Företag som säger att man beställt något man inte har

Lillefrun

Trådstartare
Imorse fick jag ett meddelande från early bird att mitt paket som jag beställt igår från InkClub är registrerat och ska skickas ut. Problemet är ju bara det att jag inte har beställt något. Jag har gått igenom kontokortet och mailhisoriken och jag har inte fått någon orderbekräftelse eller kvitto och inga pengar är dragna. Är orolig nu att det är något skumt och att jag kommer behöva betala ändå och tycker det känns lite obehagligt hur dom använder kunduppgifter från sist jag handlade där för många år sen.

Hur gör man om företaget hävdar att jag beställt när jag inte har det?
 
Ring InkClub och berätta. Nåt måste ha blivit fel när någon annan beställt. Sen får InkClub lösa det med Early Bird.
 
Fick du på sms?
I såfall kanske någon skrivit fel nummer
Precis min tanke. Det har hänt mig några gånger också. Visade sig att det åtminstone en av gångerna var någon som hade råkat vända på de två sista siffrorna i sitt mobilnummer, och då blev det mitt nummer istället.
 
Det är nåt sånt jag tänker också. Lätt hänt att skriva en siffra fel. det gjorde jag en gång på postnumret så paketet hamnade i fel stad.
Det är jättevanligt just med postnummer :D (Eller ja, tillräckligt vanligt för att det ska hända regelbundet på mitt jobb.)
 
Jag har försökt nå InkClub men får svar imorgon och har därför som den oroliga personen jag är oroat upp mig. Men det låter rimligt att det kan ha blivit fel med några siffror, det har jag inte ens tänkt på. Tack, nu känns det lite lugnare. Hoppas dom hinner svara till mig innan paketet skickas så personen som ska få paketet inte får vänta för länge med krångel.
 

Liknande trådar

Relationer Det här har legat och skavt hos mig i flera månader nu, men idag hörde jag något som gjorde att det exploderade lite och jag är nu...
2
Svar
21
· Visningar
4 608
Äldre Fick detta på mailen och undrar om någon går på sånt här längre och betalar in summan det som står nästan längst ner " m, de enda pengar...
Svar
5
· Visningar
1 392
Senast: Billy
·
Utrustning Jag beställde för en tid sedan två par benskydd till min häst. Av beställningen framgick att det skulle vara ett par i M och ett i L...
Svar
3
· Visningar
1 119
Senast: Gelina
·
Ekonomi & Juridik Jag köpte en B-ponny (1,5år) efter att ha sett en annons med ett foto i, från ett försäljningsstall. Ponnyn var billig (3000kr) och jag...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
11 438
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp