Föräldrar till barn som rider

Här är det tvärtom. Har en fin dressyrponny men barnet vill hoppa eller rida terräng. Ridit två Sugar Cup med ponnyn och startat några hopptävlingar i år.

Jag älskar fälttävlan och hoppning men har lovat att bita ihop på dressyrtävlingar :p

Dock har ungen ifråga sagt att hon inte utesluter hopptävling helt och hållet. Fälttävlan är hon mer sugen på så jag har hopp om livet :D

Lite synd att hon inte vill hoppa när hon har en naturligt bra sits och följsamhet.

Bild 1:
FB_IMG_1625425181383.jpg
 
Badade med ponnyn för första gången häromdagen och hon älskade det. Hon bara traskade rakt i och stod blickstilla en lång stund och bara njöt. Sonen gjorde bomben från hennes rygg och hon brydde sig inte, skönt med så bombsäker ponny. 💣😀
 

Bifogade filer

  • 21BC34E2-2060-4F28-81C6-CCA31911A12B.jpeg
    21BC34E2-2060-4F28-81C6-CCA31911A12B.jpeg
    273,1 KB · Visningar: 75
Badade med ponnyn för första gången häromdagen och hon älskade det. Hon bara traskade rakt i och stod blickstilla en lång stund och bara njöt. Sonen gjorde bomben från hennes rygg och hon brydde sig inte, skönt med så bombsäker ponny. 💣😀
Min dröm att få bada med hästen 😍
 
Någon av er som har skickat barn med egen ponny till Sjöstjärnans ridläger? Funderar på det till nästa sommar, men vill gärna höra vad andra tycker innan vi bestämmer oss.
 
Någon av er som har skickat barn med egen ponny till Sjöstjärnans ridläger? Funderar på det till nästa sommar, men vill gärna höra vad andra tycker innan vi bestämmer oss.
Jag har sommarjobbat där en gång som stalltjej/ridtjej. Tror inte man får skriva ut om specifika ridläger/ridskolor här. Men har ni frågor kan ni alltid skicka iväg ett pm :)
 
Någon av er som har skickat barn med egen ponny till Sjöstjärnans ridläger? Funderar på det till nästa sommar, men vill gärna höra vad andra tycker innan vi bestämmer oss.
En av ponnytjejerna i stallet var där med sin ponny nu för några veckor sedan. Hon var nöjd :) Hon fick ha sin ponny när det passade, och sedan rida en av deras när det inte passade (typ när de skulle rida och bada och sådant).
 
Alltså vi ska ha tävlingsdebut (Pay and jump) på bortaplan på torsdag :nailbiting:
30 centimeter ska ponnyn skutta runt och behövs det kan pappa springa med. Modern är garanterat mer nervös än barnet, men jag gör mitt bästa för att låtsas som att jag minsann är hur cool som helst :D

Hoppade lite i lördags och då skötte sig fröken shettis exemplariskt, så får bara hoppas att hon är på lika gott humör när vi lämnar hemmaplan!

1628535164844.png
 

Liknande trådar

Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
1 702
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 729
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 904
Senast: ylvalill
·
Ridning Min syster med familj bor utanför Falun och en av döttrarna är hästtokig och vill rida turridning. Problemet är att det inte verkar vara...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp