Förkortningar?

Lena_B

Trådstartare
Tittade på tävlingarna i Dubai häromdagen och irriterade mig på att jag inte lyckades få någon mening i informationen om de startande hästarna. Efter en del hästnamn fanns tex ett (T) eller någon annan beteckning som jag inte lyckades få någon "gemensam nämnare" på. Det verkade inte vara kön eller färg och thoroughbred borde de väl varit allihop...

Så när det står "2 Brunte Boy (Vl) 12" lyckas jag begripa att hästen Brunte Boy har starnummer 2 men resten?
 
Sv: Förkortningar?

Aha! Men då blir det problem att tolka de hästar (en eller två) som hade två beteckningar tex T/Bl. Moderlivsimport? Sto som fölar i annat land???? Kan T möjligen vara Turkiet, det fanns visst en hel del hästar därifrån med i "kringklasserna"?

12 skulle kanske kunna vara antalet segrar, ev segrar över en viss nivå???
 

Liknande trådar

Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 114
Senast: Tramptass
·
Kropp & Själ Hej allihop, Jag hittade detta forum när jag googlade om håranalys. Jag är inte så insatt i hästar, jag är dock djuraktivist så jag...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
20 657
Senast: Amha
·
Hästvård Nu har det tyvärr hänt. Den nya hästen fick tarmvred igår och idag runt 4-tiden fick hon somna in. Självklart börjar man fundera på hur...
Svar
4
· Visningar
2 923
Senast: norrland65
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp