Förlänga kardborreband rambo flughuva

MiniLi

Trådstartare
Har köpt rambo plus flughuva. Tycker att den nedre kardborrestängningen är lite kort, funderar på om det går att köpa en extra bit och sy på?
Den går att stänga men vill inte att någon vid utsläpp ska lockas att dra åt den för hårt..

Någon som har koll och vet vart jag kan leta? Är en sån dubbelsidig kardborre, den ”mjuka” delen tror jag. Ganska bred!



C1D32142-C8F9-45EF-8824-DDA0A6FEB55C.jpeg
 
89F6E09E-AC7B-411C-866E-CBD82ED960BE.jpeg
Appropå att alla säger att den här huvan är helt enorm i storlek.. Fröken med rejält huvud och åsneöron hade inte kunnat ha mindre än full😬🥰
 
Visa bifogad fil 72186Appropå att alla säger att den här huvan är helt enorm i storlek.. Fröken med rejält huvud och åsneöron hade inte kunnat ha mindre än full😬🥰
Min häst har också full, upplever den inte alls enorm! Brett kardborreband finns i sybehörsaffäerer, men du blir tvungen att köpa både taggig och luddig liksom. Dessutom är den förstås enkel, men borde vara lätt att vika dubbel och sy ihop samtidigt som man syr fast förlängningen. Min häst är bred över panna/mellan ögon men nätt över nosen, så för honom är den helt perfekt.
 
Min häst har också full, upplever den inte alls enorm! Brett kardborreband finns i sybehörsaffäerer, men du blir tvungen att köpa både taggig och luddig liksom. Dessutom är den förstås enkel, men borde vara lätt att vika dubbel och sy ihop samtidigt som man syr fast förlängningen. Min häst är bred över panna/mellan ögon men nätt över nosen, så för honom är den helt perfekt.
Jag har Cob på båda mina hbl, provade full men den med störst huvud drunknade i den. På Cobhuvorna är öronen på huvan ungefär dubbelt så långa som öronen på hästarna och jag hade velat kunna dra åt den övre remmen mer så jag ställer mig till de som säger att den är enorm :D
Ingen av mina hästar är dock några jättar utan 160 respektive 165 med hyfsat nätta huvuden.

@MiniLi jag tror att jag har en dödad sån luva som ligger och skräpar någonstans, kan klippa av kardborrbiten och posta om du vill om jag kan hitta den?
 
Min häst har också full, upplever den inte alls enorm! Brett kardborreband finns i sybehörsaffäerer, men du blir tvungen att köpa både taggig och luddig liksom. Dessutom är den förstås enkel, men borde vara lätt att vika dubbel och sy ihop samtidigt som man syr fast förlängningen. Min häst är bred över panna/mellan ögon men nätt över nosen, så för honom är den helt perfekt.
Vet du någon enkel sida på nätet eller stor kedja man kan handla på? Jag orkar oftast inte ta mig till centrum där syaffären finns😆
Hade ju varit smidigt om det fanns dubbel att köpa, men ingen ide att leta efter det kanske?

Min är liten längre ner på nosen men rejäl högre upp över käkarna där detta spänne sitter..
 
Jag har Cob på båda mina hbl, provade full men den med störst huvud drunknade i den. På Cobhuvorna är öronen på huvan ungefär dubbelt så långa som öronen på hästarna och jag hade velat kunna dra åt den övre remmen mer så jag ställer mig till de som säger att den är enorm :D
Ingen av mina hästar är dock några jättar utan 160 respektive 165 med hyfsat nätta huvuden.

@MiniLi jag tror att jag har en dödad sån luva som ligger och skräpar någonstans, kan klippa av kardborrbiten och posta om du vill om jag kan hitta den?
”Nätt” passar inte riktigt min fröken någonstans 😆

Men åh, så himla snällt! Om du hittar och vill tar jag gärna emot en avklippt kardborrebit! Pma isf så skickar jag adress och swishar för portot!❤️
 
Jag har Cob på båda mina hbl, provade full men den med störst huvud drunknade i den. På Cobhuvorna är öronen på huvan ungefär dubbelt så långa som öronen på hästarna och jag hade velat kunna dra åt den övre remmen mer så jag ställer mig till de som säger att den är enorm :D
Ingen av mina hästar är dock några jättar utan 160 respektive 165 med hyfsat nätta huvuden.

@MiniLi jag tror att jag har en dödad sån luva som ligger och skräpar någonstans, kan klippa av kardborrbiten och posta om du vill om jag kan hitta den?
Smart, jag plundrar ju alla kasserade täcken på användbara grejer, såsom kryssgjordar och spännen. Jag bör förstår kolla om det finns användbara kardborreband också, och givetvis även när flughuvorna kasseras. (karbinhaken på kasserade grimmor är toppen till frontspännen på täcken mm, ringarna är toppen att hänga t ex hönät i)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 052
Senast: Magiana
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
3 742
Senast: Nirvana
·
Dressyr går det att ha det? eller kommer de bara ge skav då i och med att de inte ligger under kåpan? har en wintec isabell werth till mitt...
Svar
12
· Visningar
1 509
Senast: Sirap
·
Utrustning Så var det den där tiden på året igen - insekterna är på väg att vakna till och de första gängen mygg har spanats in på ridturerna i...
Svar
16
· Visningar
2 537
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp