Förföljd av min häst?!?

gillaj

Trådstartare
Har precis fått hem min foderhäst och vi har ett litet problem! Om jag går inne i hagen så går hon ett par steg bakom mig hela tiden. Stannar jag så stannar hon, går jag så går hon, backar jag så vänder hon och går efter mig. Springer jag så drar hon iväg i galopp runt hela hagen. Varför gör hon så? Jag känner henne inte tillräckligt väl för att lita på att hon inte tänker springa över mig, även om hon inte visat några sådana tendenser hittills.

Någon som kan hjälpa mig? :bow:
 
Det är väl inget problem!?! Var överlycklig över att hästen är så lyhörd, du är antagligen hela hennes trygghet nu och hon söker stöd hos dig.

Var glad för det. ;)

mvh Jessica
 
Jag förstår inte ditt problem. Varför är det jobbigt att din häst följer efter dig, en häst springer inte över en bara så där. De flesta vill ha en häst som följer en lös :)
Niklas
 
:rofl:Sådär gör alla mina hästar :rofl: :rofl:...skillnaden är ju bara att jag har hingstar och det är inte så kul att ha dom i nacken hela tiden :crazy: Dom är nyfikna och vill vara med, men jag tycker ändå att man ska ha lite "ögon i nacken"...ett tu tre brallar dom till och då får man vara beredd..
Min gammelhingst gör inte så, men han är ju Kungen :D och det skulle vara under hans värdighet att lulla efter mig....DOCK har han full koll om jag är i hans hage :D och han låtsas som om han inte ser...men öronen avslöjar honom :rofl: :rofl:
 
Och mina knatar också efter och hur kul är det när man skall plocka kantareller i deras hage!
Kantarellerna blir ju nertrampade då :devil:
 
:D GAmmelhästens hage består av ett guldkantarellställe, han har berg,löv och barrskog....och NÅDE den som går in i hans hage(om det inte är jag :D)
så dom kantarellerna får jag ha i fred :rofl: :rofl:

Grannarna är görsura, för dom har plockat i den dungen alla år förut.... :p
 
Martha! Nu är det här en NH-tråd och ingen kantarelltråd! :rofl: :rofl:
Jo mina kantareller får också vara ifred när hästarna går där så nån nytta gör dom i alla fall, de fyrbenta! :bump:
 
Jag tycker att det är ett problem av följande anledning:
Jag har bara haft henne i knappt en vecka och tror inte att hennes förföljande beror på att hon litar på mig eller känner sig trygg med mig. Hon känner ju inte mig heller. Jag har inte hanterat henne så mycket så att hon borde känna sig så "hemma" med mig, det är det jag menar.

Visst blir jag smickrad för hennes beteende :love: men undrar om det är "äkta". Förstår ni vad jag menar? Man måste väl göra sig förtjänt av en hästs förtroende och gillande?
 
FAst du kanske är "betjänt" bara över att "vara" :D, man skall inte lägga så mycket vikt på att försöka en massa saker man kan få "gratis"....du och din häst kanske passar ovanligt bra i era kemier....då behöver du ju inte krångla till det....eller hur? :)
 
Tänk om det är så enkelt att hon bara tycker om dej! :love:
Ta och njut i stället för övrigt förstår jag hur du tänker.
Alla hästar behöver inte testa folk.
 
Känn dig glad istället att hon uppfattar dig som någon att följa efter. :)
Om du visste vad många det finns som får jobba hårt för att få sin häst att vilja följa dem!
 
Idag har vi märkt att hon följer efter vem som helst. :confused: :confused: Så jag kan nog sluta känna mig utvald och speciell.... :(
 
Sådär gör vår häst också. Första gången hon gjorde det med mig i hagen så blev jag alldeles varm invärtes :love:...
Tyckte att det var jättemysigt att ha henne där.... :D
Det enda tråkiga kan vara när hon trampar på skohälarna... :crazy:

/Carina :bump: :bump: :banana: :banana:
 
Nej, hon går inte ensam, hon har en kompis som hon verkar komma väldigt bra överens med!
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 838
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
1 928
Senast: mily
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 218
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp