Fördriva tiden spel på mobilen?

Jag spelar inte så mycket sånna spel, just nu är det No.Pix som används.

Förr var ju spel a la Candy Crush och liknande väldigt tidsbegränsade/antal liv begränsat per dag om man inte fick hjälp från andra spelande. Det tyckte jag var urtrist. Är det så fortfarande?
Du kan få liv på olika sätt, standard är att man får ett liv per 30 minuter upp till 5 liv. Sen kan man spela olika event för att få mer liv eller såklart köpa för att stödja de som utvecklar spelen. Att skicka liv till varandra är fortfarande väldigt populärt bland många spelare.
 
Du kan få liv på olika sätt, standard är att man får ett liv per 30 minuter upp till 5 liv. Sen kan man spela olika event för att få mer liv eller såklart köpa för att stödja de som utvecklar spelen. Att skicka liv till varandra är fortfarande väldigt populärt bland många spelare.

Okej. Att skicka till varandra vägrar jag, så då får sånna spel fortsatt vara nått som inte är för mig. Tack!
 
Jag gillar brädspel och spelar nu mest Ticket to Ride. Gillar även Mexican Train och geografispelet Seterra. Spelar periodvis New Year Farm (som ett simpelt Hay Day med jultema) och Tent and Trees (typ minröj utan att en kan sprängas). Pusslar Jan van Haasteren på plattan.
 
Jag spelar Rival Stars Horse Racing, tycker det är bra trots att det blir en del dödtid eftersom man har begränsat med energi till vissa saker (den återfås över tid dock), och hästarnas träning går på en timer. Men det i sig kanske är ett plus om man bara har några minuter till övers för att spela, det krävs liksom inte jättemycket engagemang för att komma framåt, bara tålamod. :idea:


Wordfeud - bästa spelet, jag har alltid två-tre matcher igång.
Lumosity - minnesspel och problemlösning.
Pentix - tetris med starka färger.
Backgammon - spelar emot datorn ibland, tröttnade på schack.
Sonic 1 - ah, retrokänsla!
Angry Birds - versionen när du kör bilar, slädar och flygplan. Ett tag sen jag spelade nu men det är roligt.
 
In min telefon finns just nu Fishdom (även om det är lite frustrerande att vara ikapp utvecklarna, så man får vänta in nya banor... :p - jag brukar avinstallera det det i några månader, så jag har lite att göra med att jobba ikapp igen nästa gång jag installerar det...), Wordfeud, Quizkampen och Ruzzle
 
Simcity och The Sims blev jag väldigt fast i.
Blossom blast var rolig.
Älskar wordfeud men till slut hade jag ingen att spela med så då är det inte så kul.

Candy crush soda, simcity buildit och Woody är de enda spel jag har i telefonen nu pga platsbrist. Lika bra för jag blir så himla fast i spel.
 
Jag har ett favoritspel på Flarie som går att spela utan att tänka så mycket, så det blir det mest (studsa boll så block med nummer på försvinner). Brukar använda presentkorten man kan samla ihop till sen efter ett tag.

Mina andra favoritspel har jag för lite tid att spela, men de är redan nämnda i tråden.
 
Jag har börjat lägga pussel i mobilen :D
Jag började i mobilen, men har fortsatt på surfplattan. Ser för dåligt för att pussla "på riktigt" och uppskattar att man kan förstora på surfplattan/mobilen! riktigt kul och man sitter rätt länge ibland! kör även lite med Sandbox, färgläggningsspelet.

Annars har jag Wordfeud, Dreamblast, Jewelblast och Fishdom som jag spelar ibland. Mest Wordfeud dock.
 
Dream Blast tycker jag är roligt, lite som Candy Crush. Har spelat till level 100 bara idag.. :angel:
Eftersom jag inte kopplat mitt dream blast till någon annan applikation som facebook eller något, jag ser bara leveln hos mina teamkamrater i själva spelet, bara en fråga för att få liten uppfattning själv - vad säger siffran i den blå pluppen nedanför ditt användarnamn? Alltså inte leveln.

(håller inte med om att det är som candy crush dock, dream blast ställer krav på skicklighet om en inte betalar/använder boosters)
 
Eftersom jag inte kopplat mitt dream blast till någon annan applikation som facebook eller något, jag ser bara leveln hos mina teamkamrater i själva spelet, bara en fråga för att få liten uppfattning själv - vad säger siffran i den blå pluppen nedanför ditt användarnamn? Alltså inte leveln.

(håller inte med om att det är som candy crush dock, dream blast ställer krav på skicklighet om en inte betalar/använder boosters)
Det var år sen jag spelade Candy Crush så tänkte nog bara på att kombinera färger m.m.

Det står 11 men jag är nog inte särskilt bra, bara spelat idag och har över 39 graders feber. Därav mitt spelande, inte så mycket annat jag orkar.
 
Det var år sen jag spelade Candy Crush så tänkte nog bara på att kombinera färger m.m.

Det står 11 men jag är nog inte särskilt bra, bara spelat idag och har över 39 graders feber. Därav mitt spelande, inte så mycket annat jag orkar.
Jag frågar bara för att jag vill veta vad den siffran har för betydelse i förhållande till det som kallas 'level'. Jag försöker förstå var man ska lägga ribban för lägsta 'level' i ett team. I det team jag gått in i har vi väldigt många som spelar uruselt när det är teamchallenge, och lägsta levelnivån behöver justeras uppåt och just däri tror jag det är det blå värdet som är 'level'.
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle gärna vilja göra en paj att ha på buffébordet i påsk, t.ex. med fyllning av spenat och kanske fetaost. "Problemet" är att de...
2
Svar
25
· Visningar
821
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 010
Senast: Niyama
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 922
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 202
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp