Förbundet förlorade – tränaren ska ha tillbaka diplomeringen

Det var fel av Svenska Ridsportförbundet att ta ifrån en tränare hans diplomering enligt den dom som kom på fredagen. Det beror inte på vad han gjort eller inte gjort, utan på att förbundet bröt mot sitt eget regelverk när diplomeringen drogs in. Däremot har tränaren inte rätt till skadestånd.
 
Fullt rimligt och väntat domslut, eftersom SvRF inte följt sina egna regler då en diplomering ska dras in. Nu får vi bara hoppas att förbundet ändrar sina rutiner vid hanterandet av liknande händelser för att kunna fortsätta verka för en trygg sport för ungdomarna. Rent krasst var ju indragningen av diplomeringen juridiskt inkorrekt och felaktigt hanterat, tyvärr.
 
Vilket av det? Att dom drog in den eller gjorde fel?
Att han kan fortsätta såklart. Men förhoppningsvis är de flesta så kloka att de inte anlitar honom. Även om det tyvärr finns de som gör det.

Att förbundet gjorde fel på pappret är en sak, hade såklart kunnat göras rätt, så själva domen var ganska väntad. Men är en parentes i det hela. Bra att han inte har rätt till skadestånd.
 
Att han kan fortsätta såklart. Men förhoppningsvis är de flesta så kloka att de inte anlitar honom. Även om det tyvärr finns de som gör det.

Att förbundet gjorde fel på pappret är en sak, hade såklart kunnat göras rätt, så själva domen var ganska väntad. Men är en parentes i det hela. Bra att han inte har rätt till skadestånd.

Men en person kan fortsätta och träna trots dom inte är diplomerade. Det är lätt att säga att dom flesta är kloka nog att inte välja att träna för honom men har man inte träffat denna personen så har man ingen aning om hur manipulativ h*n är och blir man manipulerad är det svårt att tro på andra som säger att h*n inte är en bra människa när dom upplevt precis motsatsen.
 
Men en person kan fortsätta och träna trots dom inte är diplomerade. Det är lätt att säga att dom flesta är kloka nog att inte välja att träna för honom men har man inte träffat denna personen så har man ingen aning om hur manipulativ h*n är och blir man manipulerad är det svårt att tro på andra som säger att h*n inte är en bra människa när dom upplevt precis motsatsen.

ja räcker att höra på de föräldrar som valt att inackordera ponnysar hos den trevligt fd polischefen i Småland, för och inse att denna tränare kommer anlitas även framöver...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När Svea hovrätt på tisdagen meddelade sin dom i fallet med Svenska Ridsportförbundet och den indragna diplomeringen för en tränare...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 695
Senast: Roheryn
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 072
Senast: Whoever
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 097
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp