Förbryllande tidning

tanten

Trådstartare
Det dök upp ett magasin i brevlådan. Hundguiden.

Påkostat format och layout. Men vem som ger ut den är mer mystiskt. Det står ett namn (och en avsändare: Nyföretagsamhet)
Artiklarna har förfatarnamn men inga presentationer av personerna. Inga namn jag känner igen.
På websidan står " Nicholas & Anna, det är vi som är hundguiden. Tillsammans har vi över 30 års erfarenhet av hundar och delar gärna med oss av all kunskap vi snappat upp under tiden. "

Vad är detta? Vilka är de - efternamnslösa - som ger ut magasinet. Artiklarna är rätt allmänna men inte felaktiga såvitt jag kan bedöma.

Jag är förbryllad
 
Jag googlade fram hemsidan och de verkar ju ha noll och inget att luta sig på. Alltså de har säkert 30 års erfarenhet men inga som helst meriter eller titlar de vill lyfta fram.

Jag har inte läst nåt av vad de skrivit så de kanske har jätte rätt i allt de säger, men jag skulle aldrig lita på nån som inte kan visa vad de har för utbildning/meriter
 
Jag googlade fram hemsidan och de verkar ju ha noll och inget att luta sig på. Alltså de har säkert 30 års erfarenhet men inga som helst meriter eller titlar de vill lyfta fram.

Jag har inte läst nåt av vad de skrivit så de kanske har jätte rätt i allt de säger, men jag skulle aldrig lita på nån som inte kan visa vad de har för utbildning/meriter
Jag tänker likadant. Nog borde man väl vilja ha lite mer specifika uppgifter om erfarenheten.

Jösses - jag är över 60 och har haft hund nästan hela livet. Jag skulel utan att ljuga kunna hävda att jag har åtminstone 45 års erfarenhet av hundar. Men vilken erfarenhet då? Jo, jag har varit hundägare. Jag har inte tränat, tävlat vårdat eller fött up. Jag har ägt.
 
Jag har oxå fått den o var lika undrande,+ att jag såg priset på en liten tunn blaska (ej läst än) 125kr :eek:
 
För tryckta publikationer som utkommer "regelbundet" ska det väl finnas en ansvarig utgivare?

https://www.prv.se/sv/utgivningsbevis/ansoka-om-utgivningsbevis/ansvarig-utgivare/

Brukar stå i det finstilta någonstans, tillsammans med uppgifter om vem som tryckt publikationen.

Kan vara ett sätt att få reda på vem som ligger bakom skriften?
Enligt hemsidan så är ansvarig utgivare Johan Sandwall, som även är ansvarig utgivare för Nyföretagsamhet.

Hundguiden delas ut till nyregistrerade hundägare, och Nyföretagsamhet delas ut till nyregistrerade företagsägare (enligt vad som står på hemsidan).

Håller med tråden om att det ser lite fattigt ut vad gäller källor och meriter... Enligt hemsidan finns Hundguiden att köpa på bl.a. Pressbyrån och Akademibokhandeln, och de har samarbete i form av rabatter hos Arken Zoo m.fl. så det satsas uppenbarligen på ett brett genomslag? Kanske någon som vill slå mynt av coronatiders alla nya hundägare?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp