FÖRHÅRDNAD efter tandutdragning/post infektion? Vanligt?

Rebe92

Trådstartare
Jösses jag har haft långa veckor med min älskling här hemma och gjort flera desperata trådar då jag inte upplevt jag fått adekvat hjälp från veterinären. Och nu måste jag fråga er som dragit ut tänder (hörntänder, långt bak) från era hundar. Vi drog ut ca 3 veckor sedan och hon fick på ena sidan en infektion som hon fick medicin för. Hon var innan kuren svullen under ögat hela nedan väg till tandraden, svullnaden lade sig MEN då jag var hos veterinären (ringde och bad om återbesök) påtalade jag hur hon har som en förhårdnad/hård knöl under ögat kvar som hon inte hade där innan - just på den sidan. Veterinären hävdar och menar hon inte känner någon svullnad/något konstigt. Är det vanligt att få en sån här förhårdnad? Borde jag söka en ny veterinär för second opinion? Vovven mår bra i övrigt nu, men jag oroar mig förstås. Jag kan inte vara 100% säker den INTE fanns där innan men jag är 80% säker, jag är rätt säker jag skulle ha kommit ihåg om hon hade en knöl där då jag alltid rengjort hennes ögon rätt ofta och skulle då känt knölen.

Vad hade ni gjort i min situation? Kommer självklart byta veterinär i framtiden. Men hade ni sökt nån annan nu direkt för att kolla?
 
Är du orolig över din hunds hälsa ska du självklart gå till veterinären, inte söka svar från främlingar på nätet.
Ja, det begriper jag ju själv också. Har varit hos veterinären flera gånger senaste veckorna så det är knappast något jag INTE gjort. Jag frågar mest för att veta om det är VANLIGT - om någon har erfarenhet - eller om tvärtom någon vet att det INTE är vanligt och jag absolut borde söka en annan veterinär. Det är för vägledning och råd, inte att jag litar blint på vad någon främling på nätet säger.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 295
Senast: Sol
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 596
Hästvård Hej! Behöver dels skriva av mig, men kanske någon som är eller har varit i en liknande situation som mig. Hästen i fråga är ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 874
Senast: fruxolisa
·
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 975
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp