Företag har inte tagit betalt

Sasse

Trådstartare
Jag gick en kurs för 1,5 månad sedan och företaget har fortfarande inte dragit några pengar för det, så min fråga är helt enkelt hur lång tid företag får ”vänta” innan de tar betalt? Finns det en maxtid innan de inte längre har rätt att dra pengarna sas?

Det är genom Klarna. Till en början kunde jag se att ”beloppet var reserverat” på Klarna, men nu finns ingen sådan uppgift vad jag kan se. Det har aldrig stått något på min bank om att beloppet är reserverat.

Till en början hade jag pengarna på mitt vanliga konto, men efter en månad efter kursen och fortfarande ingen dragning satte jag över de på ett annat konto. Jag vill inte gå runt med flera tusen på vanliga kontot. Kan detta ha ställt till med betalningen?

Jag har mailat företaget utan svar. Det verkar inte finnas något telefonnummer.

Jag vill göra rätt för mig, men helst nu och inte om två år när företaget inser att de inte tagit betalt av mig och gör en dragning utan förvarning.
 
Ett företag har som ovan nämnt rätt att fakturera flera år i efterhand. I din sits hade jag kontaktat företaget som du fick kursen hos och påtalat att betalning inte skett ännu.
 
3 år är en standardtid, men det kan vara så att Klarna har andra villkor som påverkar.
Längre än jag trodde, men då vet jag att jag ska ligga på mer för att få det betalt så snart som möjligt.
Ett företag har som ovan nämnt rätt att fakturera flera år i efterhand. I din sits hade jag kontaktat företaget som du fick kursen hos och påtalat att betalning inte skett ännu.
Jag har försökt ta kontakt med företaget redan, men inte fått svar. Vet inte vad mer jag kan göra på den fronten.
Jag skulle kontakta klarna för att få reda på vad som hänt och varför beloppet inte dragits.
Smart. Får ringa dom i dagarna.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 897
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Min partner har nyligen startat eget företag här under hösten. Det vi fortfarande inte blir kloka på är detta med VAB/föräldraledighet...
Svar
18
· Visningar
2 057
Senast: soom
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 668
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 236
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp