Förbättringar av reaktioner och smilies

Vad tjorvigt det verkar att hålla på och tömma cache etc. Varför ser jag (tror jag) alla smileys som de ska se ut, fastän jag inte gör nåt sånt?
:cautious:
 
Vad tjorvigt det verkar att hålla på och tömma cache etc. Varför ser jag (tror jag) alla smileys som de ska se ut, fastän jag inte gör nåt sånt?
:cautious:
Beroende på inställningat/operativsystem kam mobilen vara olika snål med att hämta data. Ju mer bilder mm som lagras för att kunna hämtas lokalt (istället för att laddas ner igen) desto mindre data skickas till din telefon och desto snabbare laddas sidorna.

När bilden hämtas lokalt från din telefon så kommer du inte se om (i detta fallet) gunnar har uppdaterat den.

Hur länge bilder sparas lokalt istället för att lada ner igen varierar alltså mellan olika webbläsare och du kan ändra själv om du vill.
 
Nu har jag levt med de nya smileysarna ett tag och det är verkligen HEMSKT. Tänkte att jag måste ha dem ett tag för att se om jag kan leva med dem men icke.
Sorry att jag skriker men det är så förfärligt. Framförallt en glad grön smiley. Varför??
De här är alla gräsliga. Varför alla dessa märkliga färger?
:D:p:jawdrop::rolleyes::angel1:

Den här är obegriplig. :cautious: Varför en TV-apparat för att uttrycka cautious??
Man måste hålla musen över den för att begripa vad den betyder. En smiley är väl tänkt att vara begriplig eftersom den fungerar förstärkande.

If it ain't broken - don't fix it.
 
Nu har jag levt med de nya smileysarna ett tag och det är verkligen HEMSKT. Tänkte att jag måste ha dem ett tag för att se om jag kan leva med dem men icke.
Sorry att jag skriker men det är så förfärligt. Framförallt en glad grön smiley. Varför??
De här är alla gräsliga. Varför alla dessa märkliga färger?
:D:p:jawdrop::rolleyes::angel1:

Den här är obegriplig. :cautious: Varför en TV-apparat för att uttrycka cautious??
Man måste hålla musen över den för att begripa vad den betyder. En smiley är väl tänkt att vara begriplig eftersom den fungerar förstärkande.

If it ain't broken - don't fix it.
Om du rensar catchen eller startar om datorn så ser du rätt gubbe men jag håller med om färgerna.
 
Nu har jag levt med de nya smileysarna ett tag och det är verkligen HEMSKT. Tänkte att jag måste ha dem ett tag för att se om jag kan leva med dem men icke.
Sorry att jag skriker men det är så förfärligt. Framförallt en glad grön smiley. Varför??
De här är alla gräsliga. Varför alla dessa märkliga färger?
:D:p:jawdrop::rolleyes::angel1:

Den här är obegriplig. :cautious: Varför en TV-apparat för att uttrycka cautious??
Man måste hålla musen över den för att begripa vad den betyder. En smiley är väl tänkt att vara begriplig eftersom den fungerar förstärkande.

If it ain't broken - don't fix it.
Som jag skrivit tidigare :jawdrop::rolleyes::angel1: har haft dessa färger och sett ut på detta sätt i minst 1,5 år, ska man hårdra det har de två sista sett ut som de gör i ca 18-20 år.

Och som jag också har skrivit om tidigare, om jag inte hade fixat det som inte är trasigt hade vi nog fortfarande enbart haft smilies från Uppsättning 1 eller 2 på följande sida och då hade Big Grin fortfarande varit grön:
https://www.bukefalos.se/arkiv/blandat/smileys.htm
 
Har letat som en tok nu efter hur man rensar cache-grejen i firefox. Lyckas inte. Ser en jäkla astronauthjälm eller något istället för vad jag tror är smileyn jag vill använda mest hela tiden. Tror hela tiden att :D -smileyn är illamående och att :p är arg. Hoppas innerligt att jag lyckas vänja mig vid fel färger på saker och ting, och glad att jag mestadels använder laptop just eftersom det då blir något större än från mobilen, för det där med "hög upplösning" som visst ska vara så viktigt.. alltså, från en liten mobilskärm (som många sitter vid idag) så gör det ingen som helst skillnad. Färger däremot gör skillnad.
 
Har letat som en tok nu efter hur man rensar cache-grejen i firefox. Lyckas inte. Ser en jäkla astronauthjälm eller något istället för vad jag tror är smileyn jag vill använda mest hela tiden. Tror hela tiden att :D -smileyn är illamående och att :p är arg. Hoppas innerligt att jag lyckas vänja mig vid fel färger på saker och ting, och glad att jag mestadels använder laptop just eftersom det då blir något större än från mobilen, för det där med "hög upplösning" som visst ska vara så viktigt.. alltså, från en liten mobilskärm (som många sitter vid idag) så gör det ingen som helst skillnad. Färger däremot gör skillnad.
Har du testat att starta om datorn? Det funkade för mig.
 
Har letat som en tok nu efter hur man rensar cache-grejen i firefox. Lyckas inte. Ser en jäkla astronauthjälm eller något istället för vad jag tror är smileyn jag vill använda mest hela tiden. Tror hela tiden att :D -smileyn är illamående och att :p är arg. Hoppas innerligt att jag lyckas vänja mig vid fel färger på saker och ting, och glad att jag mestadels använder laptop just eftersom det då blir något större än från mobilen, för det där med "hög upplösning" som visst ska vara så viktigt.. alltså, från en liten mobilskärm (som många sitter vid idag) så gör det ingen som helst skillnad. Färger däremot gör skillnad.
Om du använder en dator bör det räcka med att hålla ner Ctrl-tangenten och sedan trycka ner F5 på en sida där rymdhjälmen visas. Alla bilder på sidan bör då laddas ned igen och ersätta de gamla i cachen.
Detta är något jag skrev tidigare i tråden.
 
Om du använder en dator bör det räcka med att hålla ner Ctrl-tangenten och sedan trycka ner F5 på en sida där rymdhjälmen visas. Alla bilder på sidan bör då laddas ned igen och ersätta de gamla i cachen.
Detta är något jag skrev tidigare i tråden.
I appen då?
 
Som jag väl också skrivit tidigare vet jag inte riktigt hur man gör i olika webbläsare eller mobil OS. Men det handlar om att på något sätt rensa bildcachen för Bukefalos eller få webbläsaren att ladda ner bilderna på nytt. Jag har bett andra förklara hur de gjort med sina mobiler.
Tillägg: Och som väl någon redan skrivit i tråden löste de problemet i appen genom att rensa cachen i webbläsaren. Appen använder webbläsaren.

Som andra skriver verkar vissa mobiler/webbläsare rensa cachen fortare än andra. Jag tror att Bukefalos normal försöker se till att bilder i användarnas webbläsare sparas i 30 dagar. Problemet bör alltså lösa sig själv ganska snart.

För de första smilieändringarna bytte jag namn på bildfilen för att komma runt detta problem, men när jag gjorde de sista ändringarna ville jag inte lägga tiden att byta namn för nästan samtliga smilies igen.

Man kan säga att detta problem uppstod eftersom jag valde att inte fortsätta med den rosa som jag tyckte kunde fungera utan återgick till den gula.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 295
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 790
Senast: Sasse
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 843
Senast: valy
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp