Förhindra hund från att skälla pga dörrklockan?

P

pulkan

Har ni några tips?

Hårbollen skäller (högt & illa) så fort någon plingar på och slutar inte förrän hon står framför dörren...

Hur får jag henne att sluta? Andra hunden har alltid varit tyst & har fortsatt med det.

H

Humlan2

Du kan ju alltid köra uttröttningsmedoten, d.v.s om du har tåliga grannar. ;)

J

julia_v

Be någon ringa på eller om du har någon sambo el liknande,
flera gånger så att hunden "lär sig" att inte förvänta sig att någon händer varje gång det ringer på dörren.
Med andra ord avdramatisera ringklockan.. :smirk:

jag har samma problem med min dvärgpudel, han skäller till och med till tvn om det ringer på dörren i någon film :smirk:

Har försökt trötta ut honom, men han är envis :smirk:

Liknande trådar

Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 498
Senast: a1agnlju
·
Övr. Hund Jag har tagit på mig uppdraget att vara dagmatte 06.00-15 ca, detta är varannan vecka. Det är 2 st lite mindre hundar. Vi kom överens...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 260
Senast: Lobelia
·
Hundträning Ny på detta forum (och ett liknande hundforum där jag ställt samma fråga). Det är så att jag har lite funderingar kring hundfrågor som...
2
Svar
23
· Visningar
2 140
Senast: sanmatte
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
2 852
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Soffa i skinn eller tyg