Förändrade löp

Ceta

Trådstartare
Funderar på det här med löp. Humla har löp tre gånger (hon är 2,5 år), senaste gången jag är säker på att hon löpte var i januari iår.

Mellan 1-3e löpen var det 6 respektive 7 månader, så känns inte alls orimligt med löp nu i juli.

För ett par veckor sen blev hon lite svullen och röd runt fiffi, sen försvann det. Sen kom det igen och i samband med det trodde en duktig hundtränare att hon löpte då hennes intakta hanhund var väldigt intresserad av Humlas filt. Inga bloddroppar dock, vilket det alltid varit tidigare löp, och inte hennes vanliga matvägran heller.

Hon har hela tiden varit pigg och glad, så jag tror inte hon är sjuk eller så. Från i onsdags dock märker jag den där mer karakteristiska tröttheten som hon brukar ha runt löp/skendräktighet.

Är det vanligt att hundar får mer tysta löp när de inte haft det tidigare? Kan hon vara skendräktig redan i så fall? (Det var två veckor sen hanhunden markerade så tydligt på filten) Är detta något jag ska bli orolig över eller bara vara nöjd över att hon inte verkar blöda?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur vet man att tiken har slutat löpa? Min tik fick sitt första riktiga löp för 2 veckor sen, hon slutade blöda efter ca 9 dagar och nu...
Svar
5
· Visningar
493
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 162
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 353
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Är det vanligt? Tik som fyller 10 i Januari. Tidigare löp så har hon blödigt väldigt mycket första veckan nästan, men nu är vi inne på...
Svar
7
· Visningar
1 458
Senast: Kratus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp