Köp en B-ponny! 😁
 
Åh vad jag velar!!
Nu ser jag bara massa fina b-ponnyer som är till salu. Står med en shettis som inte är utbildad och som inte gillar att gå på banan. Men som är super fin att köra och hantera. Varför håller jag på och tvekar? Det är förmodligen ingen svårsåld shettis jag har heller.

Vi lånar en ponny i stallet som är gudasnäll som barnen rider på. De vill ju inte ens rida shettisen.

Det är ju ett stort steg att köpa ponny, klart du tvekar, men det blir säkert jättebra när du väl tar klivet! :up: Har ni råd och möjlighet kanske det går att ha ponnyerna överlappande en kort period? Lättare att göra sig av med shettisen när det finns en ny kompis att fokusera på. Förstår dock om man vill ha det klart med försäljning först :laugh:
 
Det är ju ett stort steg att köpa ponny, klart du tvekar, men det blir säkert jättebra när du väl tar klivet! :up: Har ni råd och möjlighet kanske det går att ha ponnyerna överlappande en kort period? Lättare att göra sig av med shettisen när det finns en ny kompis att fokusera på. Förstår dock om man vill ha det klart med försäljning först :laugh:
Det ultimata vore ju att kunna köpa en innan men månadskostnaden blir rätt hög då känner jag.
Skulle nog vara skönt också att kunna leta ponny och kunna ”slå till” om man har sålt shettisen innan. Nackdelen är ju om det inte skulle dyka upp någon lovande ponny på ett tag - men vi har ponnyer i stallet som vi får låna isåfall. :)
 
Ridning fredag resp lördag för mina två. Det slumpade sig så de red samma ponny. Lite kul att jämföra. Det är 14 hål skillnad på stigbyglarna 😂 Sonen som är längst har medvetet för korta stigläder för att komma ner med hälen mer som är hans ”akilleshäl” just nu 😊

Dottern är 110cm och sonen 153cm 😊

Mvh Miks
 

Bifogade filer

  • 0F2B9490-CE65-4127-AAC7-1F9765F39C6B.jpeg
    0F2B9490-CE65-4127-AAC7-1F9765F39C6B.jpeg
    322,3 KB · Visningar: 77
Dottern väldigt nöjd med dagens felfria runda på 50 cm, första gången de testar den höjden. Ännu mer nöjd när vi konstaterade att det motsvarar 80 cm för stor häst och det klarar inte min frieser en hel runda felfritt ;)
C34871B5-359A-4862-8CCC-ECA4AF95F911.jpeg
 
Äntligen sol och värme! Barnet var mycket nöjd med att det var t-shirtväder och gav dagens ridtur 10 av 10 i betyg :D



Det där är allt lite life-goals för mig! Så kul det ser ut :love: Och vilken härlig natur!



Här hade vi en riktig stalldag igår i solen, massor av timmar med fika, mys och ridning. Jag lånade ut min storhäst till ett lite större barn som var väldigt nöjt med att få rida stor häst istället för shettis (och han var väldigt nöjd över att slippa mattes krav, han älskar barn :laugh:) och så fick vi ta shettisen :heart Så kul att se dottern kunna pyssla och borsta själv på en ponny i lagom storlek :love: (På min brukar hon borsta knäna typ... :o) och sen var hon så nöjd när hon fick rida med de stora barnen i paddocken! Vi travade för första gången och fick recensionen "spjing, spjing! me'a!" (="spring mera" :idea:) Så jag har höga förhoppningar om att det blir en liten hästtjej av dottern :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
1 714
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 737
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 910
Senast: ylvalill
·
Ridning Min syster med familj bor utanför Falun och en av döttrarna är hästtokig och vill rida turridning. Problemet är att det inte verkar vara...
Svar
3
· Visningar
926
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp