Förbrukade hästskor

Sv: Förbrukade hästskor

Rolig tråd blir så fint när man gör något av skorna. Min kusin brukar tillverka hatt hängare han är country sångare:-)
 
Sv: Förbrukade hästskor

Jag skulle vilja göra en snygg personlig grej av ena hästens utslitna sko. Nån som har en bra idé?
 
Sv: Förbrukade hästskor

*kl*

Tusen tack för alla tips! Nu blev skorna bortforslade till tippen denna gång, men ska kolla runt nästa gång högen växt om nån vill ha mot hämtning eller betala en liten summa:)

Vi har hästskor sen tidigare som krokar på stallväggen utvändigt för att hänga Ikea-kassar att packa hösilage i, och i somras spikade jag upp en hästsko utanför varje box att hänga ryktväska/hänga blöta täcken på. Ser mycket trevligare ut än vanliga tråkiga krokar. Gråmålade skor då stallet invändigt är målat i grått och vitt :-)
 
Sv: Förbrukade hästskor

Jag tycker att hästskor har en väldigt vacker form som jag gärna vill ta vara på.
Idéer som snurrar i mitt huvud är att lägga in skor i en låg stenmur jag planerar att göra i trädgården samt framför allt någon skulptur ed som också ska stå i trädgården. Där har jag tänkt mig en stor kruka/skål med lite oregelbundna kanter. Den skulle kunna stå precis som den är eller fyllas med växter eller lysas upp med ljus både sommar och vinter eller... Jag älskar multifunktionella saker! Måste bara lära mig svetsa först...
I mitt gamla stall hade vi hästskor som lås till ridbanans grind och i nuvarande stall göt vi in några som dekoration i betongplattan utanför stalldörren.
 
Pja, högen av förbrukade hästskor efter alla hästar har bara växt på hög sista 4 åren:angel: ;), så nu undrar jag nyfiket vart ni gör av alla era? Kör ni dom till återvinningen eller har ni något annat bra tips på hur man blir av med ett några hundra kilo skor? Finns "järnsamlare" som är intresserade av att komma och hämta? Hur hittar man dom isf?Blir ett makalöst tungt jobb att packa ihop och köra till sopsorteringen:crazy:
Har inte behövt bry mig förut när jag stod inackorderad, men nu när jag har eget stall så, ..hur gör ni? Högen bara växer och nånstans måste jag ju göra av dom;)
Jag vill gärna ha lite gamla hästskor att tillverka olika roliga saker av, nu är ju ditt inlägg gammalt men det har kanske växt en ny hög med skor? Om det inte är långt mellan oss så kommer jag gärna och hämtar ett lass. Jag bor i norra Skåne.
 
Jag vill gärna ha lite gamla hästskor att tillverka olika roliga saker av, nu är ju ditt inlägg gammalt men det har kanske växt en ny hög med skor? Om det inte är långt mellan oss så kommer jag gärna och hämtar ett lass. Jag bor i norra Skåne.

Gå till närmsta större stall eller ridskola så kan du nog få skor gratis =)

För att anknyta till tråden, även om den är tre år gammal drygt, så jag kör mina till återvinningen och kastar dem.
 
Här kommer ytterligare lite idéer för den händige:

shoe_rack-600x450.jpg


IMG_5761.jpg


397ebeb9d5bb7c7ee942bea3934301b8.jpg


horseshoes-mounted-wood.jpg


cnale-793x526.jpg
 
Sv: Förbrukade hästskor

*kl*

Tusen tack för alla tips! Nu blev skorna bortforslade till tippen denna gång, men ska kolla runt nästa gång högen växt om nån vill ha mot hämtning eller betala en liten summa:)

Vi har hästskor sen tidigare som krokar på stallväggen utvändigt för att hänga Ikea-kassar att packa hösilage i, och i somras spikade jag upp en hästsko utanför varje box att hänga ryktväska/hänga blöta täcken på. Ser mycket trevligare ut än vanliga tråkiga krokar. Gråmålade skor då stallet invändigt är målat i grått och vitt :-)

Låter fint med hästskokrokar på boxarna, men farligt? Annars brukar man ju ha gummikrokar, av säkerhetsskäl?
 
Sv: Förbrukade hästskor

förra hovslagaren tog med sig skorna, nuvarande gör det inte. slänger skorna i metal-skrots-containern som står vid pappas verkstad :p.
men annars är det väll återvinnings centralen/soptippen man får köra till...
Jag har en tung hög men ska väl slänga. Jag har fem minuters bilfärd till tippen så det är egentligen inte så jobbigt mer än i tanken.
 
På väggen mittemot boxarna är de uppsatta, alltså inte på själva boxarna ;-)

rekomendationen är väl att inte ha fasta hårda krokar någonstans i stallet där hästar rör sig, typ gångar, uppställning o.s.v?

Väggen mitt emot boxarna borde ligga i farosonen.

Dock är det ju bara en rekomendation, mig veterligen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp