Förklara beroende för ny dejt?

Fast kanske inte så kul för personalen som ska upprätthålla det? Kan tänka mig att jobbiga situationer skulle kunna uppstå.

Nä, jag tänkte på det också... fast kanske man hade kunnat prova... i vissa fall hade det kanske räckt bara att veta att nä, det är ingen idé att jag går dit ens...
Men jag vet inte...
 
Jo, men undviker att handla där då det blir så dyrt. Handlar helst på Willys...
Fast om du handlar på coop utan att kunna lägga till vin eller alkohol så tror jag inte det blir så mycket dyrare :) jag tänker att känslan av att du kan tänka "jag vill nog ha en påse godis" och kunna gå iväg och köpa den påsen utan att det ens är möjligt att också svänga förbi systemet måste va ganska skön?
 
Nä, jag tänkte på det också... fast kanske man hade kunnat prova... i vissa fall hade det kanske räckt bara att veta att nä, det är ingen idé att jag går dit ens...
Men jag vet inte...

En ytterligare anledning till att det inte finns kan ju också vara att det ändå bara skulle hjälpa en väldigt liten del av de som skulle behövt det. Jag menar att den största delen av de som skulle behöva ha sitt id spärrat på systemet behöver aldrig legitimera sig pga uppenbar ålder. Isf skulle man ju också behöva inför att systemet ska kräva leg av alla alltid.
 
Fast kanske inte så kul för personalen som ska upprätthålla det? Kan tänka mig att jobbiga situationer skulle kunna uppstå.
Fast inte om det blev lika etablerat som hos spelbolagen och ålderskontroll i övrigt. Om det är blockerat så får de inte sälja. Jag tror att det skulle vara ett bra system för vissa där det just finns en fix tid mellan infall och möjlighet att köpa. Sen kanske det är svårt att täcka inköp utanför monopolet men då bör det i alla fall krångligare.
 
En ytterligare anledning till att det inte finns kan ju också vara att det ändå bara skulle hjälpa en väldigt liten del av de som skulle behövt det. Jag menar att den största delen av de som skulle behöva ha sitt id spärrat på systemet behöver aldrig legitimera sig pga uppenbar ålder. Isf skulle man ju också behöva inför att systemet ska kräva leg av alla alltid.
Ja, så tänker jag att det skulle bli. Alla får visa sitt leg.
 
Du tror inte att bollen rullar med din arbetsgivare fungerar som en pådrivande faktor? Snart vet du ju inte om det går att fortsätta utan större konsekvenser.

Lite så kanske. Så var det innan jag hade mötet med henne, då drack jag som att det inte fanns nån morgondag...
 
Nu bara hugger jag det här inlägget eftersom det gällde just Willys. Kan det vara ett alternativ att köpa presentkort laddat med en summa pengar på Willys? På det viset kan du lämna ditt kort till kompisen men ändå handla mat och godis på egen hand.

Smart! Det ska jag försöka göra till nästa månad. Har ändå så lite pengar kvar nu så ska leva på det jag har hemma :)
 
Kan du få hjälp med inköpet av själva presentkortet också? Eller att någon följer med och ni handlar ihop och köper det? Sista gången-frestelsen är stark.

Det ska nog inte vara några problem 😊
Kortet blev inte lämnat idag, hon skulle skriva när hon var på jobbet.

Men hörde aldrig nåt, och ville inte skriva och vara störig eftersom jag vet att hon jobbar extremt mycket. Förhoppningsvis imorgon, eller om jag lämnar det på jobbet i min skrubb.
 
Lite så kanske. Så var det innan jag hade mötet med henne, då drack jag som att det inte fanns nån morgondag...
Det gjorde jag med när det bestämdes att jag skulle börja i tolvstegsprogrammet. Minns typ inget av sista veckan innan mer än att det var en pina att veta att det var slut snart men samtidigt var det som att någon räckt mig en livboj och snart skulle någon dra upp mig. Det var det eller att drunkna kvar. Jag hade tiden innan alvarlgt börjat fundera på att ta mitt liv, för det var ju är sdet skulle sluta annars ändå. Såhär i backspegeln ser jag vad alkoholen gjorde med mitt mående, men då var det en väldigt verklig fråga, om jag ville leva. Om jag vågade, eller om det skulle göra för ont.
Var nykter i 48 h innan det började på måndagsmorgonen för att inte behöva vara bakis när jag träffade gruppen, men själv tillfrisknandet skedde under mina 12 veckor i behandling.
Jag hoppas Previa kommer med bra idéer nu bara, för du behöver den där livbojen du med.
 
Det gjorde jag med när det bestämdes att jag skulle börja i tolvstegsprogrammet. Minns typ inget av sista veckan innan mer än att det var en pina att veta att det var slut snart men samtidigt var det som att någon räckt mig en livboj och snart skulle någon dra upp mig. Det var det eller att drunkna kvar. Jag hade tiden innan alvarlgt börjat fundera på att ta mitt liv, för det var ju är sdet skulle sluta annars ändå. Såhär i backspegeln ser jag vad alkoholen gjorde med mitt mående, men då var det en väldigt verklig fråga, om jag ville leva. Om jag vågade, eller om det skulle göra för ont.
Var nykter i 48 h innan det började på måndagsmorgonen för att inte behöva vara bakis när jag träffade gruppen, men själv tillfrisknandet skedde under mina 12 veckor i behandling.
Jag hoppas Previa kommer med bra idéer nu bara, för du behöver den där livbojen du med.

Ja, jag känner igen mig i det du skriver med. Har ofta ifrågasatt varför jag egentligen finns till livet på sistone. Nu skulle jag aldrig ta mitt liv, men det har varit extremt destruktiva tankar.

Hoppas jag med, jag längtar tills hon ringer och säger vad det finns för plan ❤
Det är guld värt att du delar med dig så mycket, jag uppskattar det väldigt!
 
Ja, jag känner igen mig i det du skriver med. Har ofta ifrågasatt varför jag egentligen finns till livet på sistone. Nu skulle jag aldrig ta mitt liv, men det har varit extremt destruktiva tankar.

Hoppas jag med, jag längtar tills hon ringer och säger vad det finns för plan ❤
Det är guld värt att du delar med dig så mycket, jag uppskattar det väldigt!
Jag hade kommit lite längre i mitt beroende än vad du har, gick ifrån ett destruktivt förhållande där han var medberoende och förlorade min plats på universitetet samt mitt extrajobb innan jag nådde min dåvarande rock bottom. Jag har dessutom alltid brottats en del med de rent existentiella frågorna så jag har kanske närmare till en överdos tabletter än vissa andra. Plus att det var en av få saker jag fortfarande hade kontroll över själv, beroendet hade tagit över det mesta andra. Det kvävde mig. Människor som stod mig nära sa att den person de älskade såg de nästan aldrig längre, och jag förstod helt ärligt inte vad de menade, för i mitt minne hade jag alltid varit den här totalt värdelösa personen som inte fixade de enklaste saker som att ha ett normalt, rikt liv och göra allting rätt.
Man pratar ju sällan om sånt här med andra. Det är den funktionen som AA och gruppbehandlibg fyller, att man får känna igen sig och känna tröst i andra, eller rent av vara den som tröstar ibland. Det är väldigt stärkande och ger perspektiv. Att just definieras av det här, i sitt eget huvud, absolut största misslyckande är väldigt tungt. Så nu när tillfället ges att lyfta lite på locket så kostar det mig ingenting :) Jag hoppas så ett litet frö av gemenskapen i dig. Det är så futtigt att skriva att du inte är ensam, men det är du verkligen inte. Vi är tvärt om ganska vanliga. Lite hjälp bara så fixar du det här, jag tror på dig och kommer fortsätta göra det även om resan är krokig eller rent av ser ut som ett krullat presentsnöre :heart :up: PS. Impad att du hällde ut vinet, grymt!!
 
Fast om du handlar på coop utan att kunna lägga till vin eller alkohol så tror jag inte det blir så mycket dyrare :) jag tänker att känslan av att du kan tänka "jag vill nog ha en påse godis" och kunna gå iväg och köpa den påsen utan att det ens är möjligt att också svänga förbi systemet måste va ganska skön?
Ska inte tala för @pepp men Coop i stan ligger bokstavligt talat vägg i vägg med systemet med dörrarna ca en meter från varandra.

@pepp jag läser lite sporadiskt, tycker du är grym som kommit så här långt! :heart
 
Ska inte tala för @pepp men Coop i stan ligger bokstavligt talat vägg i vägg med systemet med dörrarna ca en meter från varandra.

@pepp jag läser lite sporadiskt, tycker du är grym som kommit så här långt! :heart

Precis, det reflekterade jag inte ens över.
Jag cyklar förbi där varje dag till och från jobbet. Ska nog börja ta en omväg så jag slipper se skiten.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 723
Senast: manda
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 212
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 582
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp