Förlagt SLU:s häfte...

A

aspartam

Kan någon vänlig själ tala om för mig hur mycket maxgivan magnesium är per 100 kg häst? Min mor matar min häst med bananer, och jag vill bara kolla hur många bananer som är max... :smirk:

Tack på förhand! :rofl:

mvh Ellinor E. Karlström :bump:
 
Finns bara en minimiangivelse(0.15g/MJ) i foderhäftet. Men jag tror inte att bananerna utgör ngn risk för överutfodring.
 
Nej, bananer kanske inte innehåller så mycket magnesium i förhållande till den stora hästen. Men det är måååånga bananer... :D :banana: :banana: :banana:

Tack ändå! :bow:

mvh Ellinor E. Karlström :bump:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 846
Senast: isafore
·
Foder & Strö Jag är helt novis på att räkna foderstater, sitter med mitt livs första grovfoderanalys i näven och har använt "hästsveriges"...
Svar
11
· Visningar
3 153
Foder & Strö Fodermarknaden formligen översvämmas av dyra, dåliga foderprodukter som marknadsförs med felaktig och falsk information. Den senaste...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
17 641
Senast: spaderÄss
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
24 955
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Varför finns Israel?
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp