Förbaskade myror!

tanten

Trådstartare
Jag har små svarta myror i rabatten längs med huset.
Ett par vårar har de försökt komma in och bosätta sig i blomkrukor. Det har funkat att strö kanel och att städa ordentligt.

Men i år verkar det vara hopplöst. Det springer små myror lite här och där i köket. Jag har attackerat dem med Radar och det är en viss fröjd att se dem bli yra i mössan och ramla ner på golvet.

Är det myrdosor som gäller eller vad?
 
Jag har små svarta myror i rabatten längs med huset.
Ett par vårar har de försökt komma in och bosätta sig i blomkrukor. Det har funkat att strö kanel och att städa ordentligt.

Men i år verkar det vara hopplöst. Det springer små myror lite här och där i köket. Jag har attackerat dem med Radar och det är en viss fröjd att se dem bli yra i mössan och ramla ner på golvet.

Är det myrdosor som gäller eller vad?
Jag låter dem leva så långt som möjligt, men när de är för nära har jag hällt på Fun Light. De har försvunnit hos mig! Är något med aspartamet de inte tål.

Edit, tydligen säger forskning att det inte funkar med fun Light, men mina myror försvsnn, konstigt!
 
Myror tål aspartam utmärkt. Här provade jag med det en gång, då kom det ännu mer myror så dålig ide.
Jag föredrar myrdosor som man ställer där man ser att de går in i huset.
Jag ändrade mitt svar ovan! Jag har fått bort myror med det. Men läste nu att det kan bero på att de klibbat. Usch. Bättre med en direkt död i så fall.
 
Myrdosa är bra om du vet var dom kommer in på ett ungefär. Plus att Myrra runt husgrunden eller Vitpeppra om du inte vill använda Myrr.

Vi fick in sådana myror ett år, men ovan tips hjälpte.
Nu "safe-myrrar" jag varje vår/försommar (typ nu!) och det har inte kommit in fler.
Vi har hela marken full av dom eftersom vi bor på gammal sjöbotten-sand :down: Så i övrigt låter jag dom vara.
 
Salt efter husvaggen kan hjalpa att halla dem fran att komma in. Men (atminstone har i Pacific Northwest) har jag insett att det enda som hjalper nar de val kommit in i koket ar Radar. Jag sprejar under och runt fonster, golvsocklar, och dar jag tror att de kommer in och gillar att gomma sig ... sidan av kyl och spis, tillexempel. Jag anvander en Raid som "kills with contact" och gar over koket nar jag ser forsta myran innomhus.

Oh ... och har hjalper inte myrdosor alls. Nar vi forst flyttade in fick jag ringa var motsvarighet till Anticimex ... han skrattade nar han sag mina myrdosor mitt i myrstraken. :cautious: Numera forsoker jag ligga ett steg fore de sma dj...... :rage:
 
Jag har små svarta myror i rabatten längs med huset.
Ett par vårar har de försökt komma in och bosätta sig i blomkrukor. Det har funkat att strö kanel och att städa ordentligt.

Men i år verkar det vara hopplöst. Det springer små myror lite här och där i köket. Jag har attackerat dem med Radar och det är en viss fröjd att se dem bli yra i mössan och ramla ner på golvet.

Är det myrdosor som gäller eller vad?

Myror gillar inte kanel. Strör det på plåten/blöcler under dörren o fönster och även vid fasaden. Förnyas efter regn.
 
@tanten har du löst det? Vi använder fun light, fungerar hyfsat. Har inte haft någon myra här sedan jag hällde på saften, och det ligger ingen död där heller :)
 
Jag har små svarta myror i rabatten längs med huset.
Ett par vårar har de försökt komma in och bosätta sig i blomkrukor. Det har funkat att strö kanel och att städa ordentligt.

Men i år verkar det vara hopplöst. Det springer små myror lite här och där i köket. Jag har attackerat dem med Radar och det är en viss fröjd att se dem bli yra i mössan och ramla ner på golvet.

Är det myrdosor som gäller eller vad?

Jag strör Myrr runt husgrunden när jag ser dem. Inte roligt men jag vägrar låta dem äta upp mitt hus. Tyvärr kommer de från grannen där de totalförstört ett förråd.
 
Jag strör Myrr runt husgrunden när jag ser dem. Inte roligt men jag vägrar låta dem äta upp mitt hus. Tyvärr kommer de från grannen där de totalförstört ett förråd.
Fast är det "småmyror"? De äter väl inget? Jo det gör de förstås, men inte hus och trä?

De är ju jordmyror. Därav att de försöker bosätta sig i mina blomkrukor.
 
Fast är det "småmyror"? De äter väl inget? Jo det gör de förstås, men inte hus och trä?

De är ju jordmyror. Därav att de försöker bosätta sig i mina blomkrukor.

Har inte kollat närmare på dem men nog förstör de trä... jag har dem i auktionsladan och det är träsmul på vissa ställen och grannens förråd mår som sagt inte bra. Oavsett, jag vill inte ha dem i något av husen så jag strör Myrr vid grunden.
 

Liknande trådar

Hemmet Har ni några tips förebyggande mot myror? Har skadedjursbekämpning på villaförsäkringen men jag antar att man inte åker ut för enstaka...
Svar
10
· Visningar
4 813
Senast: sthu
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
1 699
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp