Förhållanden som snarkar så väggarna rasar

myzzan

Trådstartare
Ni som har förhålladen som snarkar så in i så väggarna rasar. hur gör ni med att få sömn sidan om en sån person.

Jag har sparkat , puttat , här öronproppar i , olika sorters öronproppar, senast såna man kan ha i vatten och hörselkåpor. Lik förbannat så får gubbens snarkningar igenom allt( eller förlåt han snarkar inte för jag drömmer ju bara).

Jag vet inte vad jag ska göra mer, nån som har förslag
 
Dags att fundera på en sväng till doktorn och prata om sömnapné som ofta är tajt relaterat till snarkning (något du inte nämner men när en snarkar så inte bara gardinerna fladdrar utan väggarna rasar så min erfarenhet av sovande snarkande människor att det är givet), och kanske få en cpap utskriven?
 
Ni som har förhålladen som snarkar så in i så väggarna rasar. hur gör ni med att få sömn sidan om en sån person.

Jag har sparkat , puttat , här öronproppar i , olika sorters öronproppar, senast såna man kan ha i vatten och hörselkåpor. Lik förbannat så får gubbens snarkningar igenom allt( eller förlåt han snarkar inte för jag drömmer ju bara).

Jag vet inte vad jag ska göra mer, nån som har förslag
Eget sovrum :)
 
Håller med om att du byter sovrum i första hand. Med mitt ex sov jag ofta med barnen, nuvarande är rätt lugn men då jag har sömnproblem byter jag ibland sovrum om jag blir störd, men då snarkar han alltså inte ens mycket. Tror sedan på vården också, det kan vara vara farligt att snarka på det sättet du beskriver.
 
Jag tänker på vågornas brus. Det är lite likt. Tillräckligt för att jag ska somna.
Doktorn är annars ett mycket bra tips.
 
Jag har nästan svårt att sova utan snarkningarna nu. Vande mig någonstans på vägen! Men skilda sovrum och/eller doktorsbesök för den snarkande kanske vore nått!
 
Mina föräldrar hade skilda sovrum. Jag hade rummet mellan deras. Det var ingen höjdare när man låg vaken och inte kunde somna att dessutom behöva höra öronbedövande snarkningar från två håll.

Har ett litet trevligt minne från när mamma med två kusiner semestrade i husvagnen ett år. Jag skulle komma ner några dagar. Två nätter stod jag ut sen tog jag tåget hem. Morsan snarka så hela husvagnen skaka och den ena kusinen pladdra lika mycket i sömnen som hon gjorde i vaket tillstånd.
Andra gånger minns jag mycket väl när man sov i förtältet och morsans snarkningar hördes dit ut.
 
Ni som har förhålladen som snarkar så in i så väggarna rasar. hur gör ni med att få sömn sidan om en sån person.

Jag har sparkat , puttat , här öronproppar i , olika sorters öronproppar, senast såna man kan ha i vatten och hörselkåpor. Lik förbannat så får gubbens snarkningar igenom allt( eller förlåt han snarkar inte för jag drömmer ju bara).

Jag vet inte vad jag ska göra mer, nån som har förslag

Skilda sovrum, sen får man leta orsak. Är det vikt eller nåt annat som orsakar? En vän genomgick snarkoperation med bra resultat.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Ni som har förhålladen som snarkar så in i så väggarna rasar. hur gör ni med att få sömn sidan om en sån person.

Jag har sparkat , puttat , här öronproppar i , olika sorters öronproppar, senast såna man kan ha i vatten och hörselkåpor. Lik förbannat så får gubbens snarkningar igenom allt( eller förlåt han snarkar inte för jag drömmer ju bara).

Jag vet inte vad jag ska göra mer, nån som har förslag
Du har provat silikonöronproppar också va?
Jag har rätt små öron så tar en och delar i två delar.
I annat fall är det väl säng i annat rum som gäller. Eller tvinga den andra hälften att gå till läkaren med problemen.
Som någon redan sagt tycks vikt också påverka ibland.
Min man har några trivselkilon för mycket och snarkar mer nu.
Har hört flera andrs med samma erfarenhet.
 
Det blev soffan i vardagsrummet för mig. Det andra sovrummet hade sonen. Världens skönaste soffa i alla fall.
 
Min man sover på soffan när han snarkar. Sen han gick ner i vikt snarkar han numera bara när han är förkyld.

Övervikt (eller bara lite mer än idealvikt kan leda till snarkning), alkohol gör också att man snarkar mer liksom förkylningar.

Jag hade gärna haft separata sovrum. Men vi har inget extra rum. Lättväckt och behöver tillräcklig sömn för att må bra.
 
Om den partnern snarkar så mycket att den andras nattsömn blir förstörd så är det rimligt att ha olika sovrum tycker jag. Finns det inget extra rum så får man hitta en annan lösning, bäddsoffa i vardagsrummet eller liknande.
 
Håller med Honung dax att åka till läkare . Snarkade själv så tanten sov på soffan . Har nu en snarkmaskin och mår mycket bättre . Då jag slipper migrän då jag vaknar och blodtrycket gick ner och jag slipper vara trött på dagarna
Vad är snarkmaskin? Låter spännande... Jag har oxå en snarkande man som därav oftast sover i gästrummet. Han snarkar så högt att jag en gång en sen kväll vid 23.30 när jag hade kommit hem från jobbet och han och barnen sov på övervåningen helt seriöst började undra över om någon granne var ute och typ klippte häcken med maskin mitt i natten - men sedan insåg jag att ljudet kom från övervåningen 🤣
 
Min farsa snarkade så huset skakade under många år. Till slut tröttnade morsan och flyttade ned till gästrummet. Några år senare fick han en cpap att sova med och nu kan de sova i samma rum igen. Min egen sambo snarkar inte något nämnvärt, däremot har han märkbara andningsuppehåll, ffa när han ligger på rygg, så han ska också utredas för detta och så får vi se om han får bettskena eller cpap. Det är inte bara omgivningen som störs av denna typen av problem utan även personen själv. Man sover som regel sämre när man snarkar och/eller har andningsuppehåll, så att bli utredd för det är till gagn både för omgivningen och den drabbade, det finns mao ingen ursäkt att inte utreda.
 
Vad är snarkmaskin? Låter spännande... Jag har oxå en snarkande man som därav oftast sover i gästrummet. Han snarkar så högt att jag en gång en sen kväll vid 23.30 när jag hade kommit hem från jobbet och han och barnen sov på övervåningen helt seriöst började undra över om någon granne var ute och typ klippte häcken med maskin mitt i natten - men sedan insåg jag att ljudet kom från övervåningen 🤣
Det är en cpap dvs den ger ett övertryck så luftvägarna är fria och man snarkar inte och just cpapen minskat en del andningsuppehåll . Har man den andra typen av uppehåll måste man ha en annan maskin. Det fungerar så att en av uppehållen kommer från att man inte får luft då luftvägarna inte släpper in luft och den andra typen beror på att hjärnan inte sänder ut signaler att man ska andas . Jag har båda typerna
 

Liknande trådar

Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 301
Kropp & Själ Vet inte vad jag vill med denna tråden egentligen men jag måste verkligen skriva av mig.. Jag har alltid varit den personen som varit...
Svar
7
· Visningar
977
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
38 560
Senast: scizofren
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 794
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp