Förhållanden som snarkar så väggarna rasar

Du har provat silikonöronproppar också va?
Jag har rätt små öron så tar en och delar i två delar.
I annat fall är det väl säng i annat rum som gäller. Eller tvinga den andra hälften att gå till läkaren med problemen.
Som någon redan sagt tycks vikt också påverka ibland.
Min man har några trivselkilon för mycket och snarkar mer nu.
Har hört flera andrs med samma erfarenhet.
Det behöver inte bara bero på vikten. Jag började snarka när jag var runt 15 år och då såg jag ut som dom barnen från biaffra som höll på att svälta ihjäl och var underviktig. Så det kan bero på arv . Min morfar snarkade så murbruket rasade från skorstenen och det hördes i hela huset
 
Det behöver inte bara bero på vikten. Jag började snarka när jag var runt 15 år och då såg jag ut som dom barnen från biaffra som höll på att svälta ihjäl och var underviktig. Så det kan bero på arv . Min morfar snarkade så murbruket rasade från skorstenen och det hördes i hela huset
Nä, det var därför jag skrev att det kan inverka ibland.
Min man snarkar i alla fall av någon anledning mycket mer nu än för 5-10 år sedan. Jag och några andra jag pratat med har upplevt liknande. Och en av de saker som vi vet ändrats är vikten.
Så jag tror helt klart att ökad vikt kan förvärra.
Sedan beror det såklart på hur näsgångarna ser ut invändigt och det brukar vara ärftligt. Ont om plats=större risk för snarkning.
 
Nä, det var därför jag skrev att det kan inverka ibland.
Min man snarkar i alla fall av någon anledning mycket mer nu än för 5-10 år sedan. Jag och några andra jag pratat med har upplevt liknande. Och en av de saker som vi vet ändrats är vikten.
Så jag tror helt klart att ökad vikt kan förvärra.
Sedan beror det såklart på hur näsgångarna ser ut invändigt och det brukar vara ärftligt. Ont om plats=större risk för snarkning.
Det var därför jag skrev att det inte bara
Nä, det var därför jag skrev att det kan inverka ibland.
Min man snarkar i alla fall av någon anledning mycket mer nu än för 5-10 år sedan. Jag och några andra jag pratat med har upplevt liknande. Och en av de saker som vi vet ändrats är vikten.
Så jag tror helt klart att ökad vikt kan förvärra.
Sedan beror det såklart på hur näsgångarna ser ut invändigt och det brukar vara ärftligt. Ont om plats=större risk för snarkning.
Det var ungefär samma som jag skrev . Men vikten har stor inverkan hos dom som inte har det ärftligt
 
OT, men kallar ni era respektive för förhållande? Ett förhållande är för mig det en har emellan varandra, inte en person. Fick läsa både en och två ggr extra innan jag fattade rubriken...

För att svara TS; att söka hjälp låter rimligt. Det kan vara farligt att snarka så, så jag håller med övriga om detta.
 
Det behöver inte bara bero på vikten. Jag började snarka när jag var runt 15 år och då såg jag ut som dom barnen från biaffra som höll på att svälta ihjäl och var underviktig. Så det kan bero på arv . Min morfar snarkade så murbruket rasade från skorstenen och det hördes i hela huset
Så är det för mig och mamma. Hon började snarka när hon var smal och ung och som överviktig snarkar hon givetvis fortfarande. Jag började snarka som tonåring i samma ålder som du ungefär och var smal, och nu när jag är tjock snarkar jag fortfarande. Det stämmer att man ofta snarkar när man är tjock eller har några kg för mycket, men ibland kan folk vara riktigt otrevliga och använda det som pekpinnar. Då har jag fått svara "Du gullet, jag snarkade när jag vägde under 50 kg också. Menar du att jag borde ha vägt under 40 kg som tonåring?" Om man vänligt påtalar något är det ok, men en del människor har verkligen en tendens till att vara otrevliga istället för hjälpsamma, framför allt när det kommer till vikt.

Personligen störs jag inte av mitt snarkade i normala fall. Endast om jag sover på rygg, för då väcker jag mig själv, jag snarkar mer då och sover mer med munnen öppen och väcker mig själv stup i kvarten när munnen öppnas och jag börjar snarka. Så vanligtvis sover jag faktiskt på magen och vaknar inte alls av snarkningar.
 
OT, men kallar ni era respektive för förhållande? Ett förhållande är för mig det en har emellan varandra, inte en person. Fick läsa både en och två ggr extra innan jag fattade rubriken...

För att svara TS; att söka hjälp låter rimligt. Det kan vara farligt att snarka så, så jag håller med övriga om detta.
Jag snöade också in på det!
 
Hörselkåpor eller brusreducerande hörlurar.

Själv tar jag på mig hörlurar när jag vaknar framåt morgonkvisten och inte kan somna om utan något att lyssna på. Det är inte helt bekvämt att sova med något så klumpigt på huvudet, men hellre det än ingen sömn alls.
 
OT, men kallar ni era respektive för förhållande? Ett förhållande är för mig det en har emellan varandra, inte en person. Fick läsa både en och två ggr extra innan jag fattade rubriken...

För att svara TS; att söka hjälp låter rimligt. Det kan vara farligt att snarka så, så jag håller med övriga om detta.
Jag snöade också in på det!
Och jag tänkte med en gång att det är ett enkelt skrivfel/felaktigt ordval bara.
 
Och jag tänkte med en gång att det är ett enkelt skrivfel/felaktigt ordval bara.
Jag tänkte nog det samtidigt, sas. Men snöade också in på att vi:igheten nu nått en ny nivå där inte ens andhämtningen är ens egen!

Dock, jag är hysterisk när det gäller snarkning. Ett extremt svårhanterligt ljud!
 
Håller med Honung dax att åka till läkare . Snarkade själv så tanten sov på soffan . Har nu en snarkmaskin och mår mycket bättre . Då jag slipper migrän då jag vaknar och blodtrycket gick ner och jag slipper vara trött på dagarna

Jag kan också intyga i att det kan ha gyllene effekter, om inte sömnapnéutredning är gjord. Från ständig trötthet, dålig ork, ökande vikt, långa sömnperioder med över 80 andningsuppehåll i timmen och toksnarkande som höll andra vakna också. Till pigg, utvilad med ork att motionera och 3 extra aktiva o vakna timmar per dygn i full rulle och bara 1-2 andningsuppehåll per timme. Med CPAP- maskin.

För mig har det betytt väldans mycket, 15 år yngre i ork o mående bokstavligen över en natt. Sen vet jag att det inte funkar på samma revolutionerande sätt för alla, men för mig var det inte uppenbart att lösningen fanns att prova innan.

Snarkningar kan vara symtom på sjukdom som i hög grad påverkar livskvaliteten för många inblandade, och det finns lösningar!

(Fick förtur i vården direkt efter initial utredning och är mycket glad för det.)
 
Min sambo driver mig till vansinne med sitt snarkande. Vi bor ju på för liten yta så vi kan inte ha skilda sovrum tyvärr. Han är hemsk, lägger jag mig i vardagsrummet hör jag honom fortfarande. Har sömnsvårigheter sedan barnsben. Får väl snart köpa ett par hörselkåpor men då hör jag ju inte klockan på morgonen .. Försöker tvinga iväg honom till Läkare då båda hans föräldrar har problem med snarkningar men han tvärvägrar.
 
Min sambo driver mig till vansinne med sitt snarkande. Vi bor ju på för liten yta så vi kan inte ha skilda sovrum tyvärr. Han är hemsk, lägger jag mig i vardagsrummet hör jag honom fortfarande. Har sömnsvårigheter sedan barnsben. Får väl snart köpa ett par hörselkåpor men då hör jag ju inte klockan på morgonen .. Försöker tvinga iväg honom till Läkare då båda hans föräldrar har problem med snarkningar men han tvärvägrar.
Jag begriper verkligen inte hur någon kan vara så egotrippad! Hur kan han vägra att söka hjälp när du påverkas så väldigt!? Dålig stil :meh:.
 
Vi flyttade till större för några månader
Min sambo driver mig till vansinne med sitt snarkande. Vi bor ju på för liten yta så vi kan inte ha skilda sovrum tyvärr. Han är hemsk, lägger jag mig i vardagsrummet hör jag honom fortfarande. Har sömnsvårigheter sedan barnsben. Får väl snart köpa ett par hörselkåpor men då hör jag ju inte klockan på morgonen .. Försöker tvinga iväg honom till Läkare då båda hans föräldrar har problem med snarkningar men han tvärvägrar.
Sådär höll min på också tills jag fick ett rejält bryt, jag insåg att det var ohållbart för mig att sova på balkongen - vilket blev resultatet eftersom jag hörde honom i vardagsrummet. Jag bestämde mig alltså för att flytta om han inte tog ansvar. Nu bor vi skitstort istället 😁
 
Jag begriper verkligen inte hur någon kan vara så egotrippad! Hur kan han vägra att söka hjälp när du påverkas så väldigt!? Dålig stil :meh:.
Ja du säg de, han anser att jag är töntig som inte kan sova trots att han snarkar .. Jag är ständigt trött så fort han är hemma. Han jobbar bara ca 10 dagar i månaden då natt så några nätter i månaden får jag iaf sova.
 
Ja du säg de, han anser att jag är töntig som inte kan sova trots att han snarkar .. Jag är ständigt trött så fort han är hemma. Han jobbar bara ca 10 dagar i månaden då natt så några nätter i månaden får jag iaf sova.

Gravt och ofta återkommande snarkande kan vara symptom på diverse allvarliga hälsoproblem, särskilt på sikt. Så du kanske kan vända "egoismen" till fördel för situationen. Det finns bra hjälp att prova.
 
Gravt och ofta återkommande snarkande kan vara symptom på diverse allvarliga hälsoproblem, särskilt på sikt. Så du kanske kan vända "egoismen" till fördel för situationen. Det finns bra hjälp att prova.
Ja självklart tjatat på honom i ett år nu, men tror han är lite rädd för att gå iväg.
 
Ja självklart tjatat på honom i ett år nu, men tror han är lite rädd för att gå iväg.
Exakt! Precis vad jag tror många timmermän/kvinnor är - de tycker det är en generande sak att söka läkare för "min äkta hälft kan inte sova men JAG tycker ju att jag sover jättebra!"
För många snarkare är de i normaltillstånd för de har snarkat i så många år, snarkning är inte något som uppstår över en natt liksom. Sen kopplar många inte in de problem som @sjoberga tex pratar om, till sömn och snarkning, liksom vaddå, de sover ju toppen ju!
 

Liknande trådar

Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
18 868
Kropp & Själ Vet inte vad jag vill med denna tråden egentligen men jag måste verkligen skriva av mig.. Jag har alltid varit den personen som varit...
Svar
7
· Visningar
974
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
38 547
Senast: scizofren
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 781
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp