Förgrymmade mygger.

P

pufffan

Ja, mine venner. Nu etter all snö och elende så är det då mygg rackarnes tur.:devil: Stackers lille Kotte han spring nästen allt va bena bär han i från dom där faslige juren.Så mine venner hur gör ni då ni kör eller ride ere häster nu när det är så myck ohyre i lufta som flyger och far? Jag har prove med att knyte fast små tusser med träkäre på och hängt på lokan. Men jag får det int till att fungere. Jag kan int minnes att det har varit så här myck mygg hoss mig på länge.
Vill bare skriv av mig lit. Rut.
 
Sv: Förgrymmade mygger.

Spraya typ Renons över hela hästen? Renons tycker jag är prisvärt. Kanske finns nån som har nåt annat tips?
 
Sv: Förgrymmade mygger.

Blev rekommenderad libsticka och det verkar fungera bra på min lilla sötnos. Bryter av några blad i trädgården och gnider in honom med, då lugnar knott ned sig ett tag och bromsarna blir ganska förvillade.
 
Sv: Förgrymmade mygger.

Jag brukar blanda ut RB86 och spraya på det fungarar rätt bra + smörjer med hästsalva Skillingaryd på juver/skap/huvud. Om hästen inte har mkt lugg kompletterar jag med flugpannband.

Fast jag har hört olika beprövade knep, allt från ren diesel, bensin, motorolja (inget man själv bör prova, nu vet ju jag inte alls hur gubben som hade det på hästarna gjorde :eek: ) och tallbarr i rödsprit till vitlök och matolja mm...
Finns många preparat i handeln som säkert är bra, ett tag. Dock lovar de flesta att det håller insekter borta flera dagar/en vecka men det har jag inte varit med om än :smirk:

/Lisa
 
Senast ändrad:
Sv: Förgrymmade mygger.

Hej..:bump:
Jag brukar svampa in mina hästar med RB86, sen kan man ju tänka på att myggen är som värst på mornana och kvällarna...Fast man vill kanske inte ge sig ut i värsta värmen mitt på dagen heller..:crazy:
 
Sv: Förgrymmade mygger.

Det enda köp-medlet som fungerade för oss var RB86, tyvärr fick båda våra hästar allergisk reaktion av det så vi kunde inte använda det.
Istället brukade vi ta äppelcidervinäger och vatten och vitlök som vi blandade och lät stå och jäsa i solen ngr dagar. Det fungerar super men man måste spraya på mycket för att få resultat.
 

Liknande trådar

P
Körning God fortsättning mine venner. Hur har eran jul vare? Min jul har varit så sagolik vacker. Alla pojka och deres barn kom till mig och...
Svar
2
· Visningar
1 090
Senast: tirnanog
·
P
Körning Idag när jag och Kotte skull fare till Valdemar etter mjölk så var Kotte konstig. Jag begrip mig int på han. Han hade huvudet högt som...
Svar
3
· Visningar
984
Senast: AKB
·
P
Körning Vilket oväder vi har haft hoss oss. Har ni med haft det? Här har det blåst och snöet och på samme gång varit kallt. Två dager var det så...
Svar
2
· Visningar
673
Senast: LIA
·
P
Körning Hej mine venner. Jag har så varmt här i stugen så det går ju int till att sove. Så jag tänkt titt in lite här. Jag trodde int att det...
Svar
4
· Visningar
922
Senast: Fia-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp