Förbryllat beteende hos häst

Uppdatering.
Beteende har blivit snäppet bättre. Den värsta striden har lagt sig men jag har riktigt tröttnat på hans beteende så nu får han gå själv.
Ja han vallar å jagar dem ännu. De ranglägsta mest. Han har inte fått någon kompis ännu och verkar inte intresserad av de.
I torsdags märkte jag att han bestämmer när alla ska äta. Han äter inte själv då utan kan stå högst upp i skogen/hagen å säga till de andra att de inte ska gå ner. De tog ca 20-30 min innan han kom ner å lät de andra komma.

Nu går han i egen hage igen för att få lite lugnt. Har satt dit ett unghäst sto på EM som han tolererar.
Det låter ju mycket bättre! Hoppas det kan funka med en kompis, annars är det nog bättre för alla att han går ensam.
 

Liknande trådar

Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 599
Hästhantering Hej! Jag har två hästar nu i mitt stall. Min har varit tydlig ledare i flocken och den andra (som är inackorderad) är låg i rang. Allt...
Svar
4
· Visningar
1 031
Senast: Jullanek
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
3 806
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp