Förbannade mail

Jen80

Trådstartare
:mad: :mad: Aningens irriterande, min kära outlook har bestämt sig för att inte kunna skicka eller svara på NÅGRA mail från/till hotmail och spray (sen ca 3 dagar tillbaka). Provade och skicka från min hotmail till den från telia - inga problem från det hållet. Men, varför kan jag inte svara..?

Mail till tex telia funkar som tidigare, dvs inte några problem (oftast :cool:).

Någon som kan lista ut varför?? :confused: *lite smådesperat*
 
Hoppsan...det var då rakt inte meningen..:crazy:
Tack! Nu ska det leta efter spärratlistan...*kliar mig i huvudet*
 
Nu har jag gått igenom hela förbannade datorn, inkl. mailprogram...det finns inga adresser eller domäner i spärratlistan :crazy:.
Vad fasen har jag nu lyckats med...*SUCK*
 
Öh, gjorde exakt samma sak själv alldeles nyss :o

Tog bort spärren genom att gå in på "Verktyg", "Regler för meddelande", "E-Post", "Lista med spärrade avsändare" och sen markerade jag "ta bort".
Hoppas att det funkar nu för jag tror att personen jag oavsiktligt spärrade mailadressen för kommer att svara. :smirk:
"Hoppas" att det var det du har råkat ut för, annars vet jag inte vad det kan vara. :confused:

Susanne
 
Ajdå :crazy: Tur att det fixade sig!

Här står det still...det du har skrivit finns överhuvudtaget inte med i min outlook, "Verktyg" är väl det enda :(.
Finns inte några adresser som är spärrade, där är det tomt som i..jag vet inte vad *suck*
 
Men jösses, vad ÄR det här! :eek:
Kan inte ens skicka till pappas jobb :mad:
Så, enbart telia-adresser funkar... :confused:
 
Mycket konstigt :crazy:.
Telia har krånglat en hel del här, men kom fram till att det var virusprogrammet som stängde ner allt..:angel: Men, de tär inte det som krånglar nu - har dessutom stängt av v-programme "fall i fall" liksom...
 
Tänkte just föreslå att du skulle maila till min adress jag använder här (en hotmail-adress) - men då använder du ju inte Outlook.
Bra tanke, men fel tänkt :smirk:
 
Vad har du satt som utgående (SMTP) server på dina e-postkonton?
Vissa tillåter inte att man skickar fråna andras e-post server när man är uppkopplad hos dom.
Är det så hos Telia med?
 
Jag har mail.telia.com som utgående. Har aldrig ändrat det...:crazy:

Jag använder min teliaadress när jag mailar, har inte min hotmail kvar...fasen vad skumt :confused:
 
Jag har mail.telia.com som utgående. Har aldrig ändrat det...:crazy:

Har inte Telia mail1.telia.com som SMTP :confused:, det har jag absolut för mig!

Prova att ring deras kundtjänst/support i morgon. Förmodligen är de bättre på sånna problem än vi!
 
:eek:Ska genast kolla alla papper! *rusar*
TACK! (puckot jag kunde ju tänkt på att titta där tidigare...*suck*)
 
Ok, nu ska jag svära liiite....herrejävlar vad jag har mycket och tacka dig för :banana: :banana:

Det funkar! :D (och jag ser mig som datakunnig, jo men tjena vad jag har ändrat mig...:angel:)
 
Det är lätt att missa små siffror o bokstäver här o där!

Gissa hur många gånger jag varit på väg att kasta ut datorn för att det inte funkar fast det borde! Nästan alla gånger har det varit mitt eget fel att det inte funkat för att jag missat nått på vägen ;-)

Nästa gång är det du som hjälper mig eller nån annan :smirk:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 396
Senast: tott
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 044
Senast: QueenLilith
·
Relationer Kör anonymt nick, kommer någon på vem jag är så håll det för er själva. Jag och killen har varit tillsammans ca 1 år. Vi har intressen...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
14 595
Senast: Exile
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 062
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp