Förkyld häst!

C

chanolundsgard

Min fyra åring började med att bli snorig och sedan hostig, satte på honom ett täcke och lät honom gå ute då han snorade ännu mer på nätterna inne...han har nu även fått svullna körtlar. han har ingen feber och är ganska pigg i övrigt, har fått slemlösande nu av vetrinären som inte ville ge honom pencilin om han inte hade feber, ingen annan häst har fått det. vetrinären sa hjälper inte slemlösande är jag tvungen att ta in honom på en klinik och kolla luftrören och lungorna.. någon som känner igen sig eller har några tips för att hjälpa min guldklimp?:confused:
 
Sv: Förkyld häst!

Kan vara en släng av allergi, det är faktiskt rätt många hästar som har känning av pollen nu....
 
Sv: Förkyld häst!

jo det är klart, finns det nåt att ge honom som kan lindra i så fall vad? tycker det är konstigt för han har aldrig haft besvär innan...
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har fått cancer. Kom snabbt och nu sitter jag och väntar på sista beskedet från vetrinären med hur prover mm ser ut. Alla...
2
Svar
27
· Visningar
3 401
Senast: Linda_A
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 929
Senast: tornblomma
·
Hästvård Vill inleda med att säga att jag såklart har kontakt med veterinär men vi väntar på provsvar. Undrar mest om någon varit med om något...
2
Svar
26
· Visningar
3 342
Senast: Capybara
·
Hästvård Hej! Min 15 åriga valack har plötsligt börjat hosta, bara under utsläppen så kan han hinna hosta 3-4 gånger. Även ute i hagen håller han...
Svar
10
· Visningar
1 132
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp