Förklara för mig, hur tänker folk som har sin hund lös?

TinyWiny

Trådstartare
Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker att skogen är deras privata hundgård där de kan släppa sina hundar för att de ska få "springa av sig", som tycker att det är helt okej att hundarna skrämmer och eventuellt även jagar vilda djur (jakthund vid jakt är såklart undantagen), som tycker att det är helt okej att hundarna inte alltid går lugnt och avslappnat vid sidan vid hundmöten utan istället flyger fram till andra hundar. Hur ursäktar de sitt beteende inför sig själva när hundarna beter sig som svin mot de vilda djuren och flyger fram till eller till och med attackerar andra hundar? Eller är det helt enkelt egoismen som styr? Jobbigt att hålla i kopplet? Jobbigt att aktivera sin hund tillräckligt? Så förbannat trött på hundägare som låter sina hundar terrorisera sin omgivning utan minsta eftertanke. Jag funderar ärligt talat på att ta med ett extrakoppel och lämna in nästa lösa hund till polisen istället för att snällt stå och hålla den tills ägaren behagar komma fram och ta den.

Om det nu är egoismen som styr, bryr sig då inte folk om att deras hund kan råka väldigt illa ut? Tänk om de möter en lika oansvarig hundägare och hunden blir ihjälbiten eller illa skadad. Eller om hunden råkar springa på ett vildsvin som blir förbannad och sprätter upp hunden.

Idag mötte jag ännu en gång sådana där hundägare. Såg på avstånd ett par en bit bort och jag tyckte att de hade koppel i handen men jag såg inga hundar. Kortar kopplet på min och står still. Då plötsligt börjar det röra sig långt inne i skogen och tre hundar rusar mot oss istället för mot sina människor. Två av dem vänder några meter ifrån när ägaren ropar men den tredje fortsätter i full fart morrandes. Jag tar min hund bakom mig och hunden försöker på alla sätt komma åt honom. Jag får tillslut tag i halsbandet och hunden hugger även efter mig och den fortsätter hela tiden att morra. När jag tittar upp ser jag att paret är påväg därifrån. Jag ropar, kan ni hämta eran hund? Då ropar de på hunden. Som om jag skulle släppa den där morrande saken jag håller krampaktigt i för att hen varken ska bita mig eller min hund. En av dem vänder efter vad som känns som en evighet, kommer fram och sliter hunden ur mitt grepp, säger inte ett ord. Jag säger att det är lämpligt att ha koppel på sin hund om man inte har koll på den och får svaret att den aldrig har attackerat någon hund tidigare och att det är min hund som... hen avslutade aldrig meningen. Trevligt med människor som dessutom skyller ifrån sig på andra när de beter sig illa. Min hund gjorde lekinviter när de tre kom rusande. När hunden började morra blev han mest perplex och han var då redan bakom mig. Inget katande, inget brösta upp sig, stel hållning eller rest ragg. Min var ju dessutom kopplad. Men visst, det var säkert min hund som gjorde fel som gjorde lekinviter.

Det finns en enkel lösning om man inte orkar aktivera sin hund tillräckligt utan att släppa den lös i skogen eller inte orkar hålla i ett koppel. Ha inte hund.
 
Well. Idioter finns överallt. Tyvärr lär du inte få svar här från någon som beter sig så som de du mötte i skogen idag. De som är som de du mötte är mer "människor som råkar ha hund" och inte hundmänniskor. Hundmänniskor tar gärna reda på mer, läser på mer, diskuterar hund mer osv. Hur man når de som inte är intresserade av hundarna de köper... Ja tyvärr vet jag inte. Är dock orolig för att de blir fler nu när "alla" ska skaffa hund när de har tid pga corona...
 
Jag har min hund lös om det finns noll risk/chans att vi stöter på människor eller andra hundar.

Där jag rör mig finns inga som promenerar med hund. Har en gång mött en granne med hund och då satt jag till häst, utan att ha min hund med mig. Det var runt 20 år sedan.

Finns det den minsta chans att vi kommer att stöta på folk eller hundar är han kopplad.
 
Well. Idioter finns överallt. Tyvärr lär du inte få svar här från någon som beter sig så som de du mötte i skogen idag. De som är som de du mötte är mer "människor som råkar ha hund" och inte hundmänniskor. Hundmänniskor tar gärna reda på mer, läser på mer, diskuterar hund mer osv. Hur man når de som inte är intresserade av hundarna de köper... Ja tyvärr vet jag inte. Är dock orolig för att de blir fler nu när "alla" ska skaffa hund när de har tid pga corona...
Helt sant. Behövde mest vräka ur mig frustrationen. Covid -19 märks mycket här. Förr var jag alltid ensam i skogen. Nu möter jag folk flera gånger i veckan och flera av dem är "folk som råkar ha hund" och inga hundmänniskor. Skillnaden är så enorm! Mötte för ett tag sedan en kvinna med två hundar av större modell och jag såg på håll att hon blev besvärad när hon såg oss. Jag ropar, jag kan gå av här om det hjälper dig, och hon blev så tacksam för möten var jobbiga för hennes ena. Så enkelt det kan vara när två hundmänniskor möts. Lider med henne när hon behöver möta de här idioterna. Dock läser jag även här på buke då och då att hundar ska få "springa av sig" i skogen och jag sitter på fingrarna varje gång. Sådant resonemang gör mig så förbannad.
 
Jag har min hund lös om det finns noll risk/chans att vi stöter på människor eller andra hundar.

Där jag rör mig finns inga som promenerar med hund. Har en gång mött en granne med hund och då satt jag till häst, utan att ha min hund med mig. Det var runt 20 år sedan.

Finns det den minsta chans att vi kommer att stöta på folk eller hundar är han kopplad.
Fast det kan du ju aldrig veta. Här mötte jag som sagt aldrig någon förr, nu möter jag flera i veckan.
 
Jag är sjukt irriterad på folk som har lösa hundar utan tydlig diciplin. Tydlig kan vara att de tex platsar hunden när man passerar så att jag som mötande förstår och ser att de faktiskt har kontroll på hunden.
I Lördags hann vi vid två tillfällen på middagspromenaden möta lösa hundar som rusade fram. Detta på gångväg mitt i samhället. Här vet man att man kommer möta flera hundar och då kan man sätta på ett koppel. Iaf vid möten med andra hundar.
Vid första mötet kom inte husse fram och tog hunden trots att jag och min hund försökte komma undan genom att kliva längre och längre upp i buskarna. Särbon bad ägaren två gånger att hämta hunden utan resultat. Tillslut puttade särbon iväg hunden med foten (inte sparkade)
Hund nummer två. Här hade jag platsat min hund och ställde mig mellan min hund och mötande som en tydlig signal att vi inte ville ha kontakt. Ägaren gick förbi men hunden blev kvar, rände runt mina ben och gick runt, runt min hund som blev rejält sur. Särbon ropade efter ägaren som tittade åt vårt håll men fortsatte gå. Sin hund verkade han strunta i. Först när särbon ropade efter honom igen kom han tillbaka och tog sin hund. Oss gav han bara en uttråkad blick.
Min hund är osäker vid hundmöten och vi jobbar på med godis i hundmöten vilket går bra, tills lösa hundar rusar fram och också vill ha godis :meh:
 
Fast det kan du ju aldrig veta. Här mötte jag som sagt aldrig någon förr, nu möter jag flera i veckan.
Nej man kan aldrig säkert veta något alls. Jag kan bli träffad av en meteorit också. Eller påkörd av en buss hemma på min gräsmatta.

Du vet inte var jag bor och hur jag promenerar.
Jag gör en sannolikhetsbedömning. Finns det risk att möta andra människor eller inte. Ska hunden vara koppplad eller inte.
 
Nej man kan aldrig säkert veta något alls. Jag kan bli träffad av en meteorit också. Eller påkörd av en buss hemma på min gräsmatta.

Du vet inte var jag bor och hur jag promenerar.
Jag gör en sannolikhetsbedömning. Finns det risk att möta andra människor eller inte. Ska hunden vara koppplad eller inte.
Nej det vet jag inte men jag vet hur jag bor. De första 14,5 åren här gick det förbi typ tre personer. På 14,5 år. Sedan blev det mars 2020 och covid -19 hände. Plötsligt går det förbi människor här flera gånger varje dag. Hade jag resonerat som dig, vi möter aldrig någon, hade jag resonerat fel. Plötsligt händer det.

Dessutom finns det vilda djur i skogarna även hos dig antar jag.
 
Jag har två av mina lösa ibland, nästan alltid ena. En liten vit sak.
Hon kommer på inkallning men inte alltid med en gång. Hon kommer dock alltid, kan bara fundera lite först ibland. Skulle hon vilja springa omkring i skogen hade hon fått det, om hon höll sig inom synhåll (hon saknar i princip jaktinstinkt). Vid möten går hon brevid mig och tittar på mig (tigger godis), oavsett om hon är lös eller kopplad.

Jag ser inte meningen med att ha henne kopplad för att vi kanske möter någon och hon kanske går några steg/ max en meter mot dem. Jag vill slippa kopplet, och har mer koll på henne lös. Men skulle vi börja möta lösa hundar ofta hade hon fått ha långt koppel, tråkigt och frustrerande när folk inte kan ha koll på sina hundar.

En häromkring som har en skog har sina hundar lösa. Hen har frågat när vi går i skogen för att hen inte vill få möten i sin egen skog, där vill hen ha sina hundar lösa... vi har koll på våra och de är antingen kopplade eller går som kopplade. Går de med min mamma kan de dock låta en del, men de springer aldrig fram
 
Var med om en otäck händelse i somras. Gick förbi en gård där ett gäng hade fest utomhus, min hund i koppel. En liten bit om huset ser jag hur en lös rottweiler kommer rusandes fram och ställer sig och glor på min hund och morrar och visar tänderna. Sen börjar de skälla åt varandra och den främmande hunden hugger i luften. Jag försöker hålla min undan men rottweilern fortsätter. Till slut skriker jag för att överrösta musiken att "kom och hämta er j*vla hund s*tans snabbt". Då kommer ägaren som försöker locka på kräket som inte kommer. Tillslut efter mer rop av ägaren lunkar hunden iväg. Förlåt är enda människan kläcker ur sig.

I det där huset finns inga hundar. De var alltså främmande på besök som tyckte det var lämpligt att ha hunden lös😑
Nu är hunden ju närmare 30 kg så kunde inte lyfta upp honom heller.. Jag som inte är rädd men blev rejält skakad.

Vi hade just kommit över de värsta med hundmöten då min lätt blir skällig. Efter detta var han rejält jobbig de första gångerna vi såg en hund😔
 
Idioter finns överallt, peppar peppar men det är faktiskt väldigt väldigt sällan som jag iallafall möter på folk som inte har hyfsat bra koll på sina lösa hundar. Majoriteten är vettiga, visst är vissa nyfikna och går mot oss och vill kika på min hund och så kan även min göra ibland om det är en hund som bjuder in till lek. Här är dom flesta hundägare väldigt avslappnade med sina hundar och det är väl därför också som dom flesta hundar är väldigt trevliga.

Jag kopplar nästan bara min nu för tiden när det är väldigt mycket folk och cyklar i rörelse och trångt på vägarna, när han ändå måste hålla sig tätt intill mig. Annars får han faktiskt nästan alltid gå lös. Ibland har han stirrigare dagar som när det stormar ute och han är lite orolig och tittigt lagt och han pga det inte lyssnar bra, då får han också vara kopplad. Man får gå på sin känsla där.
 
Senast ändrad:
En del låter jyckarna vara lösa i parken på långt avstånd och med ryggen mot trots tydliga skyltar om att hunden ska vara kopplad. Och så surar de på mig när deras vovve skuttar fram och nosar på mig. Han får inte hälsa... Nähä men låt den inte springa fram då... Näpp jag klappar inte främmande hundar, men vill den nosa så ok, så kan den gå iväg sedan.
 
Nej det vet jag inte men jag vet hur jag bor. De första 14,5 åren här gick det förbi typ tre personer. På 14,5 år. Sedan blev det mars 2020 och covid -19 hände. Plötsligt går det förbi människor här flera gånger varje dag. Hade jag resonerat som dig, vi möter aldrig någon, hade jag resonerat fel. Plötsligt händer det.

Dessutom finns det vilda djur i skogarna även hos dig antar jag.
Jag försökte förklara att jag har min hund lös om jag inte anser det sannolikt att vi kommer att möta något levande. Du tror mig inte.

Skulle jag bo som du beskriver skulle jag ha hunden kopplad.

Ja, det finns vilt här. Självklart. Hunden har noll jaktinstinkt och skulle vi stöta på djur blir han sannolikt rädd. Om han ens ser viltet. En hund som drar på vilt är inte lös.
 
Ja du, jag har min hund lös men hon går ej fram till hundar eller jagar vilt.
Henne kan jag ”skicka” in i skogen när jag passerar för att respektera folk vi möter.
Tror generellt folk inte tror man behöver träna hunden på att vara lös.
Idag mötte vi en kille med två stora RR varav den ena gör utfall varje gång och då går vi 10meter bort. Snart kommer ägaren tappa kopplet eller dras omkull och jag vet inte hur jag ska göra då. Jag hoppas jag får tag på hunden innan den får tag på min hund...
 
Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker att skogen är deras privata hundgård där de kan släppa sina hundar för att de ska få "springa av sig", som tycker att det är helt okej att hundarna skrämmer och eventuellt även jagar vilda djur (jakthund vid jakt är såklart undantagen), som tycker att det är helt okej att hundarna inte alltid går lugnt och avslappnat vid sidan vid hundmöten utan istället flyger fram till andra hundar. Hur ursäktar de sitt beteende inför sig själva när hundarna beter sig som svin mot de vilda djuren och flyger fram till eller till och med attackerar andra hundar? Eller är det helt enkelt egoismen som styr? Jobbigt att hålla i kopplet? Jobbigt att aktivera sin hund tillräckligt? Så förbannat trött på hundägare som låter sina hundar terrorisera sin omgivning utan minsta eftertanke. Jag funderar ärligt talat på att ta med ett extrakoppel och lämna in nästa lösa hund till polisen istället för att snällt stå och hålla den tills ägaren behagar komma fram och ta den.

Om det nu är egoismen som styr, bryr sig då inte folk om att deras hund kan råka väldigt illa ut? Tänk om de möter en lika oansvarig hundägare och hunden blir ihjälbiten eller illa skadad. Eller om hunden råkar springa på ett vildsvin som blir förbannad och sprätter upp hunden.

Idag mötte jag ännu en gång sådana där hundägare. Såg på avstånd ett par en bit bort och jag tyckte att de hade koppel i handen men jag såg inga hundar. Kortar kopplet på min och står still. Då plötsligt börjar det röra sig långt inne i skogen och tre hundar rusar mot oss istället för mot sina människor. Två av dem vänder några meter ifrån när ägaren ropar men den tredje fortsätter i full fart morrandes. Jag tar min hund bakom mig och hunden försöker på alla sätt komma åt honom. Jag får tillslut tag i halsbandet och hunden hugger även efter mig och den fortsätter hela tiden att morra. När jag tittar upp ser jag att paret är påväg därifrån. Jag ropar, kan ni hämta eran hund? Då ropar de på hunden. Som om jag skulle släppa den där morrande saken jag håller krampaktigt i för att hen varken ska bita mig eller min hund. En av dem vänder efter vad som känns som en evighet, kommer fram och sliter hunden ur mitt grepp, säger inte ett ord. Jag säger att det är lämpligt att ha koppel på sin hund om man inte har koll på den och får svaret att den aldrig har attackerat någon hund tidigare och att det är min hund som... hen avslutade aldrig meningen. Trevligt med människor som dessutom skyller ifrån sig på andra när de beter sig illa. Min hund gjorde lekinviter när de tre kom rusande. När hunden började morra blev han mest perplex och han var då redan bakom mig. Inget katande, inget brösta upp sig, stel hållning eller rest ragg. Min var ju dessutom kopplad. Men visst, det var säkert min hund som gjorde fel som gjorde lekinviter.

Det finns en enkel lösning om man inte orkar aktivera sin hund tillräckligt utan att släppa den lös i skogen eller inte orkar hålla i ett koppel. Ha inte hund.

Ja det finns en hel del människor som råkar ha hund, det finns en som ofta är i samma område som mig, jag har bara skymtat människan men hundarna kommer rusande, skäller som tokiga men går tack och lov inte fram till oss. Men det innebär också att jag måste vända eller åtminstone gå åt annat håll för annars kommer vi inte vidare. För mig är det helt obegripligt hur man orkar gå med två hundar som skäller konstant under hela promenaden.
 
Jag har vissa skogar där jag släpper min hund att springa friare. I de skogarna jag vanligtvis möter människor får hunden gå lös men bakom mig så jag smidigt kan koppla honom. I skogar där jag ytterst sällan möter någon får han springa friare. Men som du skriver, man är ju aldrig garanterad. I de skogarna jag släpper honom skulle jag bli väldigt förvånad om jag skulle möta någon. Går jag på grusvägar kikar jag alltid framåt och ber hunden stanna i skarpa svängar.
Har mött en del människor utan hund på grusvägar men dessa går han inte fram till.
 
Hmmm ... de som jobbar m hundar är väl rimligen hundmänniskor? I min närhet bor personer som har hundar för att leta explosiva ämnen på flygplatser. Detta är detas heltidsarbete. De hundarna tycks vara måttligt väluppfostrade konstigt nog. De släpps lösa i trädgården och springer då skällande utmed staketet när vi rider förbi. Vid ett tillfälle var en av dem lös och lydde helt klart inte på inkallning. Den attackerade då min häst. Hon var dock urcool och vände 180 grader, hoppade upp i luften, slog bakut som den värsta krigshäst och träffade hunden! Sen vände hon på huvudet och tittade efter hunden. Den sprang ylande till föraren som inte sa ett ord ...Jag tyckte det hela var mycket obehagligt och potentiellt mycket farligt och blev såväl förvånad som bekymrad över att en professionell hundförare inte har bättre koll på sin hund.
Hästen tycks å sin sida ha lärt sig att hundar kan man sätta på plats så jag får uppmana kompisar med hundar att inte låta dem komma för nära henne!
 
Jag tänker att det handlar om riskanalys. Om hunden älskar att springa i skogen, inte är alltför benägen att driva vilt, och risken att den stör någon eller skadar sig är låg är det värt det även om det inte är 100 % riskfritt. När jag hade hund hade jag honom så gott som alltid lös trots avsaknad av kadaverdisciplin. Han var liten och försiktig, så sannolikheten att han skulle orsaka skada eller skada sig bara för att inte jag höll i någon snöre var låg. Jämför med hästvärlden; jag rider ut min häst trots att det KAN innebära att jag ramlar av och att hästen då KAN springa ut på bilvägen och orsakar en olycka. Det blir oerhört begränsande om man helt ska eliminera alla risker.
 
Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker att skogen är deras privata hundgård där de kan släppa sina hundar för att de ska få "springa av sig", som tycker att det är helt okej att hundarna skrämmer och eventuellt även jagar vilda djur (jakthund vid jakt är såklart undantagen), som tycker att det är helt okej att hundarna inte alltid går lugnt och avslappnat vid sidan vid hundmöten utan istället flyger fram till andra hundar. Hur ursäktar de sitt beteende inför sig själva när hundarna beter sig som svin mot de vilda djuren och flyger fram till eller till och med attackerar andra hundar? Eller är det helt enkelt egoismen som styr? Jobbigt att hålla i kopplet? Jobbigt att aktivera sin hund tillräckligt? Så förbannat trött på hundägare som låter sina hundar terrorisera sin omgivning utan minsta eftertanke. Jag funderar ärligt talat på att ta med ett extrakoppel och lämna in nästa lösa hund till polisen istället för att snällt stå och hålla den tills ägaren behagar komma fram och ta den.

Om det nu är egoismen som styr, bryr sig då inte folk om att deras hund kan råka väldigt illa ut? Tänk om de möter en lika oansvarig hundägare och hunden blir ihjälbiten eller illa skadad. Eller om hunden råkar springa på ett vildsvin som blir förbannad och sprätter upp hunden.

Idag mötte jag ännu en gång sådana där hundägare. Såg på avstånd ett par en bit bort och jag tyckte att de hade koppel i handen men jag såg inga hundar. Kortar kopplet på min och står still. Då plötsligt börjar det röra sig långt inne i skogen och tre hundar rusar mot oss istället för mot sina människor. Två av dem vänder några meter ifrån när ägaren ropar men den tredje fortsätter i full fart morrandes. Jag tar min hund bakom mig och hunden försöker på alla sätt komma åt honom. Jag får tillslut tag i halsbandet och hunden hugger även efter mig och den fortsätter hela tiden att morra. När jag tittar upp ser jag att paret är påväg därifrån. Jag ropar, kan ni hämta eran hund? Då ropar de på hunden. Som om jag skulle släppa den där morrande saken jag håller krampaktigt i för att hen varken ska bita mig eller min hund. En av dem vänder efter vad som känns som en evighet, kommer fram och sliter hunden ur mitt grepp, säger inte ett ord. Jag säger att det är lämpligt att ha koppel på sin hund om man inte har koll på den och får svaret att den aldrig har attackerat någon hund tidigare och att det är min hund som... hen avslutade aldrig meningen. Trevligt med människor som dessutom skyller ifrån sig på andra när de beter sig illa. Min hund gjorde lekinviter när de tre kom rusande. När hunden började morra blev han mest perplex och han var då redan bakom mig. Inget katande, inget brösta upp sig, stel hållning eller rest ragg. Min var ju dessutom kopplad. Men visst, det var säkert min hund som gjorde fel som gjorde lekinviter.

Det finns en enkel lösning om man inte orkar aktivera sin hund tillräckligt utan att släppa den lös i skogen eller inte orkar hålla i ett koppel. Ha inte hund.

När jag bodde i Sthlm bådde jag vid ett grönområde. När jag gick med mina 2 små hundar möttes vi av två lösa Tervurenser som flög på mina hundar. De vallade bort ena hunden och bollade henne mellan dem. De försvann runt huskanten och jag hörde min hund skrika. Jag trodde de slitit sönder henne pga oljudet. Den hunden var verkligen ingen som gnällde etc.
Jag kom runt hörnet och fick sparka bort den ena och sedan få tag i halsbandet på den andra.
Efter flera minuter kom det en matte som sa:
"Jag brukar inte ha dem lösa för jag ville inte att det här skulle hända igen!"
De hade alltså stuckit flera ggr och gett sig på andras hundar. Och hon släppte dem ändå "för att de ska få springa av sig". Det fanns liksom inhägnade rastgårdar..
Min hund klarade sig som tur var utan större skador. Jag var så jäkla förbannad och brann av rejält på henne. Jag var ju chockad så jag var inte helt klartänkt. Jag borde ju tagit uppgifter och anmält. Men jag sa bara åt henne att om jag någonsin ser hennes hundar lösa igen så ringer jag polisen. Hon grät och var ångerfull iaf.

Jag har alltid min hund lös, i stort. Vi bor mitt ute i ingenstans och jag har aldrig mött någon människa/hund här. Hon har noll jakt i sig och väger 3 kg. Äve om hon nu inte varit så pass lydig och nära som hon är så är risken att hon skadar någon typ noll. Men däremot har vi både räv, vildsvin, rovfåglar etc som skulle kunna skada henne. Så jag har henne under mkt noga uppsikt jämt.

När vi bodde på annat ställe bodde en kärring med hundar bredvid skogen. Det var 3 labbar som förvisso var så där jättesociala och vänligt sinnade. Men de var så där flamsiga och gränslösa. De kom rusandes lösa genom skogen en gång och skulle leka med min hund som blev rädd och dessutom hade kunnat skadas av deras fysiskt buffliga lek.
Jag fick lyfta upp henne och slåss mot 3 flabbhundar som skulle upp i knäet på en. Ingen matte någonstans. Jag gick 6-7 minuter med de där lösa innan vi kom nära nog gården och hon dök upp då jag skrek.
Hennes respons var "Ja, men de är så snälla. De vill bara leka!".
Jag skrädde inte direkt orden då. Har fått höra att det varit så flera år och att andra undviker den fina skogen iom det.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 389
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag är inte hundägare så jag har ingen aning, men är nyfiken och vill veta vad som gäller. Ställer frågan i jagform för att det är...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 437
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Vi har en hund i stallet (Greyhound) som vi flera tillfällen gett sig på hundar som ägs av oss som är inhyrda. Hunden i fråga ägs...
2
Svar
28
· Visningar
3 139
Senast: lilstar
·
Övr. Hund I vårt område finns det en familj som har två vallhundar av mindre/mellanstorlek (15-20kg). Hundarna får ingen som helst aktivering...
Svar
15
· Visningar
1 582
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp