Föreningen för den Beridna Högvakten på slottsbesök

(Länstidningen)
Hippologiskt storfrämmande av hyfsad karat fick han på tisdagen i sitt slott i Högfors, slottsherren Maths O. Sundqvist, Häggenås.
Detta då marknadskommittÈn för föreningen med det blåblodigt klingande namnet Föreningen för den Beridna Högvakten kom och hälsade på för att luncha en bit slottsstek.

http://www.ltz.se/artikel_standard.php?id=310290&avdelning_1=101&avdelning_2=142
 
Sv: Föreningen för den Beridna Högvakten på slottsbesök

Hehe, jag fick flashback när jag läste detta, jag har själv gjort beriden högvakt o det var ngt av d läskigaste jag gjort...
Gevär fastspänt på ryggen, sabel á 1m+, enhandfattning på kandar tvärs genom Sveriges huvudstads innersta city. Mitt i smeten träffar man på allt från pysande lastbilar till gapande ungar, virriga gamlingar och levande reklamskyltar...Jag tog en bussdörr och ca 3 backspeglar under sommaren på väg upp el från slottet. De yngsta o mest oerfarna hästarna fick vi 4 i plu som hade hästvana rida, galet värre, men d gick...ibland , ibland inte, d räckte m att en kuse blev lite nipprig o slängde iväg en spark så var hela ordningen/hela kortegen en enda röra. Jag hade medlidande för de killar i plu som aldrig ens klappat en häst innan lumpen o som nu satt bajsnödiga på ngt som dem verkligen inte ville ha ngt som helst med att göra. .. en riktigt kul upplevelse att lägga i minnesbanken. GO HÖGVAKTEN O DE NYA ASFRÄSCHA LYXSTALLARNA;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (LTZ) Kirurgjouren vid Östersunds sjukhus missade en höftfraktur. Nu anmäls det inträffade till socialstyrelsen enligt Lex Maria...
Svar
0
· Visningar
851
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (LTZ) Ett nytt ridhus har på rekordfart byggts på Frösön, nedanför djurparken. Hallen, som ska ingå i en stor ridanläggning, kommer att...
Svar
0
· Visningar
723
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (LTZ) Att spänna bågen och skjuta pilar mot en tavla i farten från en galopperande häst kräver att ryttaren har järnkoll på läget...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: Mithalagos
·
  • Artikel
Hästnyheter (LT) Sveriges första ridterapeuter har utexaminerats vid Mittuniversitetet i Östersund. Intresset för ridterapi växer och det är ett...
Svar
0
· Visningar
751
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp