Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Förkyld häst!

C

chanolundsgard

Min fyra åring började med att bli snorig och sedan hostig, satte på honom ett täcke och lät honom gå ute då han snorade ännu mer på nätterna inne...han har nu även fått svullna körtlar. han har ingen feber och är ganska pigg i övrigt, har fått slemlösande nu av vetrinären som inte ville ge honom pencilin om han inte hade feber, ingen annan häst har fått det. vetrinären sa hjälper inte slemlösande är jag tvungen att ta in honom på en klinik och kolla luftrören och lungorna.. någon som känner igen sig eller har några tips för att hjälpa min guldklimp?:confused:

S

sazzalove

Sv: Förkyld häst!

Kan vara en släng av allergi, det är faktiskt rätt många hästar som har känning av pollen nu....

C

chanolundsgard

Sv: Förkyld häst!

jo det är klart, finns det nåt att ge honom som kan lindra i så fall vad? tycker det är konstigt för han har aldrig haft besvär innan...

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5534 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Vill inleda med att säga att jag såklart har kontakt med veterinär men vi väntar på provsvar. Undrar mest om någon varit med om något...
2
Svar
26
· Visningar
1 415
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det var värst vad allt blev konstigt i världen helt plötsligt… Och ungefär precis strax efter skiten träffade fläkten i det här landet...
Svar
6
· Visningar
774
Hästvård I slutet på december flyttade ett föl hem till oss. I samband med att hon kom hem så började hon visa förkylningssymtom. Hon var ej...
2
Svar
24
· Visningar
4 101
Kropp&Själ Influensan härjar som värst här, och även jag har drabbats. Det jag tycker är märkligt är att fler i min bekantskapskrets åkt in akut...
Svar
13
· Visningar
1 429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Plast eller guld?