Förhindra hund från att skälla pga dörrklockan?

P

pulkan

Har ni några tips?

Hårbollen skäller (högt & illa) så fort någon plingar på och slutar inte förrän hon står framför dörren...

Hur får jag henne att sluta? Andra hunden har alltid varit tyst & har fortsatt med det.
 
Du kan ju alltid köra uttröttningsmedoten, d.v.s om du har tåliga grannar. ;)
 
Be någon ringa på eller om du har någon sambo el liknande,
flera gånger så att hunden "lär sig" att inte förvänta sig att någon händer varje gång det ringer på dörren.
Med andra ord avdramatisera ringklockan.. :smirk:
 
jag har samma problem med min dvärgpudel, han skäller till och med till tvn om det ringer på dörren i någon film :smirk:

Har försökt trötta ut honom, men han är envis :smirk:
 

Liknande trådar

Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 106
Senast: Praefatio
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 387
Senast: alicegard
·
Hundträning Hej! Jag har världens finaste unghund på 6 månader. Hon är kontaktsökande, duktig på inkallning, följsam, har en på/av knapp. Kan allt...
Svar
0
· Visningar
555
Senast: Evve
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
944
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp